Klokkecafé – løst og fast om klokker

Grunnen til at det heter Seiko 5:
http://www.seikowatches.com/5sports/seiko5story/why5.html

The watch had five key attributes :
1. Automatic winding
2. Day/date displayed in a single window
3. Water resistance
4. Recessed crown at the 4 o’clock position
5. Durable case and bracelet


Så da er det vel en del av greia å ha dag/dato..
Jeg velger heller en pen klokke enn at den absolutt må være lik de andre variantene av modellen :p
 
Jeg velger heller en pen klokke enn at den absolutt må være lik de andre variantene av modellen :p
Godt valg. :D Mente ikke at det var spesielt positivt eller negativt, bare at det er en slags grunn til at det er både dag og dato.

Spesielt pent implementering er det heller ikke. Men når man kan kjøpe en til 500 spenn så skal man kanskje ikke forvente all verden. Har hatt en Seiko5 selv en gang, og det er kanskje mye for pengene, men det er også merkbart lavere kvalitet enn de litt dyrere Seikoene jeg har hatt.
 
Jeg må si at jeg har en nyfunnet tilfredshet og ro i klokkesamlingen, og den kom med det jeg til å begynne med trodde var et bomkjøp av rang!
Der hvor @Oddemann og @Greg fant sine GSer, har jeg funnet min IWC. Og for en klokke! GSTen overrasker meg med sin enkelhet, samtidig som den har sine momenter.
Bezelet kan jeg se på hele tiden, hvordan lyset treffer og får frem nyansene og strukturen i det sorte.
Mangelen på heliumventil på en klokke med WR på 2000m er og interessant.
Kjenner jeg har et problem OM noe mot alle odds må ut..
 
Jeg må si at jeg har en nyfunnet tilfredshet og ro i klokkesamlingen, og den kom med det jeg til å begynne med trodde var et bomkjøp av rang!
Der hvor @Oddemann og @Greg fant sine GSer, har jeg funnet min IWC. Og for en klokke! GSTen overrasker meg med sin enkelhet, samtidig som den har sine momenter.
Bezelet kan jeg se på hele tiden, hvordan lyset treffer og får frem nyansene og strukturen i det sorte.
Mangelen på heliumventil på en klokke med WR på 2000m er og interessant.
Kjenner jeg har et problem OM noe mot alle odds må ut..
Ikkje glem han som bytta ut sin Sub mot ein GS. Trur ikkje han angrer heller, eller @Todda?
Kvalitetsmessig og "feelingmessig" er iallefall GS heilt enormt.
Tar meg sjølv i det samme som du, sjå på fargespelet.
120 klikks bezelen oser kvalitet etc etc...
NB! Klokka har ikkje vert av armen enda. Heller ikkje idag då eg dreiv "gravearbeid" på tomt.
Denne skal brukes og nytes!

Edit: Den IWCen du handla Skovdahl titta eg både på titt og ofte, og var kun GS planane unna å handle... Et funn den! Gratulerer!
 
  • Liker
Reaksjoner: Minuteman og Preacher
Ikkje glem han som bytta ut sin Sub mot ein GS. Trur ikkje han angrer heller, eller @Todda?
Kvalitetsmessig og "feelingmessig" er iallefall GS heilt enormt.
Tar meg sjølv i det samme som du, sjå på fargespelet.
120 klikks bezelen oser kvalitet etc etc...
NB! Klokka har ikkje vert av armen enda. Heller ikkje idag då eg dreiv "gravearbeid" på tomt.
Denne skal brukes og nytes!

Edit: Den IWCen du handla Skovdahl titta eg både på titt og ofte, og var kun GS planane unna å handle... Et funn den! Gratulerer!

Jeg angrer ikke på GSen. Den er en keeper. Men jeg angrer på at jeg solgte Suben. Hvorfor gjorde jeg det?

Todda
 
c60-42-auto-svkk-c_6_4.jpg


Denne syns jeg var kul. Passe vintage og subinspirert uten å være kopi.
 
Var tilfeldigvis innom de nye lokalene til Thune i Oslo. Skulle egentlig se på bursdagsgave til kona, mend det ble fort glemt i det et ord sammensatt av to navn skinte mot meg; Girard-Perregaux. Dette manefakturet har min drømmedressklokke. 1966 med Guilloche-skive:

girard-perregaux-1966-38mm.jpg


Skaden er dog 160k. Et stykke unna mitt budsjett for øyeblikket :D

Kjenn din besøkelsestid @acnorway !
 
Var tilfeldigvis innom de nye lokalene til Thune i Oslo. Skulle egentlig se på bursdagsgave til kona, mend det ble fort glemt i det et ord sammensatt av to navn skinte mot meg; Girard-Perregaux. Dette manefakturet har min drømmedressklokke. 1966 med Guilloche-skive:

girard-perregaux-1966-38mm.jpg


Skaden er dog 160k. Et stykke unna mitt budsjett for øyeblikket :D

Kjenn din besøkelsestid @acnorway !

Den tallskive der er sikkert smellvakker i virkelighet...
Rykter sier at GP vil forlatte sin sportsmodeller: Hele -Hawk collection- skal slutte.
Grunnen: GP vil satse eksklusivt på høy rangert klassiker.
 
Er ute etter ur med 20mm lugwidth som kler ulike typer reimer. Klokke som kan endre stil ved reimakift:)

Har ute en wtb på Damasko da47, men null respons.

Har og hatt Speedy...

Begge desse er aktuelle, men ønsker flere tips!
 
Den tallskive der er sikkert smellvakker i virkelighet...
Rykter sier at GP vil forlatte sin sportsmodeller: Hele -Hawk collection- skal slutte.
Grunnen: GP vil satse eksklusivt på høy rangert klassiker.
Ja det ryktes om det. Det vil isåfall være ufattelig trist. Sea Hawk er klassiske ur med lang historie... For dumt at man ikke skal kunne ha to tanker i hodet samtidig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Ja det ryktes om det. Det vil isåfall være ufattelig trist. Sea Hawk er klassiske ur med lang historie... For dumt at man ikke skal kunne ha to tanker i hodet samtidig.

Den 3000m var allerede "for ekstremt" for GP og den siste Hawk -linje var på 1000m.
De gjør hva de vil: Jeg har en legend i boksen...Den eneste klokke i verden med 2 helium ventiler:D

 
Den 3000m var allerede "for ekstremt" for GP og den siste Hawk -linje var på 1000m.
De gjør hva de vil: Jeg har en legend i boksen...Den eneste klokke i verden med 2 helium ventiler:D

En herlig kvalitetsdiver, to heliumventiler er antagelig overkill -pluss litt til. Hadde GP droppet den rotete og unyttige powerreserve viseren hadde jeg overveiet å skaffe meg en.
Tom
 
  • Liker
Reaksjoner: Minuteman
Designmessig synes jeg enkelte GP-er ser ut som et hagleskudd. Men, nå er jeg en enkel sjel.

Og - nei - jeg er ikke ei Rolexhore - eller svin - og andre obskøne ting fordi jeg ikke liker enkelte GP-er.