Her må jeg si meg enig med farge, A. Lange & Söhne Zeitwerk Handwerkskunst limitert til kun 30 eksemplarer er muligens den flotteste klokken jeg har sett. Spesielt skiven gjør denne så fantastisk, og min personlige mening er at denne er mye finere enn de allerede veldig fine "vanlige" Zeitwerk-modellene.
Den er utsolgt og jeg har lest at noen har tilbudt det dobbelte av hva utsalgspris var, får å få kjøpt en av de 30 klokkene som finnes. Dette har blitt blankt avslått, og det bekrefter vel det faktum at den vil være rimelig uoppnåelig for de fleste mtp pris og tilgjengelighet.
Jeg digger skiva, men hvorfor i alle dager er ikke krona plassert klokken 3?
Pointing northeast, the crown also symbolises an uptrend. But in particular, its unusual position prevents it from jabbing the back of the wearer’s hand, thus introducing a new sense of comfort on the wrist.
Er litt konservativ...
Rolex Redsub
Tror de kaller begge Redsub, men doublered er vel mest vanlig? Rett meg om det er feil
Ja, enig med den, Lange Zeitwerk er griselekker
- for å være helt rettferdig : jeg synes at dette er en vakker klokke og man merker ikke grisetrynet IRL ( men på bilder synes jeg at det er hysterisk morsomt)
Må si meg enig i grail-statusen til mange av de ovennevnte urene, Jsf!
Correct me if I'm wrong, men det er vel en Double red Sea Dweller som er avbildet?
Tror de kaller begge Redsub, men doublered er vel mest vanlig? Rett meg om det er feil
Du har redsub som er mest vanlig av de tre røde. Du har redsub, double red sea dweller og den ekstremt sjeldne singel red sea dweller.
There are, according to Antiquorum, only six "single-red" Sea-Dwellers known to exist. Only two of them, of which this present lot is one, feature a helium escape valve. Within the Sea-Dweller world, the "Patent-Pending" models are most sought after, and this example features a patent-pending caseback that is hand-engraved, as opposed to the later models which are machine engraved. The bracelet is also marked at "patent-pending". This odd dial features a 500m depth rating (all others are rated to 600m) and the word "DATE" after "Oyster Perpetual" seems much like an afterthought. All of this indicate this watch was indeed an early prototype example.