Hva er din "grail"?

Jeg har ingen Grail og det er sikkert heldig for min mentale helse. Om jeg skulle begynne å fantasere ville en vintage Portugieser fra 30/40tallet ( eller fra 70/80 tallet som denne) vært et mål.

MissingLinkPort.jpg

Skulle en milliardær ville gi meg ei klokke fordi jeg hadde reddet hunden hennes/hans fra å drukne eller whatever, så hadde jeg nok sjekket ut endel independent merker som Vianney Halter, MB&F, Kari Voutilainen, Grönefeld Timepieces , Philippe Dufour, Roger Smith, Laurent Ferrier, Thomas Prescher og Konstantin Chaykin.

Way out of my league, men det er lov å drømme.
rm038front.jpg

Når det kommer til ett ur som forhåpentligvis er oppnåelig innen 10 år, troner A. Lange & Söhne 1815 Chrono øverst på listen!

1815.jpg

Her må jeg si meg enig med farge, A. Lange & Söhne Zeitwerk Handwerkskunst limitert til kun 30 eksemplarer er muligens den flotteste klokken jeg har sett. Spesielt skiven gjør denne så fantastisk, og min personlige mening er at denne er mye finere enn de allerede veldig fine "vanlige" Zeitwerk-modellene.

Den er utsolgt og jeg har lest at noen har tilbudt det dobbelte av hva utsalgspris var, får å få kjøpt en av de 30 klokkene som finnes. Dette har blitt blankt avslått, og det bekrefter vel det faktum at den vil være rimelig uoppnåelig for de fleste mtp pris og tilgjengelighet.

A-Lange-Sohne-Zeitwerk-Handwerkskunst-6.jpg

Ja, enig med den, Lange Zeitwerk er griselekker ;)

alang_image.1179751.jpg

4076811-tete-de-cochon.jpg

- for å være helt rettferdig : jeg synes at dette er en vakker klokke og man merker ikke grisetrynet IRL ( men på bilder synes jeg at det er hysterisk morsomt)

Her må jeg si meg enig med farge, A. Lange & Söhne Zeitwerk Handwerkskunst limitert til kun 30 eksemplarer er muligens den flotteste klokken jeg har sett. Spesielt skiven gjør denne så fantastisk, og min personlige mening er at denne er mye finere enn de allerede veldig fine "vanlige" Zeitwerk-modellene.

Den er utsolgt og jeg har lest at noen har tilbudt det dobbelte av hva utsalgspris var, får å få kjøpt en av de 30 klokkene som finnes. Dette har blitt blankt avslått, og det bekrefter vel det faktum at den vil være rimelig uoppnåelig for de fleste mtp pris og tilgjengelighet.

A-Lange-Sohne-Zeitwerk-Handwerkskunst-6.jpg

Jeg digger skiva, men hvorfor i alle dager er ikke krona plassert klokken 3?

Er litt konservativ...

5726_1A_001.png

15703ST_OO_A002CA_01.png

RPM_pn6262pa.jpg

Jøss, vi har meget lik smak. :) "Paul Newman" Daytona, AP diver, Patek Phillipe 5726 er alle på min top 10 liste. Samt Patek Phillipe 5131, Red Sub, Omega Speedmaster/Schumacher edition, Panerai Bronzo 382/PAM 337, Tag Heuer Monaco, Zenith El Primero.

Ikke helt bestemt meg for hvilken JLC som hører med i Top 10/12 ish, men har et par kandidater. Noen litt dyrere og vanskeligere å få tak i enn andre. :)

Tja, innser at jeg kanskje ikke har absolutt EN grail. Mange av disse urene er jo "daglidags" å se her på forumet, men i øyeblikket så er det disse som troner graillisten!

Edit: Legger ved bilder også, lettere å forstå!

Rolex "Paul Newman" Daytona

1000w

Tag Heuer Monaco

IMG_5505_zps5f9c0b5a.jpg

Patek Phillipe 5131

L1060849_zps79687ebf.jpg

Patek Phillipe 5726

L1050022_zps1ae1f9a3.jpg

Zenith El Primero

A386_zps73845e04.jpg

Panerai "Bronzo" 382/Panerai 337 42mm

382-10_zps3cbce20e.jpg

12B014-W_04.jpg

Audemars Piguet Diver

L1050736_zps8acc2354.jpg

Rolex Redsub (double red avbildet)

L1060619_zpsb635a261.jpg

Omega Speedmaster moonwatch eller Michael Schumacher edition. Moonwatch hvis Paul Newman Daytona hadde vært i samlinen allerede. Holder med én panda! :D (bildet er lett stjålet fra Iveland)

Photo124328050512_zps25a8d8be.jpg

Redigert:
Tror de kaller begge Redsub, men doublered er vel mest vanlig? Rett meg om det er feil

Du har redsub som er mest vanlig av de tre røde. Du har redsub, double red sea dweller og den ekstremt sjeldne singel red sea dweller.

Ja, enig med den, Lange Zeitwerk er griselekker ;)

alang_image.1179751.jpg

4076811-tete-de-cochon.jpg

- for å være helt rettferdig : jeg synes at dette er en vakker klokke og man merker ikke grisetrynet IRL ( men på bilder synes jeg at det er hysterisk morsomt)

Haha, takk, nå er det alt jeg ser. :p

Må si meg enig i grail-statusen til mange av de ovennevnte urene, Jsf!

Correct me if I'm wrong, men det er vel en Double red Sea Dweller som er avbildet?

Tror de kaller begge Redsub, men doublered er vel mest vanlig? Rett meg om det er feil

Du har redsub som er mest vanlig av de tre røde. Du har redsub, double red sea dweller og den ekstremt sjeldne singel red sea dweller.

Dere har helt rett, det som er avbildet er double red. Har antageligvis sett meg blind på RedSub for det oppdaget jeg ikke da jeg fant bildet. Hadde forøvrig ikke sagt nei takk til red, double red og singel red! :D

Den sjeldneste Sea Dwelleren er vel den såkalte Single Red med "Patent pending"-kassen :cool:

There are, according to Antiquorum, only six "single-red" Sea-Dwellers known to exist. Only two of them, of which this present lot is one, feature a helium escape valve. Within the Sea-Dweller world, the "Patent-Pending" models are most sought after, and this example features a patent-pending caseback that is hand-engraved, as opposed to the later models which are machine engraved. The bracelet is also marked at "patent-pending". This odd dial features a 500m depth rating (all others are rated to 600m) and the word "DATE" after "Oyster Perpetual" seems much like an afterthought. All of this indicate this watch was indeed an early prototype example.

Screen%20shot%202012-10-23%20at%2010.49.27%20AM.png

FOUND: A Prototype Rolex Sea-Dweller, Complete With Single-Red Dial, Patent-Pending Case, And The First Helium Escape Valve Ever — HODINKEE - Wristwatch News, Reviews, & Original Stories

LYkke til med jakten på en slik ;)

Det som er kult er at min 5513 har samme lenke og lås som den du linker til her. Min lås er uten pat. pending så tipper det er et litt senere eksemplar.