Klokkecafé – løst og fast om klokker

Hvert børst koster 125 kroner. 20 av dem på den ene siden koster 2500 kroner - og på den andre siden 2500 til - og når man er ferdig, så er man 5K fattigere.
 
Hvert børst koster 125 kroner. 20 av dem på den ene siden koster 2500 kroner - og på den andre siden 2500 til - og når man er ferdig, så er man 5K fattigere.
Ah, da so. Men hvor mye koster en helgull blåSub da? Vil vel tro 5k i den sammenhengen er et piss i havet?
 
Joda, skjønner jo at smuler óg er brød - men 305k eller 310k er jo ikke rare forskjellen.
Ikke der - men bruktverdien er egentlig det som avgjør. Dvs. 270K eller 210K. :cool:

Ville du kjøpt en Submariner i YG som hadde børstet lenke - og hvis ja; hvor mye mindre ville du gitt for den kontra en med original, urørt polert lenke - du visste mange ikke ville ha...

Det er DER verditapet ligger, egentlig.
 
Om verdien er 270k brukt for børstet midtledd, kontra 210k med PCL, er jo saken biff;)
Ligger egentlig i det man føler.

Såkalt "urørt" føles best. Hvis noen f.eks. børster ei lenke som koster 50K, så er ikke det ubetydelig...

Personlig hadde jeg aldri kjøpt en YG med børstet lenke - men hadde jeg kjøpt en YG splitt ny, så kunne jeg tenkt å børstet den...
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: sjuli_123 og Preacher
Ligger egentlig i det man føler.

Såkalt "urørt" føles best. Hvis noen f.eks. børster ei lenke som koster 50K, så er ikke det ubetydelig...

Amen!

Apropos 116618 så forespurte jeg pris på en 116618 hos ad idag. 305,5k. Kunne få den for 280 levert i mai. Ikke mulig å pushe mer på den prisen.
Synes det blir i overkant :confused:
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Amen!

Apropos 116618 så forespurte jeg pris på en 116618 hos ad idag. 305,5k. Kunne få den for 280 levert i mai. Ikke mulig å pushe mer på den prisen.
Synes det blir i overkant :confused:
Så hvis man kjøper en slik - OG børster den, så er man nedi 280 minus 5 er lik 275. Tja. Jo mer man børster, jo billigere blir den. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: sjuli_123
Skall till Ålesund imorra og stannar till onsdag!

Finns det noe moro att se i klokkvei?

Har vi noen herfra som bor der?

Ålesund har lite å by på når det gjelder klokker. Urmaker Nelvik er største/beste, og fører merker som Frederique Constant, Raymond Weil og Tag Heuer.