Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hei!

Per-Øivin, 43 år utflytta trønder i Stavanger, som har vært skap-klokke-idiot i mange år. Har nå tatt skrittet ut av skapet, og erkjent at der ikke finnes noen kur!
Jeg er for tiden deltidsstudent, og ferdig utdannet psykoterapeut om halvannet år. Bygger opp egen klinisk praksis, paralelt med fulltidsjobb i Stavanger kommune.
Mitt første ur, kjøpte jeg for bonusen etter en treårs-kontrakt i forsvaret i -90, en Citizen Quartz. Ellers eier jeg en Omega Planet Ocean, En Tag Heuer RS2 TI2, og har en Raymond Weil Parsifal i bestilling. Mitt neste planlagte kjøp blir en Longines Master Collection, før jeg har lovet meg selv å tilfredsstille min elsk på Omega....ønsker meg noen klassikere....
Klokkeinteressen må dele plass med kunstinteresse (Eikaas, Gullvåg og Bleken), samt saltvannsakvaristikk. Sykkel-idiotien må nok også nevnes, og da tråsykkel av typen som tåler en støyt. Uff- lett å se hvor pengene tar veien nå....Nevnte jeg bil?....
 
Velkommen PerØ!
Her kommer du til å finne mange med felles interesser!
Flotte klokker du har også.
Legg ut bilder!:grin:
 
Takk Frodo. Ser ut til at klokke-interesse ligger tett opp til visse andre interesser som det er lett å bli "bitt" av ja :)
Jeg skal ta noen bilder i helgen- fikk nettopp telefon fra min urmaker om at Parsifalen har ankommet :D:D
 
Hei,

Tom her. Litt over 30 år og bosatt i Trondheim.
Begynner etter hvert å innse at jeg er over middels interessert i klokker og er lettet over å se at det finnes flere med samme lidelse :) Har prøvd noen merker de siste årene og har funnet ut at armen min trives best med Rolex.
 
Velkommen hit, TomB! Masse Rolexentusiaster her, så det er ikke noe problem å finne likesinnede :)
 
Velkommen !

Tidssonen er kommet for å bli !:D
Det er morsomt å se mangfoldet blant brukerne, lese om all kunnskapen som finnes der ute og nyte alle de fantastiske bildene som deles med oss !
 
Hei alle!

Truls her. Jeg har tidligere hatt en Seiko Kinetic, men den bråstoppet for et års tid siden. I følge to uavhengige urmakere ville det koste i overkant av 2k å få den igang igjen, og det synes jeg er for mye å betale, tatt i betraktning at klokka kostet 2k ny i 1998. Siden da har jeg vært klokkeløs mens jeg har drømt om Omega.

Kom over tiddsonen mens jeg trålet nettet på utkikk etter en skikkelig klokke - en Planet Ocean :) I utgangspunktet ser jeg etter en pent brukt en, ettersom nypris ligger et godt stykke over budsjettet mitt :)
 
Velkommen til oss !

Omega er et bra merke å begynne med,- og selvsagt også å fortsette med ! ;)

Her på Tidssonen vil du kunne få de råd og tips om din neste klokke, om du måtte trenge det. På salgssiden er det ofte gode Omega tilbud.
Lykke til !
 
Hei, og velkommen Truls!
Beklagelig med Seikoen din, men jeg tror nok du har kommet til riktig sted for en god erstatter. Med litt tålmodighet, er jeg overbevist om at du finner en god PO som kan krone armen din i mange år! Jeg for min del unner enhver en PO- uten å si noe stygt om konkurerende merker (som jo i stor grad er smak og behag), så er det ikke mye som slår opplevelsen av en Planet Ocean på armen ;)
Hver mann sin Seamaster- og hvorfor ikke en Planet Ocean??!! Da var det blitt søndag ja- denne karen må i seng NUH!! ;)
 
Velkommen til Tidssonen ! Begge nevnte ur er flotte, og personlig ville jeg ha valgt Omega'en. Andre forumbrukere kan sikkert komme med gode argumenter som støtter mitt valg,- og sikkert det motsatte også ! ;)

Takk!
Det ble en Speedmaster. :)
 
Hei, Christian, 31 år fra Oslo. Har hatt dilla noen år nå. Holder meg stort sett til mekaniske dykkere, og gjerne i den litt rimeligere enden av prisskalaen. Har/har hatt masse Seiko, Citizen, Orient, Tissot, Certina og et par Omegaer. Fikk litt tenning av å oppdage dette stedet!
 
Hei, Marius her. Student i Bergen.

Jeg er ferdig med min mastergrad nå til våren, og tenkte jeg skulle feire det med å spandere på meg et ordentlig ur. Klokker har alltid tiltrukket meg, men jeg har aldri tatt meg tid til å lese meg opp på det, før nå..

Jeg har nok falt ned på en Omega som mitt første ordentlige ur. Seamaster 300m Chrono Diver. 213.30.42.40.01.001 (Herre, for et nummer...) Skal en tur til London snart, og vurderer å kjøpe det i Omega Boutiquen som er der. Noen tips? Høflig pruting i London etc?

Dette virker som et trivelig sted, og jeg har allerede tilbrakt maaange timer her inne. Og flere skal det bli!
 
Hei og velkommen!

Det høreds ut for meg som du har en god plan. Mange forhandlere har mulighet til å trekke fra mva i butikken.
Så spø om det. Enklere fremgangsmåte.

Forøvrig et godt urvalg, spør du meg. Omega er en kjærlighet for livet!:D
 
Velkommen Lama!

Omega er et kjempevalg:D

Hvilken skole tilhører du i Bergen. Er nemlig masterstudent selv i Bergen ;)
 
Hei!
Har drevet å sneket rundt såpass lenge her nå at det er på tiden å presentere meg!
Magnus heter jeg, er fra Bergen og er 1-års økonomi student.
Interessen for klokker begynte så smått da far fikk seg rolex til 50 årsdagen og tok virkelig av da jeg i fjor kjøpte en Tag Heuer Aquaracer chronograf i dimmegave til meg selv, og etter det har jeg (i følge kjæresten) brukt alt for mye tid på klokker :D
 
Hei!
Har drevet å sneket rundt såpass lenge her nå at det er på tiden å presentere meg!
Magnus heter jeg, er fra Bergen og er 1-års økonomi student.
Interessen for klokker begynte så smått da far fikk seg rolex til 50 årsdagen og tok virkelig av da jeg i fjor kjøpte en Tag Heuer Aquaracer chronograf i dimmegave til meg selv, og etter det har jeg (i følge kjæresten) brukt alt for mye tid på klokker :D

Velkommen, Magnus!
Og gratukerer med helt riktig dimmegave!
Dama får seile sin egen sjø. Leser du trådene her, særlig de om kjøp, så lærer du knepene så dama ikke merker noe.
Et triks er f.eks. å kjøpe så mange at hun ikke skjønner når noe er nytt!:cool::cool::cool: