@Fender77 Wow, det er ekkelt! Hvilket merke natorem er det snakk om, eventuelt hvor ble den kjøpt om det er "no-brand"?
Er veldig skeptisk til disse billige plastikk remmene som sikkert er laget i Kina. Vet aldri hva slags stoffer eller kjemikalier de kan finne på å blande i fargen eller plastikkmaterialet for å "cut corners" med mål om å gjøre produksjonen så billig så mulig.
Husker nyhetssaker fra USA hvor det ble funnet store mengder bly i bestikk produsert i Kina, bly i emaljen og fargen i keramikk osv... Gjelder å være forsiktig, disse fabrikkene kunne ikke brydd seg mindre om helsen til forbrukeren.
Et enkelt googlesøk viser for eksempel at nyhetssaker om giftstoffer i klær har blitt rapportert med jevne mellomrom bare i Norge. Et eksempel: http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2014/06/01/Milj/fant-giftstoffer-i-barneklr
Når jeg får tenkt meg om så skal jeg være litt forsiktig med å hevde noe bastant, men mistenker at de remmene jeg kjøpte fra natostrapsco ikke er helt på nett... De natoreimene er forøvrig stivere enn... eh.. staur.
Hvis jeg har virkelig flaks, så har jeg fått nikkelallergi fra helvete ut av intet.
Redigert av en moderator: