Min første post her på forumet tenkte jeg passet bra i medlemspresentasjonsdelen av forumet.
Jeg heter Ole Martin er 25 år, jobber på en akuttavdeling innen psykiatrien, samt at jeg har et firma som jeg driver i tillegg.
Jeg interesserer meg for mye rart, har lenge hatt en lidenskap for motorsykkel, og mekanikk generelt. Og har nå en knallgul Ducati 748SPS som jeg gnukker og gnir på. Det er noe spesielt med en skikkelig italiener, har matt mange japse R-sykler før og ingen har vekket den samme følelsen i meg som denne ducatien, på tross av at den har noen ekstra kilo, og endel færre hk enn tidligere sykler. Samme følelse ser jeg speiler seg i forumet her, når det kommer til ur, heller magefølelse enn fornuft, og magefølelse liker vi
Klokker har også alltid interessert meg, men på et mye mer overflatisk nivå enn hva jeg er i ferd med å entre nå er jeg redd.
Første skikkelige klokken min var en Certina (modell-husker jeg ikke) som jeg kjøpte etter min konfirmasjon, den kostet 5000,- den gangen og det var fryktelig mye penger for meg, men klokken blei brukt hver eneste dag i mange år før den blei lagt i skapet pga dødt batteri. Den skal nå finnes fram igjen, og settes i stand.
Er i planleggingsfasen av innkjøp av ur nå, hva det blir enda er jeg ikke sikker på i det hele tatt, for det er vannvittig mye modell-koder uttrykk osv som er umulig å skjønner for en noob som meg. Ihvertfall når jeg har kikket på Rolex sub, en klokke jeg har totalt forelsket meg i. Men det er utrolig mye andre fine ur også. Så blir spennende å se hva jeg ender opp meg. Det kommer sikkert til å komme masse rare spørsmål fra min side fremover, så hold ut, da kommer det nok en unboxing-tråd fra meg etterhvert også
Er faktisk litt redd for å tre inn i et sånt miljø som dette, merker på meg at dette innholdsrike forumet fungerer som en katalysator ift klokkeinteresse og musthave-følelser, ikke bra. Plutselig har man endt opp med å selge Ducatin for å kjøpe en sub med rød skrift på, hehe.
Lenge leve galskapen
Mvh
Ole Martin