Klokkecafé – løst og fast om klokker

Har hatt en 510 i kikkerten en stund nå, og skjønner at det kommer til å bli en nokså populær modell. Det jeg lurer på er om dere tror det blir nødvendig å sette seg på liste/forhåndsbestille for å få tak i en innen rimelig tid? :)
 
Har hatt en 510 i kikkerten en stund nå, og skjønner at det kommer til å bli en nokså populær modell. Det jeg lurer på er om dere tror det blir nødvendig å sette seg på liste/forhåndsbestille for å få tak i en innen rimelig tid? :)

Det er jo aldri godt å vite hvor mange eksemplarer som f.eks. kommer til Norge pr år. Så jeg ville absolutt ha satt meg opp på venteliste. Det forplikter jo ikke. Er du derimot helt sikker på at du vil ha den, uten å ha klådd på den først, ja, da ville jeg nok ha vurdert å forhåndsbestille :)
 
Surfer på Finn og kommer over denne annonsen fra Briljant Watches. I annonsen oppgir Johnny at klokken har 42mm diameter, men er ikke dette bezelen til en 45mm? Mulig Omega Planet Ocean har hatt ulike bezeler underveis, men jeg var trodde 42mm og 45mm hadde ulike bezeler, og at denne bezelen tilhører 45mm modellen. Er jeg helt på jordet?

Illustrasjoner skamløst stjålet fra nettet:

42 mm

721392d1338221870-%2A%2A-sold%2A%2A-fs-omega-planet-ocean-42mm-2500d-reduced-dsc_0728.jpg


45 mm

213996d1252009969-wtt-omega-planet-ocean-45-00506395.jpg
 
Surfer på Finn og kommer over denne annonsen fra Briljant Watches. I annonsen oppgir Johnny at klokken har 42mm diameter, men er ikke dette bezelen til en 45mm? Mulig Omega Planet Ocean har hatt ulike bezeler underveis, men jeg var trodde 42mm og 45mm hadde ulike bezeler, og at denne bezelen tilhører 45mm modellen. Er jeg helt på jordet?

Illustrasjoner skamløst stjålet fra nettet:

42 mm

721392d1338221870-%2A%2A-sold%2A%2A-fs-omega-planet-ocean-42mm-2500d-reduced-dsc_0728.jpg


45 mm

213996d1252009969-wtt-omega-planet-ocean-45-00506395.jpg

Kan dette ha med perspektivet å gjøre?

Her ser man en 45mm og en 42mm side om side, jeg synes selv bezelen ser riktig ut for 42mm utgave :)
tbigenough.jpg


Om det er noen flere bilder kan man muligens få et mer definitivt svar :)
 
Her er et av bildene fra annonsen som fikk meg til å undre:

67_1472576153.jpg



Synes det ser ut som bezelen har de "bølgete" rillene til 45mm modellen, og ikke de firkantede til 42mm modellen. Får høre med selger i morgen :) Takk for svar!
 
De kunne dette med dressklokker i gamle dager...

Her er et knippe fra 50-tallet som jeg var heldig og fikk prøve i dag!

20130911_225510.jpg
 
Jøye meg! Til tross for at vi her snakker om et NOS-eksemplar, så er det absolutt det høyeste prisforlangende jeg har sett for en 217... Jeg er ganske sikker på at du kan finne tilsvarende priset 50k under dette inkl. moms...
 
Hei! Kjøpt meg ny klokke, av merket Adriatica. Skinn-rem, Shappire crystal og mener den har et sveitsisk SELITA urverk.

Selv har jeg aldri før vært borti dette merket, så lurer på om noen har kjennskap eller hørt om merket? :)

Og hva denne klokka har i verdi. Har papirer på den.

Legger ved et lite mobilbilde:


Takker for svar!
 
Hei! Kjøpt meg ny klokke, av merket Adriatica. Skinn-rem, Shappire crystal og mener den har et sveitsisk SELITA urverk.

Selv har jeg aldri før vært borti dette merket, så lurer på om noen har kjennskap eller hørt om merket? :)

Og hva denne klokka har i verdi. Har papirer på den.

Legger ved et lite mobilbilde:


Takker for svar!

Hei

Kjenner ikke til merket, men etter ett kjapt søk på ebay ser det ut som om disse går for rundt 1000 lappen.
Uten at jeg fant akkurat din modell.
 
«Rolex-wearing is what the economist Thorstein Veblen referred to as “conspicuous waste,” i.e., a visual demonstration that “the wearer consumes valuable goods in excess of what is required.” Such wearable status symbols are intended (Veblen wrote) to convey that “the wearer is not engaged in any kind of productive labor,” by which Veblen really meant manual labor, because—let’s get real—you can’t dig a ditch while wearing a Rolex. In effect, the wearer is saying: I couldn’t be a peasant if I tried.»

MSNBC: Hey, is that a Rolex you’re wearing? How to spot a corrupt pol

;):p:p
 
Om noen skulle være i markedet for et billig-billig(!) dressur synes jeg denne fra svenske nystartede Corniche var pen :) Det er quartz og belagt stål, men jeg synes skive og visere var ganske vellykket. Til og med de romerske tallene, som jeg vanligvis ikke er så fan av. Synd de ikke lager en mekanisk utgave.

CornicheTerrace.jpg
 
Enig med deg i at designet var særdeles vellykket @Anders ! Takk som deler :) Hadde vært spennende om de kommer ut med mekaniske modeller etterhvert
 
Redigert av en moderator:
Ny kronograf fra Raymond Weil. Hva mener folket? Personlig synes jeg den ser meget pen ut, men jeg lurer litt på størrelsen på kronen da jeg synes den er litt stor på min RW (den stikker litt ut på nedsiden av klokken).
Maestro 4830-PC5-05658 Mens Watch - Maestro Automatic chronograph Rose gold on leather strap silver dial | RAYMOND WEIL Genève Luxury Watches

Ser den selges for ca 2900$ her:
| Diamond Cellar | Columbus and Dublin, OH
Med moms blir det jo litt.. og det er vel sansynligvis snakk om et eta-verk. Men det finnes jo klokker med eta-verk som er mye høyere priset..

Edit: Håper forøvrig de enten har tatt seg bryet med å dekorere urverket litt eller evt droppet innsyn..
 
Redigert:
Ny kronograf fra Raymond Weil. Hva mener folket? Personlig synes jeg den ser meget pen ut, men jeg lurer litt på størrelsen på kronen da jeg synes den er litt stor på min RW (den stikker litt ut på nedsiden av klokken).
Maestro 4830-PC5-05658 Mens Watch - Maestro Automatic chronograph Rose gold on leather strap silver dial | RAYMOND WEIL Genève Luxury Watches

Ser den selges for ca 2900$ her:
| Diamond Cellar | Columbus and Dublin, OH
Med moms blir det jo litt.. og det er vel sansynligvis snakk om et eta-verk. Men det finnes jo klokker med eta-verk som er mye høyere priset..

Edit: Håper forøvrig de enten har tatt seg bryet med å dekorere urverket litt eller evt droppet innsyn..


Den var flott! Jeg syntes kanskje at sub-dialsene ble litt for store, og de kunne gjerne vært "vinyl" i stede for "satin" (dårlig beskrivelse). At det er ETA er litt kipt, men selvfølgelig; Enkelt og greit!

Designmessig veldig bra! :)
 
Fant et annet bilde også. Dersom dette bildet er beskrivende for teksturen på skiven blir det kanskje litt i overkant.
2221362.jpg


Når skal forresten du bli med i diskusjonene inne på SP @crown guard ? ;)
 
Redigert av en moderator:
Alle bør se John Mayer i klokkeprat med Hodinkee: [video]http://www.hodinkee.com/blog/video-talking-watches-with-john-mayer[/video]