Moore's samling

Gratulerer med ett helt vanvittig ur!

Hadde vært interessant (du må unnskylde meg hvis du har beskrevet dette tidligere) med ett innlegg der du viser oss hva som holder urene dine igang. Du har jo ett par nå som helst ikke skal stoppe ;)

Vil tro ett bilde med alle dine ur i winder/boks vil være noe helt for seg selv, og "konkurransedyktig" med det meste annet her i.....verden.

Stor takk, adio!
Veldig hyggelig ur og samling faller i smak.

Jeg konverterte relativt tidlig fra winder til bankoppbevaring.
Det er forøvrig ingen problemer med hensyn til justeringer, da de alle får sin regelmessige brukstid. Spesielt gjelder dette Perpetual-modellene, da jeg helst vil unngå å gå i "red-button"-fella på noen av disse...

Men, en vakker dag samler jeg dem, og tar et anstendig gruppebilde.:)



Edit:
Skal prøve meg på en "ninesome" til uken, om alt klaffer og lar seg koordinere....
 
Redigert:
Jeg skal bygge hus neste år og har planer om å støpe
inn en safe i ene veggen på soverommet. Denne skal ja skyve dør og være så stor at jeg kan ha en Insafe Winder synlig må jeg er hjemme. Hadde ikke det vært noe Moore? Må jo ha dem tilgjengelig. Jeg kan ikke tenke meg å dra i banken hver gang jeg skal Bytte. Skjønner det er mye verdier men allikevel..
 
Gratulerer med et nytt stykke brukskunst Moore! Gleder meg som mange andre til flere bilder av denne samt et familiebilde.
 
Jeg skal bygge hus neste år og har planer om å støpe
inn en safe i ene veggen på soverommet. Denne skal ja skyve dør og være så stor at jeg kan ha en Insafe Winder synlig må jeg er hjemme. Hadde ikke det vært noe Moore? Må jo ha dem tilgjengelig. Jeg kan ikke tenke meg å dra i banken hver gang jeg skal Bytte. Skjønner det er mye verdier men allikevel..

Høres ut som en god plan, Timekeeper!
Kjører man hardt, så kjører man stil. :cool:

Alternativet er å supplere med frittstående safe, som sklir inn med resten av inventaret.
Stolene er på plass.
Mangler bare safen.

safe3.jpg
 
Tusen takk for herlig tekst og bilder. Denne tråden er en ekte high-light på TS, selv for oss som bare kan drømme om slike klokker. (Hyggelig at det ble en JlC; jeg setter veldig pris på min "billig-JlC".)

Rødt gull har nemlig fascinert meg lenge. Dette har jo et par tråder på TS allerede avslørt.
Problemet er at jeg har vært frustrerende uenig med meg selv i forhold til hvilket ur det skulle bli, når jeg omsider bestemte meg for å inkludere rødt gull i samlingen. Dilemmaene florerte; - manufaktur, komplikasjoner, klassisk, sporty, hensynet til samlingen forøvrig, etc.

Må være grusomt frustrerende med så mange dilemmaer. Jeg lider med deg, så det er ekstra hyggelig å lese at det enorme problemet løste seg til slutt. Men ... blir det ikke veldig frustrerende å måtte løpe til AD hvert 112. år?

Gratulerer!
 
Da ble det en innertier... igjen... :) Du verden... Hva skal man si... Denne er så utrolig vakker at jeg ikke har noe mer fornuftig å si...
 
For et tilskudd Moore! Gratulerer så meget :)

Thanks, cosmo_dud!
Synes selv den har det lille ekstra som kompletterer det hele en smule.:)

Tusen takk for herlig tekst og bilder. Denne tråden er en ekte high-light på TS, selv for oss som bare kan drømme om slike klokker. (Hyggelig at det ble en JlC; jeg setter veldig pris på min "billig-JlC".)
....

Må være grusomt frustrerende med så mange dilemmaer. Jeg lider med deg, så det er ekstra hyggelig å lese at det enorme problemet løste seg til slutt. Men ... blir det ikke veldig frustrerende å måtte løpe til AD hvert 112. år?

Gratulerer!

Stor takk, csabko!
Hyggelig ord og bilder faller i smak.

Speaking of.... dilemmaer.
Det er selvsagt å dra det en smule for langt sammenliknet med mye annet mer viktig stuff, men når man går inn i klokkeboblen for en stakket stund, så har slikt en lei tendens til å plage en.
Ergo; - ikke frustrerende. Sånn egentlig.
Og jeg satser på at det finnes en fornuftig løsning når vi skriver år 2100....:eek:

Da ble det en innertier... igjen... :) Du verden... Hva skal man si... Denne er så utrolig vakker at jeg ikke har noe mer fornuftig å si...

Takk så mye, Greg!
Det føles bra.
Vi trives godt sammen. You know the feeling.... :cool:
 
Gratulerer med ett helt vanvittig ur!

Hadde vært interessant (du må unnskylde meg hvis du har beskrevet dette tidligere) med ett innlegg der du viser oss hva som holder urene dine igang. Du har jo ett par nå som helst ikke skal stoppe ;)

Vil tro ett bilde med alle dine ur i winder/boks vil være noe helt for seg selv, og "konkurransedyktig" med det meste annet her i.....verden.

Gratulerer med et nytt stykke brukskunst Moore! Gleder meg som mange andre til flere bilder av denne samt et familiebilde.

Jeg føler et gruppebilde snart er på tide. Denne samlingen trenger et gruppebilde! :D


Mas, mas, mas.....



Har i ettermiddag gjort en liten oppsamling av mine babes.

Pre-warning:
Det blir litt som dette....:cool:



Imageashx.jpeg
 
Redigert:
Mas, mas, mas.....

Har gjort i ettermiddag gjort en liten oppsamling av mine babes.

Pre-warning:
Det blir litt som dette....:cool:

Imageashx.jpeg




Det kommer kanskje bedre bilder til helgen.
Kommer an på dagsform og dagslys.

Det er nemlig julebord fredag.
Og det er generelt mørkt vær.

Som en foreløpig liten teaser i all hast.
Da får det bli med dette i dag.

Anyways;
- my needs
- her curves
:p


DSC_0004.jpg






Edit:
Ønsker du en nærmere kurvesjekk må du nesten sjekke innom linken nedenfor. Den tar deg til førstesiden hvor babes'enes facts & figures er nærmere beskrevet.
 
Redigert:
Det kommer kanskje bedre bilder til helgen.
Kommer an på dagsform og dagslys.

Det er nemlig julebord fredag.
Og det er generelt mørkt vær.

Som en foreløpig liten teaser i all hast.
Da får det bli med dette i dag.

Anyways;
- my needs
- her curves
:p


DSC_0004.jpg






Edit:
Ønsker du en nærmere kurvesjekk må du nesten sjekke innom linken nedenfor. Den tar deg til førstesiden hvor babes'enes facts & figures er nærmere beskrevet.

Du store kineser... Her er jo hele øverste hylle servert på ett brett...
 
Herre min hatt. At jeg kunne gå glipp av dette. En forsinket gratulasjon fra meg.:D

En ur fra øverste hylle...igjen. Rett og slett drøyt. På en veeeldig god måte selvsagt.:p

Og for en samling! Ord blir fattige.