Jaeger-LeCoultre-tråden

Jeg har prøvd Reverso på hånden sikkert hundre ganger. Den ser så lekker ut på andre, men helt bortreist ut på meg. :(

Heldigvis lager Jaeger andre klokker!
O7d2FzP.jpg
 
Vet du/dere om reima til cermeten (44 mm) passer til deep sea chronograph i stål (42mm)?? :)
Jeg vet ikke mål for stålvarianten, men hvis kassen er 2 mm smalere, så vil jeg tippe at remmen også skal være smalere. Hvis det er 1 mm, så er det ikke noe problem å presse den på plass, men hvis det er 2, så vil den se klemt ut.
 
Hadde gleden av å ture innom flere klokkebutikker i Paris i helgen, og må derfor dele to kule klokker som ble fremvist. Oppsøkte Dubail på Champs-Élysées for å titte på en Yachtmaster med blå skive, men ble fortalt at de var umulig å oppdrive i Frankrike på grunn av problemer med tollen på denne klokken i forhold til at det var platina i bezelen. Dog tittet jeg rundt, og oppdaget en merkelig utseende UTM, og spurte straks om å få ta en nærmere titt på den. Med den største selvfølge ble den fremvist, hvorpå selgeren kunne fortelle at dette var en Dubai Limited Edition til 50 eksemplarer hvor vi holdt eksemplar numero dos. Selvfølgelig er jeg såpass klåfingret at bildene ikke ble gode i det hele tatt, hvor man ser mest av gjenskinnet i plastikken på klokken, men ville vise dere selvom!








Etter å ha tittet på denne, ble vi forspurt om ikke vi hadde lyst til å ta en liten titt på deres "kronjuvel", Master Grande Tradition Tourbillon Cylindrique a Quantième Perpétuel (holy-moly, for et langt navn). Vi lot oss motvillig overtale (yeah, right), og kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har sett urmakerkunst på dette nivået før! Rimelig sikker på at jeg aldri har sittet med rundt halvannen million på lanken før, og blir fremdeles skjelven ved tanken!





 
Redigert:
Lyden fra de keramiske kulelagerne til rotoren i enkelte JLC-verk. Synes man det er en godlyd, eller er det noe man kan bli lei av?
 
^^Nei (går ikke lei av den herlige lyden).

Føler JLC er den produsenten som gir mest value for money om dagen.
 
Redigert: