Klokkecafé – løst og fast om klokker

Å, du har vel ikke slått deg så veldig hardt. Hublot har mye pent. Akkurat denne synes jeg kanskje har dratt litt for mange veksler på Gentas AP RO design, men pytt, hva gjør vel det - det er jo pent det også ;)
 
Å, du har vel ikke slått deg så veldig hardt. Hublot har mye pent. Akkurat denne synes jeg kanskje har dratt litt for mange veksler på Gentas AP RO design, men pytt, hva gjør vel det - det er jo pent det også ;)

Huff, trodde aldri jeg skulle se dagen komme hvor en Hublot skulle snike seg inn på shortlisten over neste klokke. Pytt pytt, får satse på jeg får meg en smell i natt også så jeg våkner tilbake på gamle tanker ;)
 
Hva synes vi egentlig om bezelen i Trilogyserien? Vet ikke om jeg liker den veldig godt eller om jeg synes den ser helt forferdelig ut... Uret i seg selv er jo nydelig..
15308-1.jpg
 
Ikke noe stor fan av denne bezelen jeg heller. Blir litt for busy med så lite avstand mellom tallene...
 
Rett og slett nydelig :eek:

[video=youtube;j0kGjO1wG2A]http://www.youtube.com/watch?v=j0kGjO1wG2A[/video]
 
Har en mesh reim som ikke er mulig å justere nok inn. Andre anbefaler Dremel for å kutte litt, men jeg har ikke dette verktøyet og tviler på at jeg gidder kjøpe det for kun å fixe en reim. :p

Noen som vet om urmakere, gullsmeder, nøkkelslipere eller lignende fixer slikt, eventuelt hvor mye det er vanlig å ta seg betalt for en slik jobb? :confused:
 
Er det noen som har tips til sikker oppbevaring av klokker? Bankboks utgår da jeg skal bruke klokkene daglig. I dag har jeg klokker i våpenskapet, men det er upraktisk.

Har det vært tråder tidligere om safer eller lignende? Finner ikke på søk da "safe" er et ord som brukes på mange måter tydeligvis.
Evt tips mottas med takk.
 
Er det noen som har tips til sikker oppbevaring av klokker? Bankboks utgår da jeg skal bruke klokkene daglig. I dag har jeg klokker i våpenskapet, men det er upraktisk.

Har det vært tråder tidligere om safer eller lignende? Finner ikke på søk da "safe" er et ord som brukes på mange måter tydeligvis.
Evt tips mottas med takk.

Det nærmeste jeg da tenker på blir vel disse:
Robursafe.no – Leverandør av fysiske sikkerhetsprodukter

De holder til på Østerås, Bærum utenfor Oslo.
Pålitelige folk.

:cool:
 
Av ren nysgjerrighet:

Noen som eksprimentert noe med hvor nøyaktig klokken går med kronografen gående vs kronografen stoppet? Vil tro at det kan ha noe å si for hvor nøyaktig klokken går.. :confused:
 
Av ren nysgjerrighet:

Noen som eksprimentert noe med hvor nøyaktig klokken går med kronografen gående vs kronografen stoppet? Vil tro at det kan ha noe å si for hvor nøyaktig klokken går.. :confused:

Vil det det? Har jeg egentlig aldri tenkt på.

Gangreserven vil jo bli mindre da.
 
Av ren nysgjerrighet:

Noen som eksprimentert noe med hvor nøyaktig klokken går med kronografen gående vs kronografen stoppet? Vil tro at det kan ha noe å si for hvor nøyaktig klokken går.. :confused:

Interssant spørsmål!
Det må jo bli litt tyngre(!) å dra rundt!
Et "tikk" vil fortsatt være et "tikk", men det er mer masse som skal flyttes! Samme tikket må dra rundt flere hjul.

Dette er vel et typisk "@Greg" sak!

:cool:
 
Mener vi testet amplituden til speedmasetren på urmakerkurset da med og uten igangsatt chrono. Forskjellen var 5 Grader eller noe lignende... minimalt med andre ord, men amplituden har vel ikke alt og si?!

@Greg ? Hjelp!
 
Redigert av en moderator:
Av ren nysgjerrighet:

Noen som eksprimentert noe med hvor nøyaktig klokken går med kronografen gående vs kronografen stoppet? Vil tro at det kan ha noe å si for hvor nøyaktig klokken går.. :confused:

Kommer sikkert litt an på om det er en chronograph modul eller ikke.:confused:
Ellers er det vel flere som har testet ut at gangreserven blir litt mindre. Husker ikke helt hvor jeg leste dette.
 
Gangreserven blir selvsagt påvirket.

Rolex Cal. 4130 f.eks: 72 timer, 66 timer med chronographen aktivert