Klokkespotting

Spottet en del fine klokker i Tønsberg de siste dagene, men må si det toppet seg med en Rolex 1680 fra 1982 på en av mennene i båten som lå utenpå oss i Tønsberg i natt. Fikk en kjempehyggelig klokkeprat og en liten leksjon om Panerai også:cool:
 
Spotta en flott Daytona i dag. Hvit skive, helsorte subdials, (ikke bare ringen), daytona skrevet i rødt og sort bezel.
Kanskje en 6263, har foreløpig litt lite erfaring, men uten tvil en überfet klokke. Velkledd eldre herremann i splitt ny ML:)
 
Spottet en Breitling Emergency titan på bunnpris Sagene i går ca kl 15:00 og en Seamaster 2531.80 samt Breitling Chronomat på Frysja i dag kl 14:30.
 
Blant alle fete båter og Rolexer i St Tropez spottet jeg plutselig en Panerai - på en Norsk kar, herlig.
 
Besøkte Frihetsgudinnen i dag. Oppe på platået var det med noen få meters mellomrom to Datejust'er. En stål med romertall og presidentlenke, og en dual-tone. Også den var med romertall. I trappen var en Panerai...

:cool:
 
Spottet en helgull Yacht master II på bryggen i Aalborg på lørdag, hørtes norsk ut. Men jeg turde ikke gå bort for jeg hadde 4 Carlsberg i hendene og klokka var 11 om morran :p

Spottet og en helgull DJ på mann i 60 årene på fergeleiet på søndag
 
Er det en Breitling vi ser på denne sympatiske mannen som nekter å betale bompenger, og skal dekke tapet med å sykemelde seg?

Andy_Taffs_12207824x3.jpg
 
Tror ikke du skal dømme han grunnet Breitlingen @ghaugen - tommel- og midtfingerringen + tripple gummiarmbånd gjør nok saken :)
 
Redigert av en moderator:
I fjellheimen møter jeg mange menn i 50-70 års alderen. Smale og tykke, høye og korte, bleke og brune, men på hånden kan du banne på at gjengen har kliss lik seiko Quartz fra 70-80 tallet. Ikke engang en jævla seamaster er å se på mils omkrets. I morgen kjører jeg Lahlum-style for å motvekte! Ser dere dusten, er det bare meg og nå vet dere hvorfor!
 
1) jævla + seamaster i samme setning?
2) Lahlum-style - denne må utdypes :)


Hans Olav Lahlum (født 12. september 1973) er en norsk historiker, biograf, kriminalforfatter, sjakkspiller og SV-politiker. Han har særlig forsket på ledelsen i arbeiderbevegelsen på 1900-tallet
?

Edit

En @RELOX hjelper på ...
 
Redigert av en moderator:
Jeg skal utdype:
1. 'Jævla seamaster' referer til omega seamaster (og geneven da) som var en gjengs klokke på 50-60 og 70 tallet. Disse burde det være en reell sjans for å spotte på den voksne garde, men neida!

2. Lahlum går med 2 klokker. Han har en gang forklart at det er fordi den 3. er i ustand...