Klokkecafé – løst og fast om klokker

Hey,
bezelen på Certinaen har blitt veldig ripete i det siste.
Lurer på hva jeg kan bruke for å polere de bort, er snakk om mange små hairlines.
Den sorte "glassoverflaten" på bezelen er laget av akryl, og det godset på utsiden av den sorte ringen antar jeg er stål?

Kan jeg bruke Cape Cod på begge deler, eller er dette kanskje noe for Polywatch?

Hadde også vært fint å identifisere kilden til disse ripene. Dukker stadig opp noen nye, så tror det kan være glidelåsen på jakkelommen? Klokken har aldri vært skrapet borti noen flater.

Er snakk om en Certina DS Action Diver.
 
Vedr chronograph av-på og gange blir nok som regel påvirket. Er vel slik at hvis amplituden går ned så går klokken bittelitt raskere - som regel - hvis ikke andre faktorer spiller inn, således vil nok de fleste chronographer som er på gå litt raskere enn hvis de er av, hvor mye avhenger sikkert av kvalitet og justering, de fleste par sekunder raskere i døgnet enn hvis chrono var av. Daytonaen prøvde jeg et døgn, og det var helt ubetydelig avvik mellom chronoen av og på.
 
Redigert:
@Olando, jeg får ikke sendt flere meldinger til deg da innboksen din tilsynelatende er full, men:
Det høres bra ut! Ha en fortsatt fin kveld ;)
 
Redigert av en moderator:
Vedr chronograph av-på og gange blir nok som regel påvirket. Er vel slik at hvis amplituden går ned så går klokken bittelitt raskere - som regel - hvis ikke andre faktorer spiller inn, således vil nok de fleste chronographer som er på gå litt raskere enn hvis de er av, hvor mye avhenger sikkert av kvalitet og justering, de fleste par sekunder raskere i døgnet enn hvis chrono var av. Daytonaen prøvde jeg et døgn, og det var helt ubetydelig avvik mellom chronoen av og på.

Jeg måtte søke litt rundt på dette temaet for å tilfredsstille nysgjerrigheten min og kom da over en artikkel der Tag Heuer blant annet etterlyser sertifisering av nøyaktighet på kronografer. Artikkelen handler egentlig om Tag Heuer Microgirder, men problemstillingen kommer opp på slutten av artikkelen.
TAG Heuer Mikrogirder: The Inside Story | The Home of TAG Heuer Collectors | MIKROGIRDER - Page 3
 
Noen som vet om butikker som selger kasser til bygge om lommeur til armbåndsur? Og noen som har tips om lommeur som er lette å skru på, samt allright deletilgang?
 
Noen som vet om butikker som selger kasser til bygge om lommeur til armbåndsur?

Hvis du vil være klassisk så var det i 1te Verdenskrig lommeur som pilotene stoppet fast rundt armen. I så måte vil det gå med et lomme ur og en "Nato-rem". Ellers så vil du vel trenge en stor kasse fra EBay... Litt avhening av hvordan type urverk du har...

:cool:
 
Ny "Talking watches" video med en baskettballfyr:

[video=youtube;_RcoiIz2Jd0]http://www.youtube.com/watch?v=_RcoiIz2Jd0[/video]
 
NOMOS lanserte to nye ur i dag, særdeles lekre synes jeg! Den runde er litt vel stor med 42mm, men veldig fint alt i alt. Den runde kommer hvitt og rødt gull, mens den andre kommer i hvitt gull. Nye urverk også. Les mer på hodinkee.com

Lux_1.jpg


Lux_4.jpg


Lambda_8.jpg
 
Uhren_Lambda_rosegold_03.jpg


Virkelig flott denne ja!

De første 100% in-house verkene til Nomos tør jeg gjette?

Drøye 100k kan jo ikke sies å være noen upris heller.
 
Uhren_Lambda_rosegold_03.jpg


Virkelig flott denne ja!

De første 100% in-house verkene til Nomos tør jeg gjette?

Drøye 100k kan jo ikke sies å være noen upris heller.

Nja...både Xi og Epsilon er totalt utviklet og bygget hos Nomos (utenom hairsparing og incabloc som er kjøpt hos andre).
Egentlig så er jo alle verk hos Nomos in-house - men , Alfa og Beta er basert på tidligere konstruksjoner hos andre (men er fortsatt bygget komplett hos Nomos).

Ifølge Nomos selv så er urverkene å anse som mellom 75 og 95 % egenproduksjon. Tror strengt tatt ikke det er så mange andre in-house fabrikanter som kan vise til like høye tall?

Men, uansett lekker klokke:cool:

Og når kommer det en Nomos-forhandler i Norgre:confused:
 
Uhren_Lambda_rosegold_03.jpg


Virkelig flott denne ja!

De første 100% in-house verkene til Nomos tør jeg gjette?

Drøye 100k kan jo ikke sies å være noen upris heller.

Meget pent dekorert urverk. Får litt ALS-vibber av de blånerte skruene omkranset av tre edelstener og den dekorerte svanehalsen. Blir spennede å se hvordan uret bærer: 42mm diameter, meget smal "bezel", lav høyde og lange lugs kan fort bidra til en tallerkeneffekt.
 
Beklager denne:) men: @Langtransport "Jepp, prøvde å svare deg i går men meldingsinnboksen din var full. Har startet på reimene dine og de går i posten ila. uken:) fin dag ønskes deg også! Ola"
 
Redigert av en moderator: