Hva fa.. er poenget med Steinhart??

"Trist att steinhart lever på sina kopior, förbjud skiten säger jag."

På tid å sette foten ned kanskje?

Ren forbaska idioti : Fyren og mange andre her gikk glipp av verden og mennesker sitt samfunns historie som er omtrent en stor "on the road again" siden tusenvis av år.
Så lenge det finnes etterspørsel, vil det bli forsynning.
Og her snakker vi om billig "klokkeglede" i sted av 200.000Kr glede. Og så mye styr skapper det!

Det blir enda verre enn å klagge at det fins prostituert og dop i hovedstaden: Fucki´ns morsomt og fucki´ns barnslig spør du meg.
Kundene er så mange at markedet skal bestandig bli der: Uansett prisen.

Det finnes mange eksempler om hvorfor eller hvordan mennesker henter sine behover på ulovlig eller billigere måte.
Burde jeg nevner noen styggere eksempler også? Noen trenger en tegning der?:rolleyes:

Live with it or die trying to understand.
 
Jeg tar meg til stadighet i å skrive innlegg i denne tråden for så å slette dem, men det må sies, 1655-kopien på svenskeforumet var skamløs, ikke innenfor etter min mening. Legg til svar.
 
Att starta sådana här trådar är som att röra runt med en pinne i en myrstack.
Det blir en j-a fart på tangenterna.
Kul.
 
my 2 cents
Jeg føler det blir litt som med motorsykler.
Er det greit at noen kjører japsechopper? Ja selvfølgelig.
Er japsechopperne av brukbar kvalitet? Ja utvilsomt.
Kan man forvente at sykkelen er på veien om 50 år? Nei. Deler til og interesse for den vil være sterkt begrenset
Hvilken følelse gir det å sette seg på en japsechopper å kjøre i vei?....vel man kan iallefall glede seg til man kommer fram.
Kan man forvente interesse rundt sitt kjøretøy og å motta komplimenter? Nei.
Kan man forvente at førere av the real thing synes at man er en klovn uten peiling på motorsykler? Ikke i utgangspunktet da det kan være mange motiver for å kjøre japsechopper men hvis man forsøker å delta i en diskusjon blant folk med motorsykkellidenskap så faller man litt igjennom
 
Redigert:
Hvis ETA laget disse syklene, så ville det vel ikke være problemer å finne deler i fremtiden. ETA er jo som regel innmaten i disse klokkene...
 
Nesten litt farlig å skrive i en slik tråd i frykt for å bli trolla veggimellom men here goes:

Jeg eier en Steinhart. Yes - en stykk Ocean 1 Black med keramisk bezel og skinnrem. Og vet du hva? Jeg digger den!
Har hatt den siden i sommer, og er rett og slett super fornøyd. Den veier litt og kjennes ikke ut som en DW klokke til 1000,- , går jevnt og fint, har en finish som hører hjemme på en mye dyrere klokke, og ser rett og slett fantastisk ut i mine øyne.

Ja, jeg kunne ha kjøpt meg en Sub for 10-15x prisen, men jeg vet ikke om jeg liker Sub så godt. Steinhart lar meg prøve en "sub" uten å bruke en formue på det. Jeg har ganske ny i klokkeverden, og etter å ha kjøpt meg en SKX007 så ville jeg prøve noe nytt. Av de klokkene jeg har hatt, så er det nok til nå Ocean 1 som har fått jevnest armtid. Og da stort sett på skinnrem.

Ja, jeg sikler på en Speedy og en Panerai (har skjønt på forumet at ordet ELLER i en sånn sammenheng ikke skal benyttes ;) ) men inntil klokkekontoen er på det stadiet, så vet jeg at Steinharten kommer til å få mye armtid, og den kommer til å gi meg den god følelsen som en klokke skal gi. Og det er vel det som til syvende og sist er det viktigste?

-t
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Roten til problemet er at Rolex er blitt som en slags religion for en del folk: Og siden hver religion har sin "intégrisme" andel som er veldig lite preget av toleranse, forståelse eller medlidenhet for de andre, skapper det hav av flammer spesielt over internet så snart temaet blir berørt på noen måte...Som et sår som vil ikke gro.
Absolutt ingen andre klokkevaremerket har skapt så mye "blekk blødning" over internet som Rolex og det skal fortsette.
Selvfølgelig alt er basert på en sterk lidenskap disse folk føler... Men lidenskap fører sjelden til rimelighet.
Verdens lover forbyr ikke Rolex design inspirert klokker: Disse som vil forby det har heldigvis ikke noen makt i våres verden.
Hvem vet hva disse folk hadde gjort over tid hvis de hadde noen makt egentlig...
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Steinhart er da et fint springbrett til f.eks Rolex. Kunne muligens tenke meg en Steinhart Pepsi eller Explorer som ventepølse til the real thing. Har prøvd homager før og det er absolutt ikke det samme som the real thing, men en greit kompromiss inntil videre.

Om det stopper på Steinhart for den del folk er jo også OK. Ikke alle har råd eller vil ta seg råd til en Rolex. Da er det jo bedre med en Steinhart over ingenting eller? Rolex taper neppe noen inntekt på det uansett.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Steinhart er da et fint springbrett til f.eks Rolex. Kunne muligens tenke meg en Steinhart Pepsi eller Explorer som ventepølse til the real thing. Har prøvd homager før og det er absolutt ikke det samme som the real thing, men en greit kompromiss inntil videre.

Om det stopper på Steinhart for den del folk er jo også OK. Ikke alle har råd eller vil ta seg råd til en Rolex. Da er det jo bedre med en Steinhart over ingenting eller? Rolex taper neppe noen inntekt på det uansett.

Nei, Rolex har aldri tapt noenting der: Tvert imot... Men ikke alle forstår det sånn.
[video=youtube_share;sqcLjcSloXs]http://youtu.be/sqcLjcSloXs[/video]
 
Steinhart - Dette er for drøyt

Ikke lengre homage - men ren kopi av hele produktlinjen IMO.

unnamed_zps4d188778.jpg
 
Er det Rolexen som går for raskt, eller Omegaen som er for treg? Vet du hva som ble bestilt opprinnelig @Sponon? Dette er forvirrende...
 
Redigert av en moderator:
Er det Rolexen som går for raskt, eller Omegaen som er for treg? Vet du hva som ble bestilt opprinnelig @Sponon? Dette er forvirrende...


Egentlig den første Rolex Sub kom i 1953 som den Blancpain 50 Fathoms...
Den Seamaster med "Sword hands" startet i 1962 tor jeg...Den Rolex MilSub stemmer fra 70 taller.
Hvem mellom den FiftyFathoms og Sub var først? Det er sagt at den FF kom ut 14 måneder før Sub´n.
Noen som vet bedre?
 
Redigert av en moderator:
Restarter denne pga. Steinharts 'kopi' klokke. o_O

Si meg, det er vel ikke en kopi, når merket heter Steinhart? Kopiene blir jo merket 'Rolex'.. ikke?
Vel åkkesom Gin, du er tøff i ordlyden din. Lite diplomat.

Jeg skal ha meg Rolex GMT Master II 'Pepsi' eller 'BLRO' eller hva de med blå & rød bezel kalles!
Jeg har penga, men til nå finner jeg ingen brukt jeg vil kjøpe. De er ikke 'komplett'.

Og ny er vist umulig? Selv det å komme på en skarve venteliste er det.
Jeg tror dessverre at det vil ta 'år og dag' før jeg kommer over en, derfor sysler jeg med tanken å kjøpe en 'Steinhart GMT -Ocean 1 Blue Red' klokke. (re.: vedlagte link under)

:confused: Tror du jeg er blitt sprø?

ps. forresten. Får man fratrukket selgers mva. når man kjøper fra butikk i utlandet? Ref. pris opplysningen i vedlegget under.

Skal jeg velge denne:
https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/gmt-ocean-1-blue-red-970.html

eller denne?
https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/ocean-forty-four-gmt-blue-red.html
 
Redigert:
Steinhart ocean one Militay MK1 er den første klokka som kom i hus da jeg ble bitt av klokke bassillen.
Etter og ha brukt den noen dager var jeg helt klokke frelst ; )
Jeg bare elsker denne klokka og får masse fine komentarer på den. En skikkelig hverdags beater til en fornuftig pris, og den er definitivt en keeper.

Den diskusjonen her er bare piss!!!!
IMG_0257.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: RemiWM og Mr.Erling