Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Min første post her på forumet tenkte jeg passet bra i medlemspresentasjonsdelen av forumet.

Jeg heter Ole Martin er 25 år, jobber på en akuttavdeling innen psykiatrien, samt at jeg har et firma som jeg driver i tillegg.

Jeg interesserer meg for mye rart, har lenge hatt en lidenskap for motorsykkel, og mekanikk generelt. Og har nå en knallgul Ducati 748SPS som jeg gnukker og gnir på. Det er noe spesielt med en skikkelig italiener, har matt mange japse R-sykler før og ingen har vekket den samme følelsen i meg som denne ducatien, på tross av at den har noen ekstra kilo, og endel færre hk enn tidligere sykler. Samme følelse ser jeg speiler seg i forumet her, når det kommer til ur, heller magefølelse enn fornuft, og magefølelse liker vi;)

Klokker har også alltid interessert meg, men på et mye mer overflatisk nivå enn hva jeg er i ferd med å entre nå er jeg redd.

Første skikkelige klokken min var en Certina (modell-husker jeg ikke) som jeg kjøpte etter min konfirmasjon, den kostet 5000,- den gangen og det var fryktelig mye penger for meg, men klokken blei brukt hver eneste dag i mange år før den blei lagt i skapet pga dødt batteri. Den skal nå finnes fram igjen, og settes i stand.

Er i planleggingsfasen av innkjøp av ur nå, hva det blir enda er jeg ikke sikker på i det hele tatt, for det er vannvittig mye modell-koder uttrykk osv som er umulig å skjønner for en noob som meg. Ihvertfall når jeg har kikket på Rolex sub, en klokke jeg har totalt forelsket meg i. Men det er utrolig mye andre fine ur også. Så blir spennende å se hva jeg ender opp meg. Det kommer sikkert til å komme masse rare spørsmål fra min side fremover, så hold ut, da kommer det nok en unboxing-tråd fra meg etterhvert også:)

Er faktisk litt redd for å tre inn i et sånt miljø som dette, merker på meg at dette innholdsrike forumet fungerer som en katalysator ift klokkeinteresse og musthave-følelser, ikke bra. Plutselig har man endt opp med å selge Ducatin for å kjøpe en sub med rød skrift på, hehe.

Lenge leve galskapen;)

Mvh
Ole Martin

Velkommen til alle de siste nye.

Det er sant at forumet setter fart i interessen. Den inspirasjonen man får her inne av alle unboxingene, og ikke minst Dagens klokke er ekstrem. ...men det er deilig.

Velkommen alle nye. Spesielt velkommen til Ingrid og olem, Ingrid av åpenlyse årsaker og olem`s erfaring fra psykiatrien tror jeg vi alle kommer til å nyte godt av. Kanskje du en dag blir frisk Frodo :)

Takk for velkomsten folkens!

Hehe, som andre har nevnt, er det nok mange spennende tilfeller her inne, Og du veit ordet av det, så er jeg innlagt på samme avdeling;)

Espenbki: galskapen her inne i hovedsak:)

rousp: godt forslag, mange muligheter når man entrer klokkeverden skjønner jeg, hehe.

Første innlegget

Hepp

Ben, småvoksen kar på 31 fra Kirkenes, men bosatt i Tønsberg siste 11 år.

Egentlig aldri hatt den store interessen for klokker, og den mest spesielle klokken jeg har hatt så langt har vært en helt basic Gant klokke, hvis eneste spesielle med den er "Pioneer" logo på urskiven. Denne klokken ble opprinnelig gitt til Pioneer kunder som kjøpte 50" Plasma, den gang disse kostet en månedslønn eller 2(3 for noen), men etter mange år med brennende interesse for Pioneer og betydelig salg av dette via jobben min fikk jeg en som takk for iveren.

I det siste har jeg hatt en brennende lyst på en Omega Seamaster, men siden vi prioriterte ferie nå i høst, plukket jeg opp en Tissot PRS516 Automatik Sort / Stål som min første "skikkelige" klokke, Seamaster får vente til neste ferietur til USA tenker jeg.

Av andre interesser kan vel oppussing av hus som jeg har slitt med i 4 mnd (derav ferie), avansert bilpleie med hovedfokus på eksklusive biler som Ferrari, Porsche etc, og nå klokker.

I tillegg er jeg sånn passe nerd, har 2 barn på 4 og 7mnd og en flott samboer.

Velkommen Ben, og lykke til med videre klokkegalskap:) Når du først Jar meldt deg inn her skal du ikke de bort i fra at du ender opp med en ny klokke før neste tur til USA;) Og Tønsberg er forresten et flott sted;)

Hepp

Ben, småvoksen kar på 31 fra Kirkenes, men bosatt i Tønsberg siste 11 år.

Egentlig aldri hatt den store interessen for klokker, og den mest spesielle klokken jeg har hatt så langt har vært en helt basic Gant klokke, hvis eneste spesielle med den er "Pioneer" logo på urskiven. Denne klokken ble opprinnelig gitt til Pioneer kunder som kjøpte 50" Plasma, den gang disse kostet en månedslønn eller 2(3 for noen), men etter mange år med brennende interesse for Pioneer og betydelig salg av dette via jobben min fikk jeg en som takk for iveren.

I det siste har jeg hatt en brennende lyst på en Omega Seamaster, men siden vi prioriterte ferie nå i høst, plukket jeg opp en Tissot PRS516 Automatik Sort / Stål som min første "skikkelige" klokke, Seamaster får vente til neste ferietur til USA tenker jeg.

Av andre interesser kan vel oppussing av hus som jeg har slitt med i 4 mnd (derav ferie), avansert bilpleie med hovedfokus på eksklusive biler som Ferrari, Porsche etc, og nå klokker.

I tillegg er jeg sånn passe nerd, har 2 barn på 4 og 7mnd og en flott samboer.

Velkommen!

DCN?

Velkommen!

DCN?

Tok litt tid før jeg tok den, nei, er ikke aktiv inne på DCN. Litt for høy jålefaktor. I motsetning til klokker, hvor man konkret kan gå inn å se på urverk, materialvalg etc så er det alt for mange synsere i DCN. Jeg jobber med produkter og metoder som hadde fått en skikkelig "Buuuuuuh" faktor der inne, til tross for at resultatet er upåklagelig og kundene er fornøyde. Min bilpleie filosofi hadde rett og slett ikke passet inn der og jeg hadde måttet bruke for mye energi på å argumentere til døve ører.

Tok litt tid før jeg tok den, nei, er ikke aktiv inne på DCN. Litt for høy jålefaktor. I motsetning til klokker, hvor man konkret kan gå inn å se på urverk, materialvalg etc så er det alt for mange synsere i DCN. Jeg jobber med produkter og metoder som hadde fått en skikkelig "Buuuuuuh" faktor der inne, til tross for at resultatet er upåklagelig og kundene er fornøyde. Min bilpleie filosofi hadde rett og slett ikke passet inn der og jeg hadde måttet bruke for mye energi på å argumentere til døve ører.

Du vil snart oppdage at klokker handler om følelser også! ;)

Uten at jeg har for mye kunnskap om emnet så er vel noe av problemet med mange populære lakkbehandlingsmetoder nettopp det at de har blitt populære.. Dermed ender det med at mennesker som aldri burde jobbet med lakk står og jobber med disse produktene.

Selv foretrekker jeg og ta korreksjon og behandling av lakken min selv. Eller, mer korrekt, sammen med en kompis som har mye mer erfaring enn meg.

Føler tiden er inne for å presentere seg, etter å ha lest og siklet på mange av de vakre klokkene på forumet i noen uker.
Jeg heter Eirik, er 23 år og studerer 3. året på økonomi og administrasjon på BI i Oslo.
Skal ikke skryte på meg at jeg har vært veldig interessert i klokker så lenge, det er først de siste månedene fasinasjonen har blitt stor(kanskje litt for stor i følge min kjære). Har vell aldri skjønt poenget med å bruke så mye penger på klokke(man har jo tross alt mobil, hvorfor ikke bare se hva klokken er på den), men så skammelig feil kan man ta. Det var ikke før jeg begynte å kikke litt på klokker for moro skyld for et par år siden, jeg så gleden i det å ha en ordentlig klokke, som man virkelig er stolt av.
I starten så jeg vell mest på klokker for moro skyld, tenkte aldri at jeg skulle kjøpe en veldig dyr klokke selv, men ettersom fasinasjonen for klokker vokste, gjorde selvfølgelig kjøpelysten det samme.
Så for ca 1 mnd siden fant jeg dette fantastiske forumet, og det var da jeg virkelig fant en klokke som bragte denne må ha følelsen. Så jeg kontaktet Mogens som solgte denne klokken, og jeg fikk endelig kjøpt meg min første klokke, som jeg virkelig er stolt av, en Tag Heuer SLR Calibre S. Så takk til Mogens som tok min jomfrudom, innen klokker selvfølgelig ;)
Kan jo også legge til at min neste lille foreløpig uoppnålige drøm er en Rolex Submariner, men det får jeg ta når økonomien tilatter det og min bedre halvdel slutter og riste på hodet når jeg tar på meg klokken jeg allerede har kjøpt om morgenen :)
Håper å kunne lære masse av mange kloke klokke hoder her inne, så kanskje jeg kan bidra litt en gang i blandt jeg også :)

Nykommer fra Oslo.
Etter å tjuvlest forumet i flere måneder så var det på tide å bli medlem - har funnet ut at det finnes flere særinger som meg. Er mest opptatt av Omega, JLC og Rolex. Men, har nå etter hvert fått en sterk forkjærlighet for AP RO og ikke minst BP FF. Neste kjøp blir nok AP RO- dual time eller chrono. BP er jo klin umulig å få tak i her....

Ellers så jobber jeg i byggebransjen i Oslo - ser du en med PO (oransje bezel akkurat nå-snart sort igjen da sommeren virker som den har passert) og gråspettet hår ( ok- snart helgrå) rundt Aker Brygge ; så er det selvsagt lov til å hilse og ta en klokkeprat.