Liten advarsel til sonens medlemmer

Gutta... Tro meg... Pepper er tingen...

Hilsen Dr. Pepper :)

Edit: Det finnes et fåtall mennesker som genetisk er immune mot pepperspray, fungerer like bra som vannpistol på disse. Da bør du kunne løpe

Det er vel ikke så lett for Ola Nordmann å få tak i pepperspray? Og uansett, det er vel bare politi og soldater, med pepperspraykurs, som får lov til å bruke dette? Jeg har fått pepperspray brukt villig mot meg og vil heller sitte 30 min i CSboden på rekrutten enn å oppleve pepperspray på nytt..
 
Moral og konklusjon! Vær forsiktig, og spesielt når du går alene på vei fra fest eller byen da man gjerne er bedugget. Håper psyken din er ok! Det var ikke min en god stund etterpå. Hold sammen med venner. Ikke la dette knekke deg!!


Det går greit med den altså, er bare før jeg sovner at man tenker litt på det. På hverdagene går tankene til jobb og klokkekjøp..

De har buret en fyr inne, så fortsettelse følger.

Håper saken til kompisen din blir løst, men sikkert ikke lett så lenge etterpå.
 
Stort sett det meste er ulovlig av selvforsvars produkter i Norge. Så etter et gunstig alternativ til å ha med meg i lommen for en tid tilbake, men etter flerfoldige timer på nettet kan jeg konkludere med at det ikke finnes skikkelige lovlige alternativer. Disse såkalte selvforsvars sprayene kan kun betraktes som "markering" av gjerningsmann, ikke noe jeg ville ha stolt på for å berge livet/eiendeler.

Det beste man kan gjøre her til lands er å lære seg en kampsport/selvforsvarsgren. Men vil ikke anbefale konvensjonelle kampsporter slik som Tae kwon do, karate osv da disse ikke fungerer i det virkelige liv med mindre du har EKSTREM god erfaring. Muay Thai (thai boksing) eller kick boksing er gode alternativer, krav maga er ekstremt godt egnet siden dette er en offensiv "kampsport". Men det er klart at når 3-5 eller flere går løs på deg er det ikke så mye annet man kan gjøre enn og minimere skaden man blir påført.

Men dette er jo ekstremt tidkrevende... Så hva gjør man da?

Trist sak, har heldigvis ikke vært utsatt for et slikt brutalt angrep selv.
 
Skummelt å høre om alle disse ranssakene, nå står det til og med om det i avisene. Ingen deler av Oslo er helt trygge lenger. Håper det går bra med alle dere som har blitt rammet.
 
Da fikk jeg beskjed om at det var DNA match på fyren politiet tok og han har nå en svært dårlig sak:)
 
Ja, digg å få en sak hvor bevisene er så klare. Med meg går det bra ellers. Eneste er at jeg har litt øresus og bruker lengre tid på å sovne enn før. Går vel over til slutt det og.
 
Oppdatering i denne saken:

Straffesak var nå på Tirsdag, der fyren som var tatt var 56 år gammel rumener. Et vitne har også observert en fyr på ca 44 år løpe fra stedet. Jeg trodde dem var mye yngre, men kan jo ha hatt med seg unge folk også..

Hvertfall så nekter fyren all staffeskyld. Aktor ber om 1 års fengsel , dekning av mine utgifter og oppreisning.

Forsvarer prosederte på at bevisene ikke var sterke nok, og at man ikke kunne dømme noen basert på dette. Forsvarer mente også at straffen var alt for streng, og at oppreisingsbeløpet var for mye. Hun mente også at ranet ikke var uprovosert grunnet at jeg hadde gått på iphone og kamera synlig, og at voldshandlingen var nødvendig og ikke overdreven for å tilskaffe seg min telefon.

Dommen ble ett år fengsel, og oppreisingen aktor ba om.

Jeg er kjempefornøyd, og ville bare informere dere om at denne saken faktisk ble løst, og at selvom det er mange mørketall så er det ikke alle saker som blir henlagt.


Håper ingen blir rammet for slik blind vold som jeg ble, men hvis dette skjer noen av dere. Forsvar dere, tiltrekk dere mest mulig oppmerksomhet og dokumenter mest mulig i etterkant.
 
Så bra at det både gikk bra med deg, og at saken ble løst :)
Bor i Oslo selv, så bra å høre at noen saker faktisk blir løst.
 
Hun mente også at ranet ikke var uprovosert grunnet at jeg hadde gått på iphone og kamera synlig, og at voldshandlingen var nødvendig og ikke overdreven for å tilskaffe seg min telefon.

Jeg forstår forsvarers oppgave i en rettssak, men jeg kan ikke forstå at det kan gå an med slike påstander. Det er jo helt hårreisende.

Godt at han ble dømt og at du fikk oppreisning!
 
Jeg forstår forsvarers oppgave i en rettssak, men jeg kan ikke forstå at det kan gå an med slike påstander. Det er jo helt hårreisende.

Godt at han ble dømt og at du fikk oppreisning!

Hun ble ganske tyna av aktor etterpå; -Har det gått så langt i dette samfunnet at man ikke lenger kan ta med seg sine eiendeler ut? Jeg håper ikke det.
 
Oppdatering i denne saken:

Straffesak var nå på Tirsdag, der fyren som var tatt var 56 år gammel rumener. Et vitne har også observert en fyr på ca 44 år løpe fra stedet. Jeg trodde dem var mye yngre, men kan jo ha hatt med seg unge folk også..

Hvertfall så nekter fyren all staffeskyld. Aktor ber om 1 års fengsel , dekning av mine utgifter og oppreisning.

Forsvarer prosederte på at bevisene ikke var sterke nok, og at man ikke kunne dømme noen basert på dette. Forsvarer mente også at straffen var alt for streng, og at oppreisingsbeløpet var for mye. Hun mente også at ranet ikke var uprovosert grunnet at jeg hadde gått på iphone og kamera synlig, og at voldshandlingen var nødvendig og ikke overdreven for å tilskaffe seg min telefon.

Dommen ble ett år fengsel, og oppreisingen aktor ba om.

Jeg er kjempefornøyd, og ville bare informere dere om at denne saken faktisk ble løst, og at selvom det er mange mørketall så er det ikke alle saker som blir henlagt.


Håper ingen blir rammet for slik blind vold som jeg ble, men hvis dette skjer noen av dere. Forsvar dere, tiltrekk dere mest mulig oppmerksomhet og dokumenter mest mulig i etterkant.

Først og fremst gratulerer med en klar seier i rettssystemet! Dette gir fornyet tro på systemet i en tid der det kan virke som lovløse tilstander blir mer og mer akseptert av politi og rettsstat.

Jeg undrer: hvordan klarer slike forsvarere å sove om natten?!
Hvordan kan man påstå at ranet ikke var uprovosert fordi du hadde kamera og iPhone synlig? Er burka løsningen? Eller må vi kun ha verdisaker synlige hjemme bak lukkede gardiner...

Slike historier gjør det fristende å fremskaffe seg "forsvarsmidler", men dersom man bruker slikt blir man jo straffet hardere enn angriperen.
 
Først og fremst gratulerer med en klar seier i rettssystemet! Dette gir fornyet tro på systemet i en tid der det kan virke som lovløse tilstander blir mer og mer akseptert av politi og rettsstat.

Jeg undrer: hvordan klarer slike forsvarere å sove om natten?!
Hvordan kan man påstå at ranet ikke var uprovosert fordi du hadde kamera og iPhone synlig? Er burka løsningen? Eller må vi kun ha verdisaker synlige hjemme bak lukkede gardiner...

Slike historier gjør det fristende å fremskaffe seg "forsvarsmidler", men dersom man bruker slikt blir man jo straffet hardere enn angriperen.


Slik jeg forstår det handler det om grovheten i ranet. Hvis man dytter noen og river av dem vesken for å få tak i innholdet så er det mye mildere omstendighet enn om man raner noen, slår dem og sparker dem i hodet før man stikker av (etter man har skaffet seg verdien)

Så jeg antar at hun prøve å si at voldshandlingene ikke var provosert utover det man måtte forvente når først en ranshandling var igangsatt.

jeg opplever inget sinne ovenfor forsvarer, hun gjør bare jobben, og fyren som var med på ranet får sin straff. Jeg trenger derfor ikke tenke mer på det. Ting har gått helt på skinner etter hendelsen fant sted. Deilig.
 
Så fint det ble oppklart, og att det ble domfellelse. Jeg er selv svær, så jeg har frem til nå ikke vært særlig redd for overfall, da jeg kan forsvare meg. Men mot en gjeng skal det jo mye til.

Oslo er rimelig utrygg, da jeg bodde på stovner sammen med min x-dame, så gikk jeg tur med en hund vi passet, det var rundt 0015 på natten, 0020 ble en 19 år gammel gutt utsatt for blind vold og døde samme sted jeg gikk. Oslo begynner å bli stygg slik sett.. Dette var dog over 10 år siden. Og det var inget ran, kun rus som var grunn (gjerningsmannen var en norsk pakistaner som var ruset på amfetamin).