Moore's samling

Takker, MariusT!
;)

Og vakkert parert, PerØ!
Den kommentaren satt godt, og jeg formoder det ikke var bildet av to pent avslappede ur som lokket frem den sammenlikningen, men mer assosiasjonene i teksten. Meaning; - ".....de siste dagers aktiviteter....", og "...i kveldens skumring. I altfor dårlig belysning,...."
:cool:

...eksakt! :cool:

IWC og Rolex kan hvilemodus.
På sin måte.
Mens Omega gjør det på sin.
;)

omega_watch_anna.jpg

RedSub får den armtid den fortjener for tiden. Skulle egentlig bare mangle.
Vi trives - om mulig - bare bedre og bedre sammen.
Her er det nettopp avsluttet økt og fortjent "job done"-modus på oss begge. Da ble det litt armkos som takk for god innsats. Og litt bilder av det hele.
Nå kaller kvelden.
Og litt annet.

IMG_0664.jpg

IMG_0663.jpg

IMG_0661.jpg

IMG_0665.jpg

IWC og Rolex kan hvilemodus.
På sin måte.
Mens Omega gjør det på sin.
;)

Dette nydelige, sexy bildet har hatt en magnetisk tiltrekning på meg siden jeg første gangen så det i katalogen for, tja, kan det være syv år siden?!

Blir aldri trett av det.....:cool:

Dette nydelige, sexy bildet har hatt en magnetisk tiltrekning på meg siden jeg første gangen så det i katalogen for, tja, kan det være syv år siden?!

Blir aldri trett av det.....:cool:

Enig, Frodo!
Litt sånn "Game-set-match" over frøken Kournikova. Lekent.
Og når sant skal sies - og det skal det jo - så synes jeg hun er en bedre reklamefigur enn tennisspiller.
Bra for Omega.

By the way; - nesten litt "too far" av Omega å produsere en såpass "sensuell" profilering.
Mest fordi jeg alltid har sett på Omega som "skikkelige".
Bare la meg ile til å nevne jeg aldri har sett bildet før det fant veien inn i denne tråden.
Men bildet duger.

Nå mener jeg ikke å forsøple tråden din, Moore.
Men jeg vil bare nevne at Longines har vært flinkere til å fremheve dameur som lekre smykker, enn Omega. Jeg er enig - de er nesten litt for skikkelige.
Det skal være så stuerent at det nesten blir kjedelig.
Men dette er bra; en diamantbesatt Speedy fremhevet av en tennisspiller som på sitt beste klart økte min interesse for sporten. Og det var ikke pga av hennes backhand...:cool:

Samlingen din er helt rå. Nest etter kjøp og salg er Moore's samling den tråden jeg er oftest inne på. Blir aldri lei av å se på bilder av GO og jlc reverso.

Nå mener jeg ikke å forsøple tråden din, Moore.
Men jeg vil bare nevne at Longines har vært flinkere til å fremheve dameur som lekre smykker, enn Omega. Jeg er enig - de er nesten litt for skikkelige.
Det skal være så stuerent at det nesten blir kjedelig.
Men dette er bra; en diamantbesatt Speedy fremhevet av en tennisspiller som på sitt beste klart økte min interesse for sporten. Og det var ikke pga av hennes backhand...:cool:

Ingen fare, Frodo!
Og her tåler vi absolutt en og annen visualisering innimellom alt det saklige urpratet.

Det sagt;- det er egentlig bare to sider av samme sak.
Jeg sliter som pokker, men finner rett og slett ikke mange ulikheter mellom et vakkert ur og en.... ja, "hyggelig ambassadør" av det. Tvert om.
Som Kournikova.
- Men backhand, sa du.... Hva er backhand....?

Samlingen din er helt rå. Nest etter kjøp og salg er Moore's samling den tråden jeg er oftest inne på. Blir aldri lei av å se på bilder av GO og jlc reverso.

Stor takk, Espenbki!
Hyggelig at urene gir god-følelsen. Og spesielt hyggelig at Glashütte Original PanoMaticVenue og Jaeger-LeCoultre Reverso Grande GMT er to som faller i smak.
Disse er så absolutt kjære medlemmer i samlingen - varianter av ikoner som de er. ;)

P1000786-1-1.jpg

P1010280-1-1.jpg

Vakre ur som fortjener din kunstferdige fotografering! Kan jeg få bildene innglasset med passepartout og en enkel aluminium ramme i sort pianolakk, størrelse 50x60- takk?! Helst i barytha papir, heavy, semiglossy!!! Goddammit! Schnell aber plötslich!!

Vakre ur som fortjener din kunstferdige fotografering! Kan jeg få bildene innglasset med passepartout og en enkel aluminium ramme i sort pianolakk, størrelse 50x60- takk?! Helst i barytha papir, heavy, semiglossy!!! Goddammit! Schnell aber plötslich!!

Den takker jeg for, PerØ!
Og forøvrig en god idè med tanke på litt upscale innramming. Hadde gjort seg på kontoret.
Zenith Grande Chronomaster GT er ett alternativ jeg nyter like mye på hånden som på bilder. El Primero-urverk. Og detaljer egnet for "plakat-format"....
;)

1F-sh.jpg

Den takker jeg for, PerØ!
Og forøvrig en god idè med tanke på litt upscale innramming. Hadde gjort seg på kontoret.
Zenith Grande Chronomaster GT er ett alternativ jeg nyter like mye på hånden som på bilder. El Primero-urverk. Og detaljer egnet for "plakat-format"....
;)

Og jeg kødder ikke! Se for deg de makro-bildene (på god gammeldags negativ sh-film med ISO100) etter en deilig runde i mørkerom (med en god Amarone må vite), på skikkelig papir med korrekt kontrast (tør jeg foreslå grad 3)....cirka en sipp rødvin i eksponeringstid, og et vers av Steely Dan på stereoen, kjapp tur i stopp og fix...en sipp rødvin, og rett i klesklypa .....mmmm....en sipp rødvin.... Ut av mørkerom, håndvask og et bedent blikk til en bedre halvdel om en kosestund mens positivene tørker..... jaaaaaaa- kan leve med det, eller hur? ;)

Med andre ord: Eksponer på skikkelig film og skaff deg tilgang på et mørkerom! Du kan gjøre gode slanter på dette Moore!!! I want .....ehhhh....moooore? ;)

Kunst.
Godt for hjertet og sjelen.

Sukk* Det der er et motiv som lett kan bli rammet inn. Du er flink til å finne fine detaljer, men klokken består jo også av kun fine detaljer :p
God fotograf.

Takker, karer!
Hyggelig at gamle slagere og mine små "greatest hits" fortsatt duger.;)

Men det er plagsomt hyggelig når man til stadighet oppdager de mange detaljer, og lett erkjenner at urene ofte har "more than meets the eye" ved første øyekast. Og andre. Og tredje...

iwc1dbmp-1.jpg

pp62bmp-1.jpg

iwcbbmp-1.jpg