Klokkecafé – løst og fast om klokker

Det smerter meg at jeg har lyst på denne klokken.

Corum-Bubble_wrist_6550-1030x686.jpg

Corum-Bubble_wrist_6545-1030x686.jpg

Corum-Bubble-Brown-Hero1-940x520.jpg


Fører Tidemann fremdeles Corum?
 
Takk, men finner ingen røde. Prøvde faktisk å bestille rød, hvit og blå derfra, men fikk for første gang i livet advarsel fra macen, om at "Linjen ikke var sikker, og at noen prøve å stjele betalingsinformasjonen din". Vet ikke om dette stemmer, men det var nok til at jeg ikke turde å bestille.

Prøv via Amazon.
 
Ser at det for tiden legges ut veldig mange GO på K/S, noe det sjeldent gjøres ellers. Noen grunn til dette eller bare tilfeldigheter? Med grunn tenker jeg om det er noen negative nyheter angående GO.
 
Ser at det for tiden legges ut veldig mange GO på K/S, noe det sjeldent gjøres ellers. Noen grunn til dette eller bare tilfeldigheter? Med grunn tenker jeg om det er noen negative nyheter angående GO.

Er ikke så mange klokker det er snakk om, men de(n) samme klokken(e) som folk kjøper fordi de er nysgjerrige og liker utseendet, men finner ut at de vil ha en sub i stedet. ;)
 
Det smerter meg at jeg har lyst på denne klokken.

Corum-Bubble_wrist_6550-1030x686.jpg


Fører Tidemann fremdeles Corum?

Det var da en alvorlig cola-bund til glass på klokken! Er det forstørrelse i det?

Lekker skive! Minner meg om en PP!

:cool:

Ah. Corum Bubble er tilbake. En "klassiker" (?) fra tidlig 2000-tall som kanskje ikke så mange har etterlyst, men det er et ganske vellykket gjensyn. Siden designet er så over-the-top i utgangspunktet, så har de gjort lurt i å tone ned kasse og skive-elementene.

Her revival-videoen.

[video=youtube;RvpKbbl8O8Y]https://www.youtube.com/watch?v=RvpKbbl8O8Y[/video]

Det er absolutt forstørrelse i det glasset, @petterhg. Jeg har hatt en Limited Privateer, og den viser igjen og glir absolutt ikke under mansjetten. De forrige versjonene var vel 44mm, mens de nye er 47. Den i bronse er en lmt. edition på 350 ur. De lanserer også en skeletal-versjon som ikke er limitert. Dessverre (?) er fortsatt urverket et lett modifisert ETA 2892 og ikke noe mer spennende enn det.

@Mathfjeld Tidemann har vel sluttet å føre Corum offesielt, så det spørs om de har sjans til å få tak i et limitert ur der. Bergströms Ur i Stockholm er vel nærmeste AD.
 
Redigert av en moderator:
Huff, jeg syns det er så flaut når jeg gir bud på klokker.

Vet liksom ikke om jeg oppfattes som en dust eller om jeg er "innenfor".

Litt forskjell når man er vant til "gitarmarkedet".
 
Huff, jeg syns det er så flaut når jeg gir bud på klokker.

Vet liksom ikke om jeg oppfattes som en dust eller om jeg er "innenfor".

Litt forskjell når man er vant til "gitarmarkedet".

Så lenge man er høflig, og ikke kommer med helt hårreisende skambud, så er vel det meste innenfor!?
 
Huff, jeg syns det er så flaut når jeg gir bud på klokker.

Vet liksom ikke om jeg oppfattes som en dust eller om jeg er "innenfor".

Litt forskjell når man er vant til "gitarmarkedet".

Det er ingen problem å komme med bud, folk klarer da fint å si nei.
Når noen gir meg et for lavt bud eller skambud så har jeg ingen problemer med å svare høflig at det er for lavt.

Jeg blir litt irritert over annonser der selger er krass og påpeker at han ikke vil ha bud under prisantydning, dette gjelder vel mest på Finn og stort sett på varer som allerede er litt høyt priset. Min holdning som selger er at det er bedre med et lavt bud enn ikke noe bud i det hele tatt.

Så lenge kjøper og selger er høflige og oppfører seg ryddig så burde ikke dette være noe problem.
 
Det er en god regel det; vær høflig og ikke kom med skambud.
Derimot, det kan lett føles litt rart hvis du kommer med et lavere bud og du får et "OK-solgt" med en gang!
Betyr det at du kunne gått lavere? På den annen side så har du selv ansett budet som OK. Det kan være at det var derfor du fikk tilslaget; Du hadde det høyeste budet!

MEN; ikke anse dit bud som for høyt dersom du er villig til å betale prisen.

Et tips kan være å sjekke andre steder, TimeZone etc, legg på frakt og avgifter og se hva du kommer ut med!

:cool:
 
Er ikke så mange klokker det er snakk om, men de(n) samme klokken(e) som folk kjøper fordi de er nysgjerrige og liker utseendet, men finner ut at de vil ha en sub i stedet. ;)

Der har du rett, etter jeg søkte opp nærmere virker det som samme klokke er flippet tre ganger på ca 3 uker. En GO seventies gråfarget skive. Vet ikke hva denne ligger på ny, men at annenhåndsverdien for en få år gammel seventies date er ca 40 høvdinger virker som et kupp i mine øyne. Om denne flippes utover sommeren også, kan det hende jeg slår til. Den er casual på lenke, men råtøff på gummirem og dressy på skinnrem. En allrounder vil jeg påstå. den kan kanskje ikke bades med, men det vet jeg ikke. :)
 
Der har du rett, etter jeg søkte opp nærmere virker det som samme klokke er flippet tre ganger på ca 3 uker. En GO seventies gråfarget skive. Vet ikke hva denne ligger på ny, men at annenhåndsverdien for en få år gammel seventies date er ca 40 høvdinger virker som et kupp i mine øyne. Om denne flippes utover sommeren også, kan det hende jeg slår til. Den er casual på lenke, men råtøff på gummirem og dressy på skinnrem. En allrounder vil jeg påstå. den kan kanskje ikke bades med, men det vet jeg ikke. :)

Det er omtrent halv pris av ny. Jeg liker den veldig godt og hadde kjøpt den for lengst om jeg hadde 40k å bruke på klokke nå.
 
Hadde den hatt blå skive - så hadde den vært solgt til annen pris ganske så fort tror jeg.
 
Hvorfor det? Er enig etter å ha sett bilder av den med blå skive, så er den nok mer sexy enn i grå. Men det er bare subjektivt. Er den dyrere med blå skive kontra grå/hvit? @Loevhagen

Subjektivt er et vesentlig poeng i denne hobbyen. :) @Tetragrammaton sin blå skive er sexy as hell - sammenlignet med hvit skive med gullmarkører eller den grå skiva. IMHO.

Jeg vil anta det ikke er noen prisforskjell mellom blå og grå skive ved et nykjøp. Jeg antar prisen er satt objektivt av produsent - så får kjøpere utvise sin subjektivitet når de skal velge.
 
Redigert av en moderator: