Klokkecafé – løst og fast om klokker

Jeg var innom Askeland i Stavanger for et par uker siden. Da hadde de fremdeles ikke fått inn noen, og de visste ikke når de får heller.

Takk for svar @Todda
Prøvde å høre litt rundt og mange som sier det samme, samt noen nevner September-ish..
Spent og gleder meg, skal nemlig ha meg et eksemplar :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda
I siste utgave av det respekterte klokkemagasinet EuropaStar som jeg fikk med meg fra Baselworld iår var det en feature om 'New Brands From The North', en oversikt over skandinaviske klokkemerker hvor også Norge var viet oppmerksomhet med Bruvik og ... Henry Blake. Det siste fikk jo gjennomgå litt lenger opp i denne tråden med innlegg fra @Hammerfjord og @Mathfjeld som ikke levnet dette merket særlig ære. Legger derfor ved denne artikkelen om Henry Blake som etter sigende aldeles ikke er kinesisk motorisert, men inneholder et respektabelt sveitsisk Ronda urverk. Initiativet fortjener kanskje litt respekt likevel :)
 
Dette har helt sikkert gått bra. @Telemarkshelten
Du kan teste den ved å legge den i kjøleskapet en stund, og deretter legge den et varmt sted.
Typisk i nærheten av en ovn eller lignende.
Hvis det oppstår dugg på innsiden må den til klokkedoktoren.
Hvis ikke er den nok i orden.:)
Er også veldig sikker på at dette har gått bra. Den har Ikke vært utsatt for vann ifølge madammen. Det nærmeste er håndvask. Og da er det snakk om at kanskje en liten dråpe kan skvette opp på klokka. Og den tåler mer enn det med kronen utskrudd. Men det med kjøleskapet var et godt tips. Kan teste det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
missdatejust vant nettopp instagram med dagens post
Screen Shot 2017-04-17 at 15.11.03.png
 
I siste utgave av det respekterte klokkemagasinet EuropaStar som jeg fikk med meg fra Baselworld iår var det en feature om 'New Brands From The North', en oversikt over skandinaviske klokkemerker hvor også Norge var viet oppmerksomhet med Bruvik og ... Henry Blake. Det siste fikk jo gjennomgå litt lenger opp i denne tråden med innlegg fra @Hammerfjord og @Mathfjeld som ikke levnet dette merket særlig ære. Legger derfor ved denne artikkelen om Henry Blake som etter sigende aldeles ikke er kinesisk motorisert, men inneholder et respektabelt sveitsisk Ronda urverk. Initiativet fortjener kanskje litt respekt likevel :)

Ikke noe spesielt med Henry Blake: som "zillioner" av andre lignende varemerker, får de klokkene sine laget i Asia med et billig Ronda kvarts urverk.
Ja, Ronda lager bra kvarts urverk men HB blir ikke bedre enn de andre med dette.
HBs klokkene bærer ikke noe "Swiss-Made" på tallskivene sine og dermed kan ikke en gang skryte om å ha 50% av sine kostnadene som er av Sveitsisk arbeid.
Disse urverk ofte kjøpes av Asiatiske selskaper som bygger klokker i Asia.

Initiativet er som mange andre: klokkemarkedet er blitt en nisje de siste årene og man ser en "sopp effekt" med mikro-varemerker som eksploderer overalt. Det er blitt "big-business".
Blir HB den ny Daniel Wellington? Nei, det tror jeg ikke.
Er HB av noen interesse på et forum som TS?
Nei, det tror jeg ikke...
Mange av disse varemerkene skal ikke leve lenge.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gunnar
Kjørte i gang min første bestilling på CreationWatches for 3 dager siden, der anslått levering er i dag gjennom DHL.
Jeg lurer på om de leverer på døra eller om pakken må hentes i posten?
Takker meget på forskudd! :)
 
Jeg lurer på om jeg må ha en klokke med blå skive...
Denne Archimeden med blå skive er ute av produksjon, men er det noe sted de kan være tilgjengelig?


1251_614933128519811_1394672803_n.jpg


Laco:
1a651c3c7a05936a31fac4e8ccdd5a6e.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Grendel
Jeg lurer på om jeg må ha en klokke med blå skive...
Denne Archimeden med blå skive er ute av produksjon, men er det noe sted de kan være tilgjengelig?


1251_614933128519811_1394672803_n.jpg


Laco:
1a651c3c7a05936a31fac4e8ccdd5a6e.jpg


Dette er en veldig standard modell. Det er enkelt å få tak i skiver til disse på eBay.
Her kan du, med litt riktig verktøy og tungen i rette munn, slå deg løs med flere ulike skiver!
Husk at diameter må passe!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Trulle75
Noen tips til liten kronograf (36-38 mm) med stållenke? Á la Sinn 356. På forhånd takk!