Klokkecafé – løst og fast om klokker

Fant et annet bilde også. Dersom dette bildet er beskrivende for teksturen på skiven blir det kanskje litt i overkant.
2221362.jpg


Når skal forresten du bli med i diskusjonene inne på SP @crown guard ? ;)

Da jeg blir WIS! :) @acnorway ! Nå er det jo så lite igjen av året uansett.
 
Redigert av en moderator:
Alle bør se John Mayer i klokkeprat med Hodinkee: [video]http://www.hodinkee.com/blog/video-talking-watches-with-john-mayer[/video]

For en mann! Gleder meg sykt til konserten i spektrum neste mnd. Får ta med meg kikkert og se om det blir litt klokkespotting på scenen :)
 
Nyforelsket og trenger utenforståendes bekreftelse på at dette da vitterlig er at aldeles nydelig ur? Noen som vet om den tilfeldigvis er inne hos Tidemann? Denne må klås på.
 
Redigert:
Nyforelsket og trenger utenforståendes bekreftelse på at dette da vitterlig er at aldeles nydelig ur? Noen som vet om den tilfeldigvis er inne hos Tidemann? Denne må klås på.

Bekreftelse? Det er vel ikke noe å lure på engang!

Mener jeg så den hos Tidemann sist jeg var der, men det er jo 1-2 måneder siden.
 
Redigert:
Nyforelsket og trenger utenforståendes bekreftelse på at dette da vitterlig er at aldeles nydelig ur? Noen som vet om den tilfeldigvis er inne hos Tidemann? Denne må klås på.

Den er helt rå! Min nåværende drømmeklokke til dress, dog godt utenfor mitt budsjett :) De hadde den hos Tidemann i begynnelsen av August ihvertfall
 
Nyforelsket og trenger utenforståendes bekreftelse på at dette da vitterlig er at aldeles nydelig ur? Noen som vet om den tilfeldigvis er inne hos Tidemann? Denne må klås på.

Vær oppmerksom på at urskiven er mørkere (mer grå enn hvit) og det oppstår en vesentlig kontrastskille mellom datohjulene og urskiven. Jeg bestilte denne rett etter Basel i fjor, men valgte en annen klokke pga dette. Se den live først!
 
Vær oppmerksom på at urskiven er mørkere (mer grå enn hvit) og det oppstår en vesentlig kontrastskille mellom datohjulene og urskiven. Jeg bestilte denne rett etter Basel i fjor, men valgte en annen klokke pga dette. Se den live først!

Takk for heads up! Ja, har lest dette, jeg også. Må definitivt se den live - avstandsforelskelser står ikke alltid sin prøve. Er i hovedsak denne og JLC MUT Moon 39 jeg sikler mest på. Det virker for øvrig som om det motsatte er tilfelle med sistnevnte; har fått inntrykk av at skiven er hvitere i virkeligheten enn den fremstår på bilder, hvor sølvfargen ofte ser veldig fremtredende ut (uten at jeg har sett den live). Det kommer vel an på lysforholdene, også her. Kanskje @Anders har en kommentar.

Uansett får jeg ta en tur til Tidemann for å sammenligne, tenker jeg.
 
Redigert av en moderator:
Nyforelsket og trenger utenforståendes bekreftelse på at dette da vitterlig er at aldeles nydelig ur? Noen som vet om den tilfeldigvis er inne hos Tidemann? Denne må klås på.

ehhhh.....var dette et lurespørsmål?????

I tilfelle det er noen som helst tvil - denne er flott:cool:

Men - støtter absolutt Thomas. Prøv den fysisk før du bestiller.
Lykke til:)
 
Er i hovedsak denne og JLC MUT Moon 39 jeg sikler mest på. Det virker for øvrig som om det motsatte er tilfelle med sistnevnte; har fått inntrykk av at skiven er hvitere i virkeligheten enn den fremstår på bilder, hvor sølvfargen ofte ser veldig fremtredende ut (uten at jeg har sett den live). Det kommer vel an på lysforholdene, også her. Kanskje @Anders har en kommentar.

@wakefield: Jeg bar MUT Moon både lørdag og søndag, og forsøkte å kikke litt på skivefargen under forskjellige lysforhold. Synes den først og fremst er sølv, altså. Men ikke en voldsomt skinnende sølv, starburst-finishen gjør at den skifter etter lyset, ofte litt matt før lyset plutselig fanges. Meget, meget pen skive. Generelt et ur å bli bli glad i!

 
Redigert av en moderator:
Seiko Alpinist

Hei!

Håper dette er en grei tråd å stille spørsmålet mitt i... .

Vurderer en av Alpinist urene som "beater".
Særlig SARB017 er aktuell.
Er det tilfeldigvis noen som skal på NURK i kveld og som har en utgave å vise frem?
 
Her snakker vi haute horlogerie!

VC_C2.jpg


Vacheron Constantin Patrimony Contemporaine Ultra-Thin Calibre 1731, The Thinnest Minute Repeater on the market today.
8,09 mm tynn. Kun €270.000.
 
@wakefield: Jeg bar MUT Moon både lørdag og søndag, og forsøkte å kikke litt på skivefargen under forskjellige lysforhold. Synes den først og fremst er sølv, altså. Men ikke en voldsomt skinnende sølv, starburst-finishen gjør at den skifter etter lyset, ofte litt matt før lyset plutselig fanges. Meget, meget pen skive. Generelt et ur å bli bli glad i!


Hvordan opplever du å bruke MUTen til casual wear? Vurderer enten denne eller Memovoxen etterhvert til dress, men samtidig kunne bruke den på kontoret.
 
Redigert av en moderator:
Hvordan opplever du å bruke MUTen til casual wear? Vurderer enten denne eller Memovoxen etterhvert til dress, men samtidig kunne bruke den på kontoret.

Funker ganske bra, det :) Det er selvsagt et tynt dressur, men med en diameter på 39mm og tynn bezel gjør den mye av seg på min hånd i hvertfall. Passer til og med til en casual skjorte og shorts, ikke noe problemer. Jeg går særdeles hverdagslig kledd på jobb, og har ikke noe problem å bruke denne. Samtidig gjør den noe ekstra ut av seg til dress, selvsagt.

Når det er sagt, en manns casual er en annen manns pyntet. Det er et delikat ur, og forsvinner fort i store gensere. Til t-skjorte er det kanskje kulere med et sportsur.
 
Surfet litt etter Omega her om dagen og kom over en klokke hadde glemt litt.
Nye Omega Aqua Terra GMT Chronograph med det nye 9605 verket.
Omega-Aqua-Terra-Chronograph-GMT-13.jpg

Synes denne er kjempeflott, eneste betenkeligheten jeg har er størrelsen:( Rundt 45mm blir noe større enn det jeg er vant med, men det kan jo endre seg;) Var innom Protid på Storo senteret i dag og fikk høre at det kanskje kom en gang på slutten av året:D
Link: Omega Aqua Terra Chronograph GMT Watch Hands-On | aBlogtoWatch
Omega-Aqua-Terra-Chronograph-GMT-1.jpg
 
Vurderer en mesh på lld'en min. Litt skeptisk, men et kjapt googlesøk viser at det er en combo som tilsynelatende fungerer ganske bra. Spørsmålet er om jeg skal kline til med en staibmesh, som jo koster litt for en fattig vernepliktig mann, eller gå for wjeans alternativer på ebay. Prisforskjellen er jo en del.
Innspill?
 
Jeg har prøvd (og liker godt) wjean sin Shark mesh, men jeg lurer på om den kanskje vil bli noe røff til en LLD. Har ikke prøvd Staib sin, men det ser ut som den vil passe bedre rent estetisk.

Jeg ville spart litt ekstra og kjøpt Staib sin :)
 
Jeg synes ikke "endeleddene" på den meshen fra staib er noe særlig estetiske. Langt kulere med barrettene gjennom meshen. Nå har jeg ikke testet noen av disse, kan bare si at Omegas mesh er smooth!

 
Lærrem - Made in Norway

Gjennom mange år har jeg sikkert bestilt og kjøpt nærmere 80-90 remmer,- omtrent halvparten har vært "custom made".
Mener derfor at jeg har sett mye varierende kvalitet og materiale, og bør dermed være rimelig habil i min bedømmelse av slike remmer.... :rolleyes: De fleste har dog vært alt fra "god" til "super god".
Det må også sies at ca 97 % av remmene kommer fra steder langt utenfor Skandinavia og har i de fleste tilfeller vært kraftig overpriset.

Nylig stiftet jeg bekjentskap med en herværende hobby-remmaker,- nemlig vår egen Olando.
Han tilbød seg å custom-lage en rem til meg.

I dag mottok jeg en nydelig profesjonelt laget rem i "Vino", påsatt en screw-in pre-v polert stålspenne.
Målene jeg ønsket var 130/80, 26/26.

Syinga var maskinelt utført, jevn og snorrett. Etterbehandlingen av sidene (lakk?) ser svært bra ut. Læret er mykt og behagelig, og kan med fordel etterbehandles med bivoks e.l. En rask håndvask med rikelig vann over remmen, så ut til å bli helt oversett av læret.
Hullene var jevne og pent stanset ut. (Kanskje bittelitt tett?) Èn løs og en fast sløye var påsatt remmen.

Totalt vil jeg hevde at denne remmen helt på høyde med de beste "der ute".
Valget og bruken av rette skinntypen/læret er helt avgjørende for det endelige resultatet. Her er det bare fantasien som avgjør. Gamle sko, boots, vesker, jakker, belter osv er ypperlig materiale. :)

Terningskast for denne remmen: 5




 
Redigert:
Tror jeg må ha slått hodet relativt kraftig i søvne. Våknet i dag og har plutselig fått sansen for denne her :confused:
p1040421.jpg