Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

@Fender77 Wow, det er ekkelt! Hvilket merke natorem er det snakk om, eventuelt hvor ble den kjøpt om det er "no-brand"?

Er veldig skeptisk til disse billige plastikk remmene som sikkert er laget i Kina. Vet aldri hva slags stoffer eller kjemikalier de kan finne på å blande i fargen eller plastikkmaterialet for å "cut corners" med mål om å gjøre produksjonen så billig så mulig. :eek:

Husker nyhetssaker fra USA hvor det ble funnet store mengder bly i bestikk produsert i Kina, bly i emaljen og fargen i keramikk osv... Gjelder å være forsiktig, disse fabrikkene kunne ikke brydd seg mindre om helsen til forbrukeren.

Et enkelt googlesøk viser for eksempel at nyhetssaker om giftstoffer i klær har blitt rapportert med jevne mellomrom bare i Norge. Et eksempel: http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2014/06/01/Milj/fant-giftstoffer-i-barneklr



Når jeg får tenkt meg om så skal jeg være litt forsiktig med å hevde noe bastant, men mistenker at de remmene jeg kjøpte fra natostrapsco ikke er helt på nett... De natoreimene er forøvrig stivere enn... eh.. staur.

Hvis jeg har virkelig flaks, så har jeg fått nikkelallergi fra helvete ut av intet.
 
Redigert av en moderator:
Når jeg får tenkt meg om så skal jeg være litt forsiktig med å hevde noe bastant, men mistenker at de remmene jeg kjøpte fra natostrapsco ikke er helt på nett... De natoreimene er forøvrig stivere enn... eh.. staur.

Hvis jeg har virkelig flaks, så har jeg fått nikkelallergi fra helvete ut av intet.

Tviler på at det er nikkelallergi om du fikk det rett etter å ha brukt natoremmen. Det er jo også minimalt med kontakt mellom hud og noe metall fra klokken med nato. Holder en knapp på at det er noe i remmen som har fremkalt reaksjonen. Mitt lekmanns råd: vask hendene, bruk noe aloe-vera og vent til det roer seg og gå tilbake til vanlig lenke eller en rem av god kvalitet, og for all del om det blir verre så hopp i bilen og sjekk med fastlegen. God bedring! Krysser fingrene for at det ikke er nikkelallergi :)
 
Kan ikke se for meg at det skal være det. Setter heller en knapp på at det er noe i den reima som ikke er helt bra. I tillegg er den jo stiv, så regner med at reima har gnissa/gnidd inn faenskapet godt i armen. Skikkelig impregnert.
 
Kan ikke se for meg at det skal være det. Setter heller en knapp på at det er noe i den reima som ikke er helt bra. I tillegg er den jo stiv, så regner med at reima har gnissa/gnidd inn faenskapet godt i armen. Skikkelig impregnert.

Hiv remmene i vaskemaskinen og gi dem en runde som "skittent arbeidstøy". Er de stive fortsatt? Kan det være at de skraper? Varm dem med hårtørrer / varmluftpistol og form dem rundt armen....

Kan dette være noen idéer?

:cool:
 
Kan ikke like at vi skal i bryllupet til samboerens søster i Lisboa 7. mai, at vi flyr med TAP, ned 4. og opp 8. mai, og at de har annonsert streik fra 1. til 10. mai...!
 
At chess tar minuttbetalt for sin kunde"service" og at statens vegvesen syntes det var passelig å flå meg for en six-pack etter mine aaaalt for mange minutter med "du er nummer xx i køen"
 
Jeg kan ikke like at jeg blir kastet ut av folketrygden bare for at jeg skal studere litt klokkemekking i Sveits. Folketrygden baserer seg på Lånekassen, som baserer seg på NOKUT, som nekter å svare på henvendelser etter noen selvmotsigende runder mellom Lånekassen og Utdanningsdepartmentet. Skatteetaten var i grunn de eneste som hadde noe å tlby; to års skatteplikt til Norge etter utflytting. Dog, siden også utdanningen tar nettopp to år så er jo timingen perfekt. :mrgreen:
 
Dette høres rart ut @The Flash. Da jeg var student var det jo ikke engang lov å melde flytting. Studerte selv mange år i utlandet og var medlem av folketrygden hele tiden. Hadde dog bostedsadresse i Norge.
 
Redigert av en moderator:
Dette høres rart ut @The Flash. Da jeg var student var det jo ikke engang lov å melde flytting. Studerte selv mange år i utlandet og var medlem av folketrygden hele tiden. Hadde dog bostedsadresse i Norge.

Saken er at jeg ikke ansees som student siden skolen jeg skal gå på (wostep.ch) ikke er godkjent av NOKUT.

Ved nærmere ettertanke bør jeg kanskje heller ringe offentlige kontorer på andre dager enn fredag som jeg gjorde. Tviler på at jeg hadde vært særlig imøtekommende selv om noen hadde ringt meg midt i kakespisingen.:mad:
 
Redigert av en moderator:
Utrolig kjipt å gå på feil buss om morgenen!
Heldigvis merker jeg at bussen svinger til høyre i stedet for til venstre i et kryss....

Litt styr med hvor jeg kommer videre... Snart kommer jeg inn i rute igjen.

Em mandag morgen på en tidlig tirsdag.

8-/
 
Det var da voldsomt :) Det nye forumet står høyt oppe på UVANT lista i dag for meg. Så får vi plassere det på ELSK eller HAT når vi har fått testa det en stund. Jeg tror det er en vesentlig forbedring.
Skjønner bare ikke hva som er poenget med å bytte fra noe som fungerte bra, for min del i alle fall. Gamle TS forumet var min øy i et hav av diare. Synes det nye forumet er stygt, uoversiktelig, kjedelig, rotete, det svir i øynene faktisk.
 
  • Liker
Reaksjoner: steind
Voldsomt til eder og galle.
Er nok en grunn til at Fyrsten har endret på dette. Og tror nok han ønsker det beste for oss brukere.
Hvis det nye forumet plager deg så mye får du jo bare la være å henge her, fremfor å kritisere og spy ut dritt. Fyrsten gjør en kjempejobb og fortjener ros og skryt.
Kritikk er selvfølgelig ok, men du burde holde det i en saklig og konstruktiv tone.