Jaeger-LeCoultre-tråden

Nå begynner jeg å lure på om det er noe med kvalitetskontrollen til JLC. Har kjøpt fem nye klokker derfra de siste 15 månedene, og tre av dem har hatt tildels store problemer. Geophysicen stopper nå på tilfeldige tidspunkter før den starter igjen, Masteren gikk totalt feil i perioder da den var helt ny og stoppa så totalt, og Universal Time mista krona i løpet av den første uka. Er det bare jeg som er ekstremt uheldig? Det skal da virkelig ikke være sånn, særlig ikke når man fronter "1000 timers test" såpass som man gjør.
 
Har utfordringer med min deep sea også, den stopper etter 5-10 min dersom man aktiverer chronographen. Dette gjelder ikke bare chronoen, men også tidsvisning. Dersom man stopper chronoen, så begynner den å gå igjen. Har snakket med Tidemann, men ettersom de ikke ønsket at jeg sendte den i posten, så har jeg ikke fått levert den inn enda. Tenkte å ta det i løpet av de neste ukene.
 
Far sin JLC MUT Perpetual hadde også en hel masse problemer med nøyaktighet og løp avgårde støtt og stadig. Etter vedvarende problemer i et år, ble klokken byttet mot en ny en fra JLC. Etter dette er den spot on, men enig i at man bør forvente mer av noe som bærer den prislappen... Dog skal det nevnes at min egen Reverso er nøyaktigheten selv :)
 
Nå begynner jeg å lure på om det er noe med kvalitetskontrollen til JLC. Har kjøpt fem nye klokker derfra de siste 15 månedene, og tre av dem har hatt tildels store problemer. Geophysicen stopper nå på tilfeldige tidspunkter før den starter igjen, Masteren gikk totalt feil i perioder da den var helt ny og stoppa så totalt, og Universal Time mista krona i løpet av den første uka. Er det bare jeg som er ekstremt uheldig? Det skal da virkelig ikke være sånn, særlig ikke når man fronter "1000 timers test" såpass som man gjør.
Hvor raske er JLC på garanti reprasjoner?

* noen som vet service tid og priser?
Regner med eks. Reverso må sendes til fabrikk?
 
Ett års tid @FMS ? Hvis de ikke roter bort klokken i mellomtiden?

Jeg er selv JLC fanboy, men har inntrykk av at servicetider og kundeservice generelt er helt rævva.
 
Heldigvis null problemer med min 8 dagers Reverso, går spot on også. Hadde heller ingen problemer med min gamle Grande Taille
 
Anekdotiske "bevis" er ikke til å stole på, men jeg har tre fra JLC, hvorav en kjøpt ny, og alle tre går svært nøyaktig (Reversoen har ikke sekundviser, så det blir å se når viseren treffer minuttet, men likevel).
 
Ett års tid @FMS ? Hvis de ikke roter bort klokken i mellomtiden?

Jeg er selv JLC fanboy, men har inntrykk av at servicetider og kundeservice generelt er helt rævva.
Foreløpig 8 måneder, men vi får se. Måtte sendes inn, ja. Vet ikke hva skyldfordelingen er mellom AD og JLC.

Nevnte det hos JLC i London for et par uker siden, og de bekreftet uoppfordret tidligere rykter her på sonen om at man kan ta med klokker dit og få reparert raskt - burde vel heller forsøkt meg på det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Christoffer91
Nå begynner jeg å lure på om det er noe med kvalitetskontrollen til JLC. Har kjøpt fem nye klokker derfra de siste 15 månedene, og tre av dem har hatt tildels store problemer. Geophysicen stopper nå på tilfeldige tidspunkter før den starter igjen, Masteren gikk totalt feil i perioder da den var helt ny og stoppa så totalt, og Universal Time mista krona i løpet av den første uka. Er det bare jeg som er ekstremt uheldig? Det skal da virkelig ikke være sånn, særlig ikke når man fronter "1000 timers test" såpass som man gjør.
Min Deepsea mistet også kronen, men etter rundt 1,5 år. Det er den som nå har vært inne i 8 måneder.
 
  • Liker
Reaksjoner: Christoffer91
Kjekt å ha en unnskyldning for å stikke en tur til London altså...
Men, det er jo ærlig talt et litt ekstremt tiltak på grunn av treg service og tilsynelatende vinglete QC hos JLC.
Skuffende lesning.:(