Hvor mange og hvilke klokker tar du med på ferie?

Trulle75

Støttemedlem
Medlem
2. jan. 2012
Innlegg
2.227
Sted
Oslo
Enkelt og greit. Hvor mange klokker tar du med på året sommerferie, hvorfor tar du med akkurat disse klokkene og hvordan oppbevarer du den som ikke er på håndleddet?

Selv pleier jeg å ha med minst to forskjellige. En beater og et litt penere ur.
I år lurer jeg på om det må bli med tre ur.

SKX009 som kan være på håndleddet når jeg forviller meg rundt i Napolis bakgater og som tåler alt av fysisk aktivitet jeg kan finne på.

Tudor Snowflake som passer til middagsantrekket og som gir cred hos de fleste klokkeforhandlere på Capri.

Panerai på gummi til dykking og på skinn, eller canvas, når vi skal henge i baren.

Alternativt 4 klokker og ta med en Helson bronze shark diver til bading og dykking.

Oppbevaring:
Når jeg har reist med to klokker har jeg en på håndleddet (døh..) og et ur i innerlommen på blazeren.
Hva jeg gjør med tre eller fire ur... tja si det... en i hver lomme?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Vurderer 2.

En SKX009 er kjøpt for anledningen. Fikk kjøpt 3 Nato på brukten, som blir tatt med. Vurderer å ta med Explorer 1 eller Sub C.


Skx009.PNG
 
Tar kun med en allround-klokke når jeg reiser.

Kommer litt an på reisemålet, men nå på sommerstid reiser jeg ofte til steder som krever at klokken er vanntett, så blir ofte Sub eller Explorer 1. Føler at disse også fungerer til litt penere settinger
 
  • Liker
Reaksjoner: Trulle75
I år tror jeg det kun blir blå Oris Sixty Five på ferie til Montenegro og Kroatia, og Speedy Pro får lov til å puste ut hjemme. Burde vel strengt tatt hatt en Hublot eller noe spenstig i gull for å kunne drive forbrødring med montenegrinsk/serbisk/kroatisk/russisk mafia, men lar det være. Kanskje Orange Monster får bli med for reisens skyld... :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Trulle75
Jeg pleier å bruke den samme, eneste ene, klokka når jeg reiser i utlandet, siden jeg syns det er litt stas med GMT-funksjon:
FDE9195D-DD49-496A-B004-7B2CA042EC63_zpsbcarnudn.jpg


I år blir det litt annerledes da, siden jeg planlegger å avslutte turen med en klokke til:

JLC-11.jpg
 
ISpeedy Pro får lov til å puste ut hjemme.
Sommerferie innebærer for meg ofte bading og da er Speedy eksludert fra det gode selskap...
Jeg pleier å bruke den samme, eneste ene, klokka når jeg reiser i utlandet, siden jeg syns det er litt stas med GMT-funksjon:

I år blir det litt annerledes da, siden jeg planlegger å avslutte turen med en klokke til:

JLC-11.jpg


NICE! JLC MUT er utrolig flott!
 
  • Liker
Reaksjoner: Alinoe og frj
Ettersom jeg anså kombinasjonen av Reverso og slåssglade russiske ultrafans som en dårlig én, tok jeg kun med meg en SKX007 til Marseille tidligere i sommer. Jeg følte ikke at dette påvirket min sosiale aktelse da vi stort sett stod i kø fra pub til Stade Vélodrome på kampdag og resten av tiden daffet vi rundt i byen. Kom meg også helskinnet gjennom det arabiske kvarteret uten noen større skader enn brenter smaksløker.
 
Har grublet mye på dette selv før ferier...
Tar helst kun med meg en av frykt for å tyveri om den ligger på hotellet/i bag/sekk osv.
Har også innsett at Rolex er laget for å bli brukt, så ingen billig-beater for tiden.
Har reist med Sub-C som kan føles litt vel flashy innimellom (men hjelper å dresse ned med Rubber B / Nato), det samme gjelder BLNR. Sist reiste jeg med 16710 GMT Coke til Thailand, selv om valget var tøft mellom den og kermit Sub (Coke vant fordi den var mest ripete = beater). Dykket også med Coke, selv om neste gang blir det sub - trolig min nyeste "beater" 14060.
Tar gjerne med med lenke, RubberB og et par Nato'er og verktøy.

Litt bilder må vel være lov her:

OI000455_zpsojasegyt.jpg


OI000007_zpssgai72v8.jpg




IMG_20160321_101425_zps1u4bmamg.jpg


OI001190_zpslbylaz7k.jpg


OI000349_1_zpsmt5t69lo.jpg
 
Når jeg reiser på ferie utenlands har jeg oftest med 2 klokker. En klokke jeg kan bade med, type Sub, og en finklokke, type ALS, eller nå blir det vel CB
 
  • Liker
Reaksjoner: Rødland
Sub på Everest blir det her i gården.
Må la den ligge i bankboksen tiden frem mot avreise for å bygge opp savnet og glede meg (enda mer) til tur og favoritten
 
  • Liker
Reaksjoner: Trulle75
Jeg for min del hadde kun et med meg på tur sist ferie, og da falt valget enkelt på Seamasteren(sammen med et utvalg remmer og NATO).
image.jpeg


Hva det blir ved årets vinterferie vites ikke, da det har sneket seg en ny favoritt under huden, samt en gammel kjenning er tilbake i boksen.
Nykommeren:
image.jpeg

Den gamle kjenningen, og tanksen
image.jpeg


Ja, jeg er en dykkerklokkehore:rolleyes:
 
Redigert:
Siden jeg skal dra på to ulike steder i ferien blir det to ulike oppsett. Først går turen til Spania, og siden det blir mye bading blir det nok Helson Sharkdiver på zulureim:
IMAG0544_zps44442df2.jpg


Deretter blir det ferie i Nord-Norge, og der tar jeg med to klokker. Til fjellturene blir det Tissot med høydemåler, og utenom fjellturene blir det Speedy (på lenke eller perlon).
DSCF0199.jpg

IMAG1388.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Trulle75
Min faste følgesvenn på ferier er Tissot T-Touch.
Svikter aldri.

Den er praktisk med høydemåler og barometer. Kompass er også greit når solen ikke skinner.

Temperaturmåler er også greit. Bildet viser temperaturen i en elv hvor vi badet på Island.

T-Touch Island varm elv 1.jpg



8