Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Selvfølgelig vil han det. Får beklage mine voldsomme utbrudd. Er dessverre fordi jeg var veldig glad i det gamle forumet. Legger meg flat og vurderer å flagge ut.
 
Det nye designet har for sterke kontraster i forhold til det gamle og er derfor ikke like behagelig for øyet. Uromoment i sidebaren som f.eks hvilke brukere som er pålogget er ingenting annet enn unødvendig og rotete.
Forskjellige ikoner er en langt bedre måte å indikere at det er ny aktivitet i et forum, enn at det skal poppe opp en figur der det står "NY". Dette er rotete.
Tidsstempelet for et innlegg har blitt litt bortgjemt, noe jeg ikke nødvendigvis setter pris på.
At det skal stå hvor mange liker man mottar i profilvisningen til venstre for innleggene er ingenting annet enn en veldig dårlig idé. Jeg har vært aktiv på mange fora der dette har blitt innført, og det har som regel endt opp som en penisforlenger. Det er hyggelig som bidragsyter å få varsler om at andre brukere liker mitt innlegg, men jeg trenger ikke at allmenheten vet hvor mange eller få liker jeg har fått.
Avataren til OP trenger vi strengt talt heller ikke å se ute i forumet veds iden av trådtittel, dette skaper bare visuelt rot og gjør forumet mindre oversiktlig. Den blinkende grønne dotten som viser om en bruker er pålogget er også en tanke forstyrrende.

Jeg regner med at grunnen til oppgradering i hovedsak har vært sikkerhet, da jeg antar at det gamle forumet var utdatert. Det gamle temaet har således sikkert ikke vært å oppdrive til det nye forumet. Dette er selvsagt trist, men forståelig. Likevel er dette forumet ubehagelig og slitsomt visuelt, og man burde vurdere å gjøre litt endringer. Jeg vet ikke om XenForo åpner for å legge inn flere temaer der brukeren selv kan velge, men det kan kanskje være en idé?
 
Det nye designet har for sterke kontraster i forhold til det gamle og er derfor ikke like behagelig for øyet. Uromoment i sidebaren som f.eks hvilke brukere som er pålogget er ingenting annet enn unødvendig og rotete.
Forskjellige ikoner er en langt bedre måte å indikere at det er ny aktivitet i et forum, enn at det skal poppe opp en figur der det står "NY". Dette er rotete.
Tidsstempelet for et innlegg har blitt litt bortgjemt, noe jeg ikke nødvendigvis setter pris på.
At det skal stå hvor mange liker man mottar i profilvisningen til venstre for innleggene er ingenting annet enn en veldig dårlig idé. Jeg har vært aktiv på mange fora der dette har blitt innført, og det har som regel endt opp som en penisforlenger. Det er hyggelig som bidragsyter å få varsler om at andre brukere liker mitt innlegg, men jeg trenger ikke at allmenheten vet hvor mange eller få liker jeg har fått.
Avataren til OP trenger vi strengt talt heller ikke å se ute i forumet veds iden av trådtittel, dette skaper bare visuelt rot og gjør forumet mindre oversiktlig. Den blinkende grønne dotten som viser om en bruker er pålogget er også en tanke forstyrrende.

Jeg regner med at grunnen til oppgradering i hovedsak har vært sikkerhet, da jeg antar at det gamle forumet var utdatert. Det gamle temaet har således sikkert ikke vært å oppdrive til det nye forumet. Dette er selvsagt trist, men forståelig. Likevel er dette forumet ubehagelig og slitsomt visuelt, og man burde vurdere å gjøre litt endringer. Jeg vet ikke om XenForo åpner for å legge inn flere temaer der brukeren selv kan velge, men det kan kanskje være en idé?

Nå er det to stk som har klaget voldsomt, @Vasbotten og @waterbottom . Er dere samme person mtp nicket hehehehe? Dog konstruktivt fra sistnevnte ;)
 
Nå er det jo en klar forskjell på å "klage voldsomt" og å gi konstruktiv kritikk. Jeg ser dog tegn på at det er work in progress.
Vi er forøvrig ikke samme person, men at navnet er likt er jeg enig i.
 
  • Liker
Reaksjoner: ErlingK og MrMstone
Det nye designet har for sterke kontraster i forhold til det gamle og er derfor ikke like behagelig for øyet. Uromoment i sidebaren som f.eks hvilke brukere som er pålogget er ingenting annet enn unødvendig og rotete.

Sidemenyen og påloggetstatus kan du skru av i innstillingene, det gjør det litt bedre. Er forsåvidt enig i at dette teamet ikke er like behagelig på PC (har ikke testet på mobil) og skulle gjerne hatt muligheten til å velge det gamle om det var mulig. Dette teamet har veldig mye luft og lite kontraster, noe som for min del gjør det uoversiktlig. Hjalp å sette zoom til 90% :p
 
Redigert:
Frem til nylig har jeg vært fornøyd med stedet jeg har kjøpt to biler (en ny og en nyere brukt) og tatt alle servicer på begge biler.
Men den siste måneden har de ødelagt et 5 år langt forhold...

Bilen skal på EU-sjekk og flere verksteder sender påminnelse om denne sjekken så jeg forhører meg om hva de ulike skal ha for denne tjenesten.
"Mitt" vanlige sted er marginalt dyrest, men jeg tenker det er greit da jeg har et godt forhold til dem og jeg vet hvordan jeg skal komme med på jobb med kollektivt fra dette stedet.

En av dørene bak har begynt å knirke litt så jeg ber de ta en titt samtidig som de tar EU-sjekken. Svaret kommer når jeg henter bilen at det er "dørstopperen" som må byttes - og det er ikke lagervare så jeg må komme tilbake uken etter.

Greit nok, men litt irriterende ...

Bilen leveres uken etterpå og utpå ettermiddagen kommer telefonen. "Bilen din er ferdig, men mekanikeren hadde et uhell og knakk en pyntelist. Den er ikke lagervare så vi må bestille den"
Uhell kan skje så det ordner vel seg tenker jeg der jeg satt på kontoret.

Men når jeg henter bilen ser jeg jo at her er det lakkskader også!! Det er det ingen som har sagt noe om.

Tilbake til "kundemottaket" der jeg blir møtt med at det har ikke vi hørt om – men frem og tilbake – det fikser vi. «Jeg får din kundebehandler til å ringe deg mandag» (Det var fredag).

Mandagen kom og ingen telefon.... Jeg ringer og får det bekreftet. "Vi fikser lakkskaden når vi bytter pyntelisten" Du får lånebil de dagene det tar.

I går leverte jeg bilen, men de kunne ikke si når den var ferdig - så behold bilen (forøvrig en skolebil! smått pinlig..) til vi er ferdige.

I dag får jeg telefon. "Lakker'n" har ikke tid før i slutten av måneden og vi må ha tilbake lånebilen i dag.
Jeg blir lettere irritert. Hvorfor i pokker leverer jeg bilen i dag da?

Jeg ikke har mulighet til levere bilen i dag og da klarer «kunderådgiveren» å blir sur da den skal ut igjen i morgen. Er det mitt problem??

OK – det var godt med en utblåsning…
 
Redigert:
Det nye designet har for sterke kontraster i forhold til det gamle og er derfor ikke like behagelig for øyet. Uromoment i sidebaren som f.eks hvilke brukere som er pålogget er ingenting annet enn unødvendig og rotete.
Forskjellige ikoner er en langt bedre måte å indikere at det er ny aktivitet i et forum, enn at det skal poppe opp en figur der det står "NY". Dette er rotete.
Tidsstempelet for et innlegg har blitt litt bortgjemt, noe jeg ikke nødvendigvis setter pris på.
At det skal stå hvor mange liker man mottar i profilvisningen til venstre for innleggene er ingenting annet enn en veldig dårlig idé. Jeg har vært aktiv på mange fora der dette har blitt innført, og det har som regel endt opp som en penisforlenger. Det er hyggelig som bidragsyter å få varsler om at andre brukere liker mitt innlegg, men jeg trenger ikke at allmenheten vet hvor mange eller få liker jeg har fått.
Avataren til OP trenger vi strengt talt heller ikke å se ute i forumet veds iden av trådtittel, dette skaper bare visuelt rot og gjør forumet mindre oversiktlig. Den blinkende grønne dotten som viser om en bruker er pålogget er også en tanke forstyrrende.

Jeg regner med at grunnen til oppgradering i hovedsak har vært sikkerhet, da jeg antar at det gamle forumet var utdatert. Det gamle temaet har således sikkert ikke vært å oppdrive til det nye forumet. Dette er selvsagt trist, men forståelig. Likevel er dette forumet ubehagelig og slitsomt visuelt, og man burde vurdere å gjøre litt endringer. Jeg vet ikke om XenForo åpner for å legge inn flere temaer der brukeren selv kan velge, men det kan kanskje være en idé?

Synes dette er en god oppsummering, er enig i alle punktene du lister opp. Det er definitivt ting ved det nye designet jeg liker, men det er dessverre flere ting som gjør at det føles noe klaustrofobisk å navigere og lite avslappende å lese. Det er litt for mye visuelt støy rundt teksten i postene synes jeg. Dette har selvsagt noe å gjøre med at det er nytt og uvant, men punktene du har listet opp er ting som objektivt sett gjør det mer rotete og mindre "luftig".

Går utifra at denne forumversjonen er sikrere og raskere og at det er dette som er årsaken til skiftet? Den virker kanskje litt mer "snappy" når jeg navigerer rundt, selv om treghet aldri var et nevneverdig problem på gamle TS.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Frem til nylig har jeg vært fornøyd med stedet jeg har kjøpt to biler (en ny og en nyere brukt) og tatt alle servicer på begge biler.
Men den siste måneden har de ødelagt et 5 år langt forhold...

Bilen skal på EU-sjekk og flere verksteder sender påminnelse om denne sjekken så jeg forhører meg om hva de ulike skal ha for denne tjenesten.
"Mitt" vanlige sted er marginalt dyrest, men jeg tenker det er greit da jeg har et godt forhold til dem og jeg vet hvordan jeg skal komme med på jobb med kollektivt fra dette stedet.

En av dørene bak har begynt å knirke litt så jeg ber de ta en titt samtidig som de tar EU-sjekken. Svaret kommer når jeg henter bilen at det er "dørstopperen" som må byttes - og det er ikke lagervare så jeg må komme tilbake uken etter.

Greit nok, men litt irriterende ...

Bilen leveres uken etterpå og utpå ettermiddagen kommer telefonen. "Bilen din er ferdig, men mekanikeren hadde et uhell og knakk en pyntelist. Den er ikke lagervare så vi må bestille den"
Uhell kan skje så det ordner vel seg tenker jeg der jeg satt på kontoret.

Men når jeg henter bilen ser jeg jo at her er det lakkskader også!! Det er det ingen som har sagt noe om.

Tilbake til "kundemottaket" der jeg blir møtt med at det har ikke vi hørt om – men frem og tilbake – det fikser vi. «Jeg får din kundebehandler til å ringe deg mandag» (Det var fredag).

Mandagen kom og ingen telefon.... Jeg ringer og får det bekreftet. "Vi fikser lakkskaden når vi bytter pyntelisten" Du får lånebil de dagene det tar.

I går leverte jeg bilen, men de kunne ikke si når den var ferdig - så behold bilen (forøvrig en skolebil! smått pinlig..) til vi er ferdige.

I dag får jeg telefon. "Lakker'n" har ikke tid før i slutten av måneden og vi må ha tilbake lånebilen i dag.
Jeg blir lettere irritert. Hvorfor i pokker leverer jeg bilen i dag da?

Jeg ikke har mulighet til levere bilen i dag og da klarer «kunderådgiveren» å blir sur da den skal ut igjen i morgen. Er det mitt problem??

OK – det var godt med en utblåsning…


Er lov å gjøre feil som du sier, men å si at lakkereren ikke har tid før i slutten av måneden?? Vet ikke hvor du holder til, men det fins haugevis av lakkerere rundt omkring. Og utleiebil er en skolebil? @Trulle75
 
Er lov å gjøre feil som du sier, men å si at lakkereren ikke har tid før i slutten av måneden?? Vet ikke hvor du holder til, men det fins haugevis av lakkerere rundt omkring. Og utleiebil er en skolebil? @Trulle75
Dette er en større kjedeforhandler av et premium tysk merke.
 
En ting jeg slett ikke liker ved det nye designet er at det ikke er mulig å velge "full versjon" på mobil. Evt. at denne funksjonen er godt gjemt. Mobilversjoner av nettsider er nesten uten unntak verre enn fullversjonene.

Denne innleggs-greia er forøvrig også mye tregere enn den var.
 
Når man er keen på å se film, mens kona vil se Bloggerne og deretter Paradise Hotel. Nei fy f....
Får se film på iPaden :(
 
Da vet jeg hvem du mener @Trulle75 , og kan ikke si jeg er overrasket..

@andres Ny kundebehandler og nye takter!
Jeg leverer skolebilen som avtalt til ny kundebehandler da vedkommende jeg har hatt med å gjøre ikke er på plass.
Jeg forteller hva jeg har vært gjennom og spør hvorfor "lakker'n" ikke var booket og hvordan et så stort firma belager seg på en (viser seg å være to) lakkerer. Jeg ser at kundebehandleren reagerer og han begynner å klikke på PC'en og ber om litt tid til å ta en telefon.
Han ringer lakkereren som kan ta bilen i dag.... Denne gang blir det tilbudt en leiebil og ikke en skolebil med løfter om varsel i god tid eller at de kommer til meg og bytter bil med meg der jeg er.

Lander de dette på samme måte som har håndtert saken i dag skal jeg sette en strek over gårsdagens utblåsing!
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Pondus72
Det kan være jeg som henger litt etter, men NSFW er et kjent begrep. Fikk nettop hint fra en om NSFL, der L står for Life. Jeg angrer, jeg angrer så hardt på at jeg måtte sjekke det ut.