Litt i seneste laget her ser jeg, men følte jeg var nødt å kommentere
@Julien
For det første må jeg si det er leit å høre angående onkelen din, og at du selv fikk bivirkning av svineinfluensaen. Når det er sagt, så er min irritasjon basert på den åpentbare "sannhet" disse vaksinemotstandere besitter og som de på død og liv, bokstavelig talt, skal proklamere og presse over på andre, som om det skulle vært den opplyste og vedtatte sannhet. Jeg vet ikke hva som irriterer meg mest, det at de ikke selv klarer å holde sine meninger for seg selv, eller media som gir disse menneskene en talestol og spalteplass i avisen hvor de kan påvirke andre usikre foreldre.
Vaksiner har dessverre, som flere andre livsviktige medisiner, risiko for bivirkning. Jeg er helt enig at vaksinen for svineinfluensa var forhastet og for lite utprøvd. Personlig tror jeg at det mediaskapte hysteriet og presset for å få plass en vaksine var så stort at det ikke ble gitt tilstrekkelig med tid til å teste vaksinen.
Jeg er enig at det er lov å være skeptisk til vaksiner og at man kan velge å la være å ta en vaksine. Jeg er UENIG i at man skal gamble med, ikke bare sine egne, men også ANDRE barns helse (flokkimmunitet krever at 90-95 % er vaksinert). Ved å nekte sine barn livsviktige vaksiner (MMR-vaksine), som har vært med på å (nesten) utrydde en alvorlig sykdom som meslinger, ser vi nå utbrudd av meslinger både i Europa og i USA.
Jeg mener selvfølgelig ikke å tillegge deg noen meninger her
, men dette var bare en generell utblåsning mot noe jeg virkelig
ikke kan like.
Mine barn er vaksinert så jeg er ikke en av de dere henger ut her. Vil bare opplyse at min onkel døde av de første hepatitt vaksinene som kom tidlig på 90 tallet, og det i landet i verden som scorer bestandig høyest i internasjonal sammenheng. Disse første hepatitt vaksinene har trigget mange MS tilfeller i Vest Europa hos folk som hadde enkelte gener latente.
Det må være lov å være noe skeptisk til nye vaksiner. De gamle utprøvde er det ingen grunn til å la vær å ta.
Langt mindre alvorlig så fikk jeg svinneinfluensa.... av svineinfluensa vaksine i 2009 eller 2010. Der også er det ikke få som fikk store plager av den vaksine som ble i full hast kastet ut på markedet. Helseminister i Frankrike ble dømt for å ha anbefalt den for tidlig, og mange fikk erstatning, og livet ødelagt. Ingen fare med meg jeg er jo en gammel gris så jeg tålte den.
I den serie det liker jeg ikke: Bytte for tidlig til sommerdekk, så kommer det masse snø...