Klokkespotting

Beste TS-venner!

Jeg har vært (og fortsatt er) mangeårig klokkeentusiast, herunder bruker av de fleste klokkefora rundt om.

Én ting jeg ikke er blitt klok på, er disse innleggene om hva av klokker en har spottet rundt omkring. Da gjerne med detaljer jeg har vanskelig å skjønne at noen har klart å få med seg i forbifarten....:confused: (F.eks årsmodell, modellnr o.l.)

Er hensikten å "brilljere" med egen klokkekunnskap og evne til nøyaktige observasjoner, eller hva?

Kan hensikten være å øke antallet på ens egne innlegg i forumet?

Dette er ikke kritikk av spotterne eller deres innlegg, men heller et spørsmål om å få en enkel og grei forklaring på spotte-fenomenet. :)

PS
Det ville vært mye mer kult, dristig og interessant om spottingen hadde blitt dokumentert med et snap-shot, "alle" har jo smarttelefon nå....

Fortsatt god sommer!

Redigert:
Når man sitter på restaurant, pub, olafiaklinikken, trikk, buss eller annet passivt fremkostmiddel er det jo ofte lett å spotte f.eks en TT Sub om man (jeg) får litt tid til å kikke. Om det faktisk var en TT Sub eller en chingchong frankenwatch er jo litt vanskelig å si.

Også er det gøy å se hva folk har og dele det med gærninger her :)

God fredag.

Denne tror jeg du også hadde klart Brio :)

63387279-5A89-45C4-A242-E235277C8929-397-00000016F5FC9D2D_zps4f88ed69.jpg

Brio, bilder er helt klart å foretrekke. Og jeg prøver de gangene jeg spotter. Noen ganger blir det bare helt feil å ta bilde, og andre ganger rekker man ikke.

For min del er det en liten drøm at den som blir spottet faktisk svarer her inne, og er en av "oss". Det har skjedd èn gang:)
Generelt synes jeg at det fungerer litt som en lite "puls" på klokkemarkedet. Hva er det folk går med for tiden liksom..

Når det gjelder spørsmål om innlegg... For min egen del er jeg der (og har vært en stund) at antall innlegg er pinlig å tenke på.
Man kan stille seg spørsmålet om jeg har brukt mest penger på klokker, eller tiden brukt på klokkerelatert prat. haha.

Uansett vil jeg si det har vrt vel investerte midler. :cool:

Panerai spottet på en ung kar syklende oppover Frognerveien nå nettopp. Det MÅ jo være noen herfra??

Mye rart å spotte på Ullevål i kveld, men av det bedre var en stor og blank Breitling på lenke, Rolex TT datejust med massivt strekk og en stål Hublot.

16618 blå skive på Vindern i dag, ikke så ofte jeg ser helgull på lenke. Flott klokke!

Jogget forbi en som virket kjent idag, men som jeg ikke klarte å p(l)assere.
Uansett, han hadde panerai 111 og ble spottet ved krysset Karl Johan og ring 1 ved National.

Kan ha vært noen her, virket som om han dro kjensel på meg og... GTG deltager muligens? Pokkern...

Så World War Z i går. Hvilken klokke skal man ha på seg når verden er i ferd med å overtas av zombier?

Brad Pitts valg var iallfall Terra Cielo Mare Orienteering PVD. En ganske så kul og barsk klokke og en veldig underholdende film.

Brad-Pitt-Watch-World-War-Z-Terra-Cielo-Mare_zps453ac2e5.jpg

1010859_628162733874810_1092739362_n_zpsc77abeec.jpg

Hassan El Fakiri tok livet med ro utenfor en Deli idag, han virket deprimert over å nok en gang ha blitt ydmyket på fotballbanen.. På armen kjørte han en Luminor.

Livet som bergenser er tungt til tider..

Herremann i sin beste alder vurderte idag nye range Rover sport mens jeg var i samme butikk. På armen satt en rosegold hublot big bang chrono.

Herremann i sin beste alder vurderte idag nye range Rover sport mens jeg var i samme butikk. På armen satt en rosegold hublot big bang chrono.

Det må definitivt være @Hopalong du så , er ikke han RR-mann på sin hals? Og klokken er vel sikkert noe han har i boksen et sted.

;)

Redigert av en moderator: