Oppdatering i denne saken:
Straffesak var nå på Tirsdag, der fyren som var tatt var 56 år gammel rumener. Et vitne har også observert en fyr på ca 44 år løpe fra stedet. Jeg trodde dem var mye yngre, men kan jo ha hatt med seg unge folk også..
Hvertfall så nekter fyren all staffeskyld. Aktor ber om 1 års fengsel , dekning av mine utgifter og oppreisning.
Forsvarer prosederte på at bevisene ikke var sterke nok, og at man ikke kunne dømme noen basert på dette. Forsvarer mente også at straffen var alt for streng, og at oppreisingsbeløpet var for mye. Hun mente også at ranet ikke var uprovosert grunnet at jeg hadde gått på iphone og kamera synlig, og at voldshandlingen var nødvendig og ikke overdreven for å tilskaffe seg min telefon.
Dommen ble ett år fengsel, og oppreisingen aktor ba om.
Jeg er kjempefornøyd, og ville bare informere dere om at denne saken faktisk ble løst, og at selvom det er mange mørketall så er det ikke alle saker som blir henlagt.
Håper ingen blir rammet for slik blind vold som jeg ble, men hvis dette skjer noen av dere. Forsvar dere, tiltrekk dere mest mulig oppmerksomhet og dokumenter mest mulig i etterkant.