Vurderer sterkt Tudor Black Bay 36 når den kommer, og har derfor et par spørsmål ang. urverk, kvalitet, service osv.
Jeg ser at mange er litt skuffet over at den har et ETA 2824-urverk, og ikke er in-house (forståelig nok). Men hva kan man egentlig vente seg av et slikt urverk? Med det mener jeg særlig kvalitet og hvor lenge jeg kan forvente å ha den? Kanskje litt vanskelig formulert, men jeg har inntrykk av at man må opp på et visst kvalitets/pris-nivå før man får en klokke som vil vare "for alltid"?
For øyeblikket har jeg en Sub og en LLD, og selv om jeg er strålende fornøyd med begge mener jeg kvalitetsforskjellen er stor. Dette skulle i grunn bare mangle mtp prisforskjellen, men hva vil jeg egentlig kunne forvente av Tudor? Vil det være en svært merkbar forskjell til "storebroren"? Med det tenker jeg spesielt på lenke og finish på kassa.
Videre er jeg også litt usikker på størrelsen på klokken. For øyeblikket tror jeg 36 mm vil være stilig, men jeg har en tendens til å være veldig ubesluttsom og skifter ofte mening fort. Derfor er det kjedelig om den faller veldig i verdi i løpet av et år, men har inntrykk av det det ofte er litt vanskeligere å selge klokker i denne størrelsen. Er det noen som har en idé om hva jeg kan forvente meg her?
Takk for svar