Kleskode til bryllup?

Så en fantastisk invitasjon hos en kamerat:

Antrekk menn: smoking/ mørk dress
Antrekk damer: kort og trangt

Asså... Herrene skal være 2 hakk mer formelt kledd enn damene?
 
Så en fantastisk invitasjon hos en kamerat:

Antrekk menn: smoking/ mørk dress
Antrekk damer: kort og trangt

Asså... Herrene skal være 2 hakk mer formelt kledd enn damene?

På hvilken måte er det en negativ ting?
 
Tja. I utgangspunktet synes jeg unge kvinner i kort og trangt er en god ting det - men det er altfor uformelt til smoking og på kanten selv til mørk dress. :)
 
Selv bruker jeg som regel smoking som gjest i bryllup. Og da jeg nylig giftet meg brukte som seg hør og bør ved et ettermiddagsbryllup, kjole og hvitt.
 
Vekker denne tråden til livet igjen!
Skal i et brullyp veldig snart, og ordner med antrekk. Det siste som gjenstår er en smoking skjorte med marcella bryst, og lurer på hvor jeg kan få tak i det i Oslo, uten at det koster skjorta (høhø).

Er det realistisk å få tak i til under 1000 lappen?

Det er for uaktuelt å bestille fra utlandet, da det ikke er sikkert om det kommer i tide.
 
Vekker denne tråden til livet igjen!
Skal i et brullyp veldig snart, og ordner med antrekk. Det siste som gjenstår er en smoking skjorte med marcella bryst, og lurer på hvor jeg kan få tak i det i Oslo, uten at det koster skjorta (høhø).

Er det realistisk å få tak i til under 1000 lappen?

Det er for uaktuelt å bestille fra utlandet, da det ikke er sikkert om det kommer i tide.

Sånn du er ute etter? Isåfall så har de to butikker i Oslo
http://www.ceremony.no/nettbutikk/?mod=Product&Id=35&productId=101789&Name=Dukes-Smoking-med-riller

Har en penskjorte selv fra dukes og liker den godt. De er flinke til å tilpasse også.
 
Det siste som gjenstår er en smoking skjorte med marcella bryst, og lurer på hvor jeg kan få tak i det i Oslo, uten at det koster skjorta (høhø).

Er det realistisk å få tak i til under 1000 lappen?

Det var ikke realistisk i det hele tatt, sist jeg sjekket. Det er riktignok 2 år siden, men da skjønte knapt forhandlerne hva jeg spurte om engang.
 
Ja var det jeg var redd for, skal sjekke ut House of Singles, mente jeg var i den ved Karenslyst alle, men så den ikke der!
 
Vekker denne tråden til livet igjen!
Skal i et brullyp veldig snart, og ordner med antrekk. Det siste som gjenstår er en smoking skjorte med marcella bryst, og lurer på hvor jeg kan få tak i det i Oslo, uten at det koster skjorta (høhø).

Er det realistisk å få tak i til under 1000 lappen?

Det er for uaktuelt å bestille fra utlandet, da det ikke er sikkert om det kommer i tide.

Sjekk ut House of Singles -ligger vel på rundt 600,-

Edit: Så at jeg ikke var førstemann ut med dette forslaget...