Jaeger-LeCoultre-tråden

Nja.. Har søkt litt på det store internettet, ser ut som service tar evigheter og er priset høyt når den tid kommer. Prisen ville vært til og leve med om det tok en mnd eller to.


Dette gjelder nok flere merker, og tingen med internett er at det er mye enklere å klage på ting man er misfornøyd med, enn å rose ting man er fornøyd med.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og FMS
Dette gjelder nok flere merker, og tingen med internett er at det er mye enklere å klage på ting man er misfornøyd med, enn å rose ting man er fornøyd med.
Sant nok. Men tiden en normal vedlikeholds service tar bør vel være relativt lik for alle som sender inn( samme med garanti reprasjoner).

Men reversoen frister muligens nok til at man kan leve med treg service :rolleyes: dessverre :D
 
Trasig å høre om slike feil. Og absolutt ikke noe man bør forvente/akseptere fra noen merker, og slettes ikke fra JLC. Dessverre er det jo svin på skogen blandt alle merker, og tror nok ikke JLC er noe særlig værre enn andre.
Som @andres nevner er jo mye av grunnlaget for "frekvensen" av feil på div merker, nevt i div forum osv, mye med grunnlag i at når det er feil, klager folk (med rette) men det er lite man hører av det motsatte.

Selv kun hatt to (Dualmatic og Reverso Grand GMT) og ingen issues med disse heldigvis.

Servicetid er intet annet enn HELT forkastelig, og tett mot et hån mot betalende kunder. Dessverre også det normen blandt så og si alle merker om dagen.

Vært gjennom en del klokker opp gjennom årene, og merker i alle prisklasser. Må nok bare innrømme at de merkene jeg har hatt klart flest av, og de med klart minst issues ... er Japanske ;)
 
Om man har handlet i Norge og det er en reklamasjonssak kan jeg ikke forstå annet enn at AD må ordne opp med et bedre alternativ dersom det er snakk om åtte måneders ventetid?!
 
Ang reklamasjonssak så vil jeg tro man har en potte tett sak her hjemme ja. Problemet er vel kanskje at de har rett til å kreve mulighet til utbedring etc, og om den er inne til det så blir det fort et "tvilstilfelle" rent juridisk vil jeg tro? Om hva som er "rimelig tid" osv, for det kan jo være leeeeeenge i mindre problematiske saker og det uheldigvis
 
At man har retten på sin side til og kreve nytt produkt eller og heve kjøpet når ting tar så lang tid er det vel liten tvil om.

I min bransjen (elektro) er rimelig tid definert til 3-4 uker, men om kunde kan bruke produktet med noe redusert funksjonsevne blir det noe lenger.

Men her forsvinner jo produktet ut av landet og kan derfor ikke brukes.

Vet ikke hvor vanskelig det er og få nytt eller få igjen pengene på såpass dyre ur, men regner med det er noe motvilje ifra produsent og selger.

For min del er jeg mest skeptisk pga. Service tid, er jo snakk om dyre produkter som ikke akkurat kan leveres til uavhengige. Jeg hadde ihvertfall ikke tatt sjansen på det.
 
Åtte måneders ventetid på service om man leverer gjennom norsk AD?

Greit at jeg da jobber 15min unna boutiquen i London... :p
 
IMG_20160327_205034.jpg
 
Da er Deepsea-en straks på vei tilbake til Norge, i følge AD. At den forsvant fra systemet en liten stund skyldtes nok at den var ferdig reparert uten noe forvarsel om at den var klar til reparasjon, kanskje fordi det gikk på garantien. Perfekt timing å få den tilbake nå som det så smått begynner å nærme seg sommer. :)







 
Da er Deepsea-en straks på vei tilbake til Norge, i følge AD. At den forsvant fra systemet en liten stund skyldtes nok at den var ferdig reparert uten noe forvarsel om at den var klar til reparasjon, kanskje fordi det gikk på garantien. Perfekt timing å få den tilbake nå som det så smått begynner å nærme seg sommer. :)
Godt det ordner seg, ser ut til at jeg må sende min av gårde også, så da blir det vel mulighet for å få brukt den til sommeren 2017:p
 
Kan dette virkelig stemme? I såfall har vedkommende som endte opp med den gjort et virkelig røverkjøp. Den var vel "listet" for rett under 5000 pund.

Fikk skikkelig lyst til å slå til på den. Har i det siste hatt seriøse tanker om å kun samle Reverso.