Nei det kan jeg ikke like – KLOKKE edition

Det er vel ingen hemmelighet at jeg er enig med A.Warhol her?

Spikerstål passer best som spiker :p

Omega

Begynner pent og pyntelig med seamaster 300M til Omega:
1. Skjelettvisere er rett og slett en gedigen "turn off".
2. Bølgemønsteret på skiven stiller seg i samme kategori.

Kombinasjonen blir:
ffe304bd.jpg.orig.jpg

brrr.....

Er heller ikke særlig begeistret for skjelett hendene på SMP.

En annen ting jeg ikke liker, er klokker som ikke har sekundviser. F.eks Panerai Base modeller.

Tror dette kan bli en klassisk tråd med mange gode diskusjoner. Håper bare man kan respektere hverandres synspunkt og at det ikke utvikler seg til noe negativt :)

Jeg ser den, og er enig! Er for øvrig glad for at vi ikke alltid blir nettopp- enige, noe som gjør at vi har hundrevis av forskjellige klokker her - heldigvis - og ikke bare en! (som ville ha blitt en submariner, for sure :mrgreen:).

Kombinasjonen blir:
ffe304bd.jpg.orig.jpg

brrr.....

Veldig enig! Føler litt at denne komboen automatisk ser litt replica ut, hvertfall viserne.

Kombinasjonen blir:
ffe304bd.jpg.orig.jpg

brrr.....

Må bare kommentere denne, hadde en SMP chrono, og der er det en liten fordel med denne type visere da de ikke dekker subdials...

1. Mesh lenker. Har ennå ikke sett en kombinasjon jeg liker - verken som standardutrustning eller som en custom kombo. Kan vel i teorien fungere med hooded lugs, men kan ikke huske å ha sett noe slikt.

What's not to like? :p

BASELWORLD%202009%20-%20OMEGA%20-%20PLOPROF%20RE-RELEASE-3.jpg

Mesh er helt konge. Det er ikke ofte jeg ser en dårlig mesh combo.

Kombinasjonen blir:
ffe304bd.jpg.orig.jpg

brrr.....

Denne Seamasteren har aldri vært min favoritt, men jeg måtte knipse et par bilder av konas seamaster for å bevise at bølger og skjelettvisere kan være sexy.

TBE_0031.jpg

TBE_0038.jpg

Ha ha. Denne tråden har jeg ventet på.:D

Ting jeg ikke klarer å like:
Heliumsventilen på Omega Seamaster.

......................

+1 :D

Dessuten liker jeg ikke at dorullbretten blir neglisjert på offentlige toaletter og at Firefly ble tatt av sendingen etter kun èn sesong (14 episoder).

Frode.

Skeleton dials, open heart, mesh, Panerai Submersible, gull/stål, edelstener på krona, glatt polert bezel, Breitling, Nixon, Bund straps..........

Kombinasjonen blir:
ffe304bd.jpg.orig.jpg

brrr.....

Selvsagt klarer ikke jeg å holde meg i skinnet når det kommer til kritikk av Seamaster. Det er i så fall viktig at man ikke blander snørr og barter her.

Er dette bilde av en ekte Seamaster? I så fall er det himmelvid forskjell på den og 2254.50. Det ser ut som om teksten er håndmalt, bølgemønsteret er altfor fremtretende. At de startet med svart dato på hvit bakgrunn er jo helt forkastelig, det samme gjelder skjelettviserne og timemarkørene - som jo er helt på jordet.

Edit: Det gjør ikke saken bedre at Swiss Made er flyttet langt opp på skiven heller.

Sammenlignet med bildet av min 2254.50 ser jo den klokken helt forjævlig ut.

024.jpg

Mye jeg ikke liker, men la oss holde det klokkerelatert ;)

Rolex yatchmaster uansett variant
Alt fra Hublot
Det meste fra Breitling
Nye Omega Constellation
Corum bortsett fra noen admirals cup

Og sist, men ikke minst en klokke jeg blir fysisk og psykisk dårlig av å se: Nixon 51-30 :eek:

-U-boat.
-Mesh.
-Moods of Norway klokker, klærne også for den saks skyld.
-Skinn/croco på Rolex.

En god kompis av meg eier denne :eek: Han er faktisk en bra fyr, men 5500kr ut av vinduet for denne burde være grunn nok til tvangstrøye og innleggelse.

Ulovlig sakset beskrivelse fra Klokker.no. Grande LOL

Elefanten i rommet!

Nå har du muligheten til å skaffe deg Nixons mest ekstreme, mest populære og mest vulgære klokke!!

51-30 står for 51 mm og 300 meter. Klokken er i gulldoublè. Til forskjell fra deg kan denne klokken holde det gående helt ned til 300 meter. Klokken er den største Nixon har laget med en vekt på ca en kvart kilo, 51mm bred urkasse og 1,3 cm tykkelse på urkassen.

Klokken har tidevannsmåler (da dette i utgangspunktet er en surfe/dykker klokke) omvendt tid/tidevanns justering slik at det ikke blir ubehaglig når du bøyer håndleddet. 2 veis sikkerhets lås som holder klokka der den burde være, på hånden.Det følger med ekstra ledd til de av dere som har veldig voksne håndledd.

Hvis denne klokken skal sammenliknes med en bil da ville det vært en Rolls Royce, de er dyre,store,overdådige,ufornuftige og unødvendige men samtidig hadde du ikke takket nei om det plutselig stod en i oppkjørselen!

For øyeblikket kan vi ikke levere Rolls Royce, men Nixon 51-30 kan vi levere, og når alt kommer til alt, så handler ikke om å ha hverken den ene eller den andre, det handler om hva du sier når du har en Rolls eller en 51-30!

Ikke prøv å kjøp Nixon 51-30 med hodet, ikke prøv å tro at det er noe fornuft i å gå rundt med kvart kilo på armen og ikke narr deg selv til å tro at du egentlig trenger en tidevannsmåler! Denne kjøper du fordi det er noe med store blanke biler og klokker som setter igang en kjedereaksjon hos menn som ender med kjøp,kjeft hjemme og ett saftig glis!

Klokkebeskrivelsen er laget spesielt for Klokker.no og kan ikke kopieres! © Klokker.no