Klokkecafé – løst og fast om klokker

Hey!
Ser at det er anbefalt å kjøpe en 22mm reim (nato), hvis man har en klokke med 21mm mellom lugsene.
Hvordan ser dette ut, vil den brette seg? Noen som har bilder?
 
Hey!
Ser at det er anbefalt å kjøpe en 22mm reim (nato), hvis man har en klokke med 21mm mellom lugsene.
Hvordan ser dette ut, vil den brette seg? Noen som har bilder?

Det er ikke så synlig.

dsc1166pn2.jpg
 
Snubblet over disse to nylig.
Hamilton Jazzmaster Regulator og Christopher Ward Jump Hour
Q6k4xwW.jpg

V2xLa4n.jpg


CW påstår at det er the worlds most precise jumphour basert på et 2824-2 ($1700-ish)
 
En quartzklokke jeg godt kunne tenkt meg...

Garmin Approach

040512_garmin_approach_s3_t.jpg


Vedhjelp av den innebygde GPS'en gir den deg avstand til greenen når man spiller golf... Genial funksjon, og skyhøy gadget-faktor... og det fungerer faktisk! :)
 
En quartzklokke jeg godt kunne tenkt meg...

Garmin Approach

040512_garmin_approach_s3_t.jpg


Vedhjelp av den innebygde GPS'en gir den deg avstand til greenen når man spiller golf... Genial funksjon, og skyhøy gadget-faktor... og det fungerer faktisk! :)

Ikke dårlig. Men, alltid en men.... Den bør jo også ta med vinden. Retning og styrke. Det er jo også viktig faktor for å få inn et godt slaget.

Jo, høy harry faktor på denne !

:cool:
 
La merke til at samleren og jeg har samme smak............................... (Er vel en Seiko Tuna i midten jeg ser :) ).
 
There can be only one..
skog_zps6df3e823.jpg
[/URL][/IMG]

Watch Collection - AskMen

Occasionally, a member of a watch forum goes rogue and proclaims that he is selling his entire collection to find one completely fulfilling timepiece. He never succeeds, and the other members patiently wait for him to return, the prodigal collector who has come to his senses.

This mythical “one watch” is the true grail to the addicted watch collector but the truth is, it doesn’t really exist. Some may say that a watch like the Rolex Submariner can be worn 24/7, from beach to boardroom, and this is technically true. There are watches that look as acceptable with a three-piece suit as with a wetsuit. But the problem isn’t with the watch; it’s with the owner. There are simply too many incredible timepieces out there, both vintage and modern, for any aficionado to remain loyal to one.

Selv om jeg har sansen for seriemonogami-tanken din!
 
Prøvde denne på hånden i går, og falt litt for den :cool: Nydelig grå skive, nytt inhouse-verk, perfekt størrelse!

tumblr_msq9ufhMl41ryv722o1_1280.jpg
 
Ohoi en Ahoi! Et sporty ur fra Nomos. Wr200m
I_ahoi_a_704x396_01.jpg

Jeg håper virkelig Nomos utvider med flere modeller. Det er så utrulig mye jeg liker med Nomos. De gjør så mye rett, men foreløbig har jeg dessverre til gode å virkelig få det "wow-øyeblikket" når jeg ser på fremsiden av klokkene deres. Hadde det bare vært akseptert å gå med baksiden av klokken opp... :rolleyes:
 
Å være en-klokke-mann er så riktig på papirer.
Men når lidenskap blander seg inn, da blir det umulig, tror jeg.
Jeg liker tanken om å ha et ur hele livet, men den tanken er jo ikke ødelagt av å ha ti ur (er ikke fuglemann) resten av livet.

For min del ville lidenskapen fått en blåmandag om man ikke kunne bytte litt på, og kose seg med å reflektere over hva som vil passe inn i en samling.

Det ville vært fornuftig av charlie sheen å holde seg til en dame, men da ville ikke charlie sheen vært charlie sheen.

...