Moore's samling

Jeg har ikke fått med meg denne oppdateringen før nå. Makan til klokke. Du hadde allerede en helt fantastisk samling der (nesten) alle sammen står helt øverst på ønskelisten min, og så kommer i tillegg denne inn.

Det jeg synes er så fantastisk med samlingen din er ikke bare at du har en samling bestående av rent estetisk veldig vakre ur, du har et minst like stort fokus på det horologiske. Du har klart å samle de klokkene som samtidig både er verdens vakreste og verdens mest imponerende komplikasjonsmessig. Det finnes helt sikkert klokker som har enda mer imponerende komplikasjoner og noen kan sikkert hevde at det finnes vakrere klokker, men jeg tror ikke det finnes klokker som i større grad oppfyller kombinasjonen vakkerhet/horologisk interessant enn det du allerede har samlet. IWC PPC, IWC PA, PP, denne, ALS, Zenith - alle sammen har de denne fantastiske kombinasjonen.

Takk for at du deler. Bildene dine er fantastiske, men teksten er enda bedre. Jeg har lært så mye av å lese tråden din, oh det er også veldig morsomt å lese dine begrunnelser/tanker rundt kjøpene dine.
 
DSC_0004.jpg


Du store kineser... Her er jo hele øverste hylle servert på ett brett...

Stor takk, boenna_69!
Brettet er nok ikke "fullstendig" på noen måte, til det er klokkeverdenen for full av vakre fristelser.
Men, det er jo et hyggelig utvalg fra brettet, som passer godt med det jeg ønsker å ha en liten smakebit av for øyeblikket...:eek:


Jeg takker og bukker!
Såvidt jeg erindrer, er også Robert Downing jr. en liten klokkenerd. Han også.

Herre min hatt. At jeg kunne gå glipp av dette. En forsinket gratulasjon fra meg.:D

En ur fra øverste hylle...igjen. Rett og slett drøyt. På en veeeldig god måte selvsagt.:p

Og for en samling! Ord blir fattige.

Jeg takker, UJU!
Hyggelig utvalget faller i smak.
Jeg ser jo også et par tre "hull" i samlingen, men det får komme på litt sikt å vurdere å fylle noen av disse... :eek:

Nydelig og variert samling Moore.
Det slår meg at du foretrekker svart croco.

Thanks, TomB!
Prøver følge preferansene når det er noe som skal inn. Men det er noe med i det ene øyeblikket å bli fascinert og dead-set på en supplering, for så rundt neste sving finne at noe annet er å foretrekke.

Svart croco er etterhvert blitt en klar preferanse.
Her har jeg både på min IWC PPC og JLC valgt å bytte fra brun til den mørkere versjon. Funker bra. Enn så lenge.:p

Heller "du store sveitser". HELT rått. Jeg hadde hatt store problemer med å velge klokke på morgenen. :eek:

Takker, jsf!
Sveitser og tyskern...
Ukene er relativt greit planlagt i god tid, så valget er uproblematisk.
:cool:
 
Jeg har ikke fått med meg denne oppdateringen før nå. Makan til klokke. Du hadde allerede en helt fantastisk samling der (nesten) alle sammen står helt øverst på ønskelisten min, og så kommer i tillegg denne inn.

Det jeg synes er så fantastisk med samlingen din er ikke bare at du har en samling bestående av rent estetisk veldig vakre ur, du har et minst like stort fokus på det horologiske. Du har klart å samle de klokkene som samtidig både er verdens vakreste og verdens mest imponerende komplikasjonsmessig. Det finnes helt sikkert klokker som har enda mer imponerende komplikasjoner og noen kan sikkert hevde at det finnes vakrere klokker, men jeg tror ikke det finnes klokker som i større grad oppfyller kombinasjonen vakkerhet/horologisk interessant enn det du allerede har samlet. IWC PPC, IWC PA, PP, denne, ALS, Zenith - alle sammen har de denne fantastiske kombinasjonen.

Takk for at du deler. Bildene dine er fantastiske, men teksten er enda bedre. Jeg har lært så mye av å lese tråden din, oh det er også veldig morsomt å lese dine begrunnelser/tanker rundt kjøpene dine.

Jeg sier stor takk, runes!

Veldig hyggelig å få slik tilbakemelding.
Tatt i betraktning det massive utvalg det er av klokker, og det som angår klokkesmak er nesten like massivt, så skal det kanskje litt til at man går innenfor radaren med dette.
Joda, jeg er jo relativt konservativ i smaken og har på en måte funnet mine preferanser. Basert på det er rimelig lett å definere hva jeg vil trives med. Da kommer resten litt av seg selv.
Meaning; - kjøpene blir passelig fordelt innenfor den kombinasjon du så treffende beskriver; - horologisk interessante ur og manufakturer, og samtidig estetisk vakre ur å hvile øynene på.

Klokker som gir meg godfølelsen fortjener å få litt omtale.
Og på et fora som dette er det bare genuint morsomt å kunne dele litt av tanker og motivasjon bak valgene.

To be continued......:)
 
Continuing.....

Instagram er under såkalt "construction".
Moore_77.

Kjører på med suppleringer fortløpende.
Satser på å avlaste denne galleritråden litt.
Men bare litt.

:cool:
 
Continuing.....

Instagram er under såkalt "construction".
Moore_77.

Kjører på med suppleringer fortløpende.
Satser på å avlaste denne galleritråden litt.
Men bare litt.

:cool:

Gratulerer og velkommen til Instagram, Moore!
Tror du kommer til å bli en ganske populær profil i den horologiske verden på Instagram, og raskt øke antall følgere;)

Og så kommer det store spørsmålet; er du født i 1977, eller er du 77 år, eller er du kanskje den heldige eier av en Aston Martin One-77???

Jeg håper inderlig på det siste:D
 
Stilig, legger den til i chrome bokmerker sammen med FWB. Bra at galleritråden ikke blir for avlastet forresten, det er bare bra at det er liv her. :p
 
Continuing.....

Instagram er under såkalt "construction".
Moore_77.

Kjører på med suppleringer fortløpende.
Satser på å avlaste denne galleritråden litt.
Men bare litt.

:cool:

Ikke glem å tagge bildene med hashtags, da kommer det til å bli hundrevis av følgere i løpet av kort tid, sykt fine bilder av verdens vakreste ur!
 
Gratulerer og velkommen til Instagram, Moore!
Tror du kommer til å bli en ganske populær profil i den horologiske verden på Instagram, og raskt øke antall følgere;)

Og så kommer det store spørsmålet; er du født i 1977, eller er du 77 år, eller er du kanskje den heldige eier av en Aston Martin One-77???

Jeg håper inderlig på det siste:D

Thanks, mate!
Morsom app og forum, som supplerer nettstedene forøvrig på en utmerket måte. Får se hvor langt jeg "drar den" for min egen del (ok - noget tvilsomt ordvalg snek seg inn der, men vi tåler det...). :p
The point is; - ting tar tid.
Jeg har lite tid.

Det korte svaret på spørsmålene dine er;
- diskresjon.

Kjedelig svar, I know.
Men det er litt av premissene jeg foretrekker "der/her ute".







Men når det er sagt;
- Det "minst riktige" av alternativene dine er så definitivt nr 2, alderen....
 
Stilig, legger den til i chrome bokmerker sammen med FWB. Bra at galleritråden ikke blir for avlastet forresten, det er bare bra at det er liv her. :p

Ikke glem å tagge bildene med hashtags, da kommer det til å bli hundrevis av følgere i løpet av kort tid, sykt fine bilder av verdens vakreste ur!

Thanks, guys!

Jeg skal vel klare holde liv i denne galleritråden også.
Fordrer jo det kommer noen suppleringer; - enten i form av bilder av "gammel moro", eller nye bilder av "ny moro". Det blir vel mest aktuelt med sistnevnte.
Kjenner jeg meg selv rett.
Og det gjør jeg jo....:cool:

Skal få skikk på "hæsj-tæggingen" også.
Gikk litt raskt i svingene når kontoen ble opprettet, så jeg får huske legge det inn når bildesuppleringer lastes opp. :eek:
 
Thanks, guys!

Jeg skal vel klare holde liv i denne galleritråden også.
Fordrer jo det kommer noen suppleringer; - enten i form av bilder av "gammel moro", eller nye bilder av "ny moro". Det blir vel mest aktuelt med sistnevnte.
Kjenner jeg meg selv rett.
Og det gjør jeg jo....:cool:

Skal få skikk på "hæsj-tæggingen" også.
Gikk litt raskt i svingene når kontoen ble opprettet, så jeg får huske legge det inn når bildesuppleringer lastes opp. :eek:

Det er ingen problem å hashtagge bilder som allerede er lastet opp. Er bare å skrive en kommentar selv under bildene med supplerende hashtags. Da dukker alle hashtagsene opp i søk :)
 
Det er ingen problem å hashtagge bilder som allerede er lastet opp. Er bare å skrive en kommentar selv under bildene med supplerende hashtags. Da dukker alle hashtagsene opp i søk :)

Stor takk, GT!
Entropy kommenterte også dette, og tipset det samme. Skal prøve ved anledning å få "oppdatert" bildene.
Med hash. :eek:


Flotte bilder på Instagram Moore!

Takker, Mathfjeld!
Suppleringer kommer. Fortløpende.


Søkte først opp moore77 uten underscore, ble litt overrasket :)

+1
Begynte å lure litt, men når jeg klarte å få inn den streken der ble det andre saker:) supert galleri... En skikkelig samling av både klokker og foto:) Nydelig...

Jeg takker!
Og, bra dere tok den ekstra kontrollsjekken på brukernavnet.
En vesentlig detalj den underscoren...
:p
 
Redigert:
Om ikke sjokkis som i "Rolex Daytona", så er det ihvertfall på vei noe pent, sporty og klassisk i RG.....
Rett og slett et hyggelig ur å ha på armen når våren er i anmarsj og solfaktoren er i ferd med å ta seg gradvis opp...:cool:


hehe, sporty og klassisk i RG. Grei kombinasjon! ;)

Noen hint?
 
Om ikke sjokkis som i "Rolex Daytona", så er det ihvertfall på vei noe pent, sporty og klassisk i RG.....
Rett og slett et hyggelig ur å ha på armen når våren er i anmarsj og solfaktoren er i ferd med å ta seg gradvis opp...:cool:
Veldig spent på hva som dukker opp denne gang. Gleder meg til å se.