Klokkecafé – løst og fast om klokker

Damasko. @Preacher
Screenshot_20171001-202626.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Kjøpte en Rapport London Evo 9 til min samboer til hennes Rolex Date 34 mm. Jeg sliter med at "puta" eller klokkeholderen ikke passer så liten håndleddsdiameter, finnes det mindre puter som passer disse winderne? Hun har ikke såå små håndledd så synes det er rart.
 
Herrejesus, jeg har virkelig sansen for Hodinkees nye skribent Joe Thompson. Det er ekstremt mye håndfast i en redaksjon full av føleri, pluss at han har en fantastisk underholdende skrivestil.

Jeg koser meg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og Vibes
Hvilke ur har antimagnetisk urverk, utover Milgauss, AT Bumblebee og IWC Ingenieur?
Så langt jeg vet er det kun Omegas verk som er antimagnetiske i den forstand at de verken stopper eller får gangen påvirket av magnetisme uten noen form for ytre beskyttelse. Andre merker tar i bruk en innerkasse av jern rundt verket som beskytter mot magnetisme. Denne vil normalt beskytte opp til maks 1.500 gauss. IWC har dette både på Ingenieur serien og Pilot serien med unntak av modeller som har innsyn til verket gjennom baklokket.
 
Så langt jeg vet er det kun Omegas verk som er antimagnetiske i den forstand at de verken stopper eller får gangen påvirket av magnetisme uten noen form for ytre beskyttelse. Andre merker tar i bruk en innerkasse av jern rundt verket som beskytter mot magnetisme. Denne vil normalt beskytte opp til maks 1.500 gauss. IWC har dette både på Ingenieur serien og Pilot serien med unntak av modeller som har innsyn til verket gjennom baklokket.
Takk for svar! Det ser ut til å måtte bli Omega da gitt :p
 
  • Liker
Reaksjoner: JørgenO og acnorway
Gla’ jeg aldri kjøpte en Laurent Ferrier. Maks sell out å lage en limitert modell med en klokkeblogg.
giphy.gif
 
Så langt jeg vet er det kun Omegas verk som er antimagnetiske i den forstand at de verken stopper eller får gangen påvirket av magnetisme uten noen form for ytre beskyttelse. Andre merker tar i bruk en innerkasse av jern rundt verket som beskytter mot magnetisme. Denne vil normalt beskytte opp til maks 1.500 gauss. IWC har dette både på Ingenieur serien og Pilot serien med unntak av modeller som har innsyn til verket gjennom baklokket.


Har Rolex Millgauss også en slik kasse, eller er det også urverket som er upåvirket der også? Dette er jo også en gammel modell som fikk sitt navn av denne årsaken..

8