Klokker som andre liker - men ikke du.

Tramper like godt ut i det...

Liker ikke 36mm eller mindre Rolex... Syntes det ser feil og puslete ut på armen! Heller ingen stor fan av Explorer 2...
 
Får erte på meg den andre halvdelen av forumet også...

Liker ikke Seiko SKX007/009...
Noe rart med kasseformen som ikke snakker til meg. Videre syntes jeg den er alt for høy i forhold til størrelsen...
 
Liker ikke, med fare for å møte meg selv i døren, kaste klokker i glasshus osv:
- Klokker lagd av klesmerker. At de kan tre i en nål, betyr ikke at de vet hvordan man lager en klokke.
- Klokker lagd for bilmerker eller motorsykler, med mindre du faktisk eier en Bentley eller SLR.
- Klokker som markedsføres av golfspillere, skuespillere og sangere. Selv om jeg kjøper klokken, så vil jeg hverken få spille golf med Tiger, se ut som George Clooney eller få en date med Nicole Kidman.
- Klokker med double. De blir hverken dobbelt så fine eller dobbelt så mye verdt av det.
- Herreklokker med diamanter, med mindre du ikke også har en hvit puddel.
 
Skal vi sloss?;)

Få med deg karen her da... Kjører også 36mm;)
Mike-Tyson-Watch-Rolex-Datejust-2.jpg
 
Liker ikke Grand Seiko.
Jeg bryr meg ikke om hvor perfekte urverkene er, det blir som å dra til bilforhandleren og kjøpe en "Grand Hyundai"

Samtidig som jeg er igang, dressklokker på over 40mm. All implisert sofistikasjon og eleganse forsvinner rett ned i søpla når man har en pizza på armen.

Og til sist, hvorfor måtte IWC kalle den tidvis nydelige gerald genta kreasjonen sin for "ingenieur" istedet for noe litt mer tvetydig som f'eks milgauss? Hadde du kjøpt en Rolex "accountant" eller en breitling "key account manager"? Jeg har med ingeniører å gjøre hver dag på jobb, jeg vil ikke ha en på armen.
 
Redigert:
....................Og til sist, hvorfor måtte IWC kalle den tidvis nydelige gerald genta kreasjonen sin for "ingenieur" istedet for noe litt mer tvetydig som f'eks milgauss? Hadde du kjøpt en Rolex "accountant" eller en breitling "key account manager"? Jeg har med ingeniører å gjøre hver dag på jobb, jeg vil ikke ha en på armen.

Herlig :D :D :D

Frode.
 
Liker ikke Grand Seiko.
Jeg bryr meg ikke om hvor perfekte urverkene er, det blir som å dra til bilforhandleren og kjøpe en "Grand Hyundai"

Samtidig som jeg er igang, dressklokker på over 40mm. All implisert sofistikasjon og eleganse forsvinner rett ned i søpla når man har en pizza på armen.

Og til sist, hvorfor måtte IWC kalle den tidvis nydelige gerald genta kreasjonen sin for "ingenieur" istedet for noe litt mer tvetydig som f'eks milgauss? Hadde du kjøpt en Rolex "accountant" eller en breitling "key account manager"? Jeg har med ingeniører å gjøre hver dag på jobb, jeg vil ikke ha en på armen.

Kostelig :D
 
På lista over det som jeg — strengt personlig og ytterst privat! — ikke kan få meg til å like, finner vi:

  1. Bicolor-ur: Gult gull og stål passer ganske enkelt ikke til hverandre, synes jeg.
  2. Kronografer og månefaseangivelse: Unødvendige funksjoner, rot og dilldall på skiva, abnorme kasser. Sikkert tøft for noen, men for meg er det like sexy som en middels Nobø panelovn. (Jeg er vel en av de ytterst få som hadde solgt unna hvis jeg arvet en Daytona/Speedmaster.)
  3. Ubrukelige ur: Et ur skal kunne brukes normalt. I mitt liv er det normalt å dusje eller å ta et bad. Skal jeg måtte ta av meg klokka fordi den ikke tåler vann, blir det for dumt. Hvilket utelukker mange av de såkalte dressurene, ikke-vanntette ur, ur med lærreimer osv.
Jeg understreker at dette altså er høyst subjektive oppfatninger, som ikke skal forstås som annet enn uttrykk for avsenders følelser, "cluelessness" og uvitenhet.
 
Det skal jeg gjøre @Entropy, hvis det er du som betaler best for disse tøyseurene. :D

PS: Liker ikke plexiglass heller. (Sånn. Der ble jeg vel persona non grata, tenker jeg ...)
 
Redigert av en moderator:
Jeg må vel være en av de få som ikke liker PP Nautilus.kassen. Jeg misliker den ikke, jeg synes bare ikke den er så voldsomt stilig. Modellen med ussymetriske subdials i underkant kan jeg virkelig ikke like.

Men mens jeg googlet etter bilder fant jeg faktisk en sammenlikning med AP Royal Oak 15202. Og oppdaget at jeg faktisk absolutt kunne tenkt meg en 15202 med hvit skive på armen! Aldri vært noen stor fan av de fleste AP-modellene, så det var et (lite, riktignok) sjokk. Jaja, smaken er som baken, den endrer seg med årene.
 
Makter ikke noen Rolex montert på Jubilee lenke. Uavhengig av modell og kasse så er denne lenken så harry at spyr litt i munnen hver jeg ser den.
 
Redigert:
Om jeg ikke skal ta med åpenbare uhumskheter som Invicta og Police, så er det er egentlig ikke mange klokker som er anerkjent blant klokkentusiaster som jeg aktivt misliker, men jeg kan si at jeg til nå ikke har sett en eneste klokke fra Citizen som har fått hjertet til å slå raskere. Har ikke noe negativt å si om merket ellers, kvaliteten er bra og sammenlignbar med Seiko, det er bare at jeg synes de fleste klokkene deres blir litt kjedelige...

Også synes jeg denne Tag Heueren ser ut som noe som kunne blitt brukt på settet til Alien. Absolutt ikke pen...

1987.jpg
 
Først vil jeg si at jeg personlig verdsetter enkelhet og "anstendig" eleganse.

Disse har jeg slitt med å få på klokkelisten min:
AP ROO (ps: har hatt og fremdeles savner og elsker AP RO. ROO er rett og slett uff.)
Hublot (stor huff!)
Breitling-modeller med mye rot på skiven og asymmetrisk lenkeledd
Panerai (Misliker IKKE designet, men enkelte modeller blir litt for sære)
U-boat, Gramham og lignende store gangster-klokker.
Helgul/Bling-bling-klokker
 
Får sikker pepper for denne men Vintage Rolex (uansett modell) for meg er noe skikkelig RÆL. Er stor fan av Rolex og er lykkelig eier av en 114060 og en 114270 av nyeste dato og ikke minst SEL. Men så er jo disse også redesignet til moderne specs.
En annen ting jeg synes er maks harry er GRAHAM og APROO. Overdimensjonert leketøy for evige unger som Arnold Schvartsnegger og Sylvester Stallone.
Min hellige gral for fremtiden er AP Royal Oak og IWC Igenieur:)
 
Redigert: