Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

At jeg har lagt meg til en vane med å gjøre obligatoriske innleveringer midt på natten/tidlig-tidlig på morgenen.
 
"Sendingen er forsøkt levert, men mottaker var ikke tilstede. Sendingen vil bli levert til det lokale hentested
27.03.2015 08:50"

Hey Bring.no mann. Jo jeg var hjemme, jeg satt faktisk spent og oppspilt hjemme og ventet på akkurat deg. Takk for at du ikke fant navnet på ringeklokka, ikke skjønte at du skulle bruke tallkoden i parentes (ringeklokke nr xxx) og heller ikke gadd å ta opp telefonen og ringe meg når du stod på utsiden. Takk også for at det denne gang var ekspress over natt ikke "mellom 08.00-16.00" slik som sist da jeg måtte sitte hjemme hele dagen samt påfølgende dag pga dårlig arbeid fra deres side.
 
Kan ikke like SAS sin håndtering av flykaoset siste døgn.

Var på dagstur fra Oslo til Stavanger i går.
1,5 time forsinket til Stavanger på morgenen - greit nok slikt skjer.

Retur til Oslo på ettermiddagen, fullt kaos med flere kanselerte fly - sånt skjer.
Min flight ble forskjøvet flere ganger og ble til slutt meldt kanselert - sånt skjer.

Beskjed fra SAS var; forlat flyplassen og kontakt bilettkontoret - ja særlig! +500 passasjerer og bare 2 ansatte på bilettkontoret på Sola. Jeg kontaktet isteden skranken for tapt bagasje - ingen kø! De fikset hotelrom direkte på flyplasshotellet. Sjekket inn, slappet av litt og gikk bort på flyplassen igjen, for å se om køene var blitt mindre og ombooking til et morgenfly kunne ordnes. Fremdeles vanvittige køer, men ser da at mitt kanselerte fly plutselig hadde boarding!?
Ingen sms eller beskjed var gitt om dette. Beinfløy tilbake til hotellet rasket med bagasje og løp tilbake igjen. Slapp gjennom "gaten" etter at denne egentlig var stengt, mens flere hundre sto å prøvde å få restplasser.

Ble forundret når jeg kom inn på flyet og så at dette kun var fyllt opp med ca. 60%!?

Vi ble sittende nesten i 1,5 time ombord før avgang, noen få passasjerer kom da ombord, som sikkert hadde "diamant+" kort E.L.

Flyet tok av ca. 80% fyllt opp, mens det sto igjen flere hundre passasjerer på Sola, mange står der ennå et døgn senere!

Jeg kan ikke like at SAS tviholder på sine generelle ombookning regler ved slike ekstreme situasjoner. De skulle brukt de ledige plasser til de som hadde ventet lengst, uavhengig av billlett type og valør på kort - fy skam seg SAS. :mad:

Kom meg hjem kl 01.00 - vel 7 timer forsinket, men er lykkelig i dag når jeg hører at folk enda ikke har kommet seg fra Stavanger til Oslo.
 
Redigert av en moderator:
Dette er hvorfor en del av oss flytter til "utkantstrøk" som eks Haugesund. Litt andre priser på boliger ;)
http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=56534483&searchclickthrough=true

Haugesund er unikt på den måten der.
OK stor by, som egentlig har "alt" ein treng av tilbud.
Prisane ligg dog langt bak samanlingbare byer.

Har eit vennepar som hadde hus i byen, flytta til Grinde og fekk eit gedigent, nesten nytt hus til 4 mill.
Type hadde kosta dobbelt opp++ i Stavanger...
 
Jeg bor allerede i nevnte utkantstrøk, og det er like dyrt her dessverre @Vestante :(
Ja, her skjer ingenting overilt @Hammerfjord, men er sykt hvordan markedet kun har en vei.

@Skovdal
Meglerne har vært inn i spillet hele lengde: Først og fremst den amerikanske Re/max var der for å pushe markedet opp og gikk vekk fra Norge rett før 2008 finanskrisen... Så ironisk.
Disse gribber ansetter hvem som helst som skal selge hva som helst til helst høyeste pris selvfølgelig og med den berømte setningen "Kjøp nå, prisene skal opp..."
http://e24.no/privat/eiendom/remax-starter-opp-igjen-i-norge/3569828
De har skapt mye elendighet på hjemmebanen i USA før 2008 og alle andre følger politiken: Sug så mye du kan til det blir bare skinnen igjen...Når alt skal til helvete, trekker vis oss med de milliardene vi har tjent.

Men det er ikke meglerne som skal skade landet: Det er hver enkelte normann som tror at alt som går opp, går opp for evig.
 
Redigert av en moderator:
@Skovdal
Meglerne har vært inn i spillet hele lengde: Først og fremst den amerikanske Re/max var der for å pushe markedet opp og gikk vekk fra Norge rett før 2008 finanskrisen... Så ironisk.
Disse gribber ansetter hvem som helst som skal selge hva som helst til helst høyeste pris selvfølgelig og med den berømte setningen "Kjøp nå, prisene skal opp..."
http://e24.no/privat/eiendom/remax-starter-opp-igjen-i-norge/3569828
De har skapt mye elendighet på hjemmebanen i USA før 2008 og alle andre følger politiken: Sug så mye du kan til det blir bare skinnen igjen...Når alt skal til helvete, trekker vis oss med de milliardene vi har tjent.

Men det er ikke meglerne som skal skade landet: Det er hver enkelte normann som tror at alt som går opp, går opp for evig.

Her har du nok ikke gjort hjemmeleksa godt nok, @Hammerfjord ;)
De som virkelig tapte på RE/MAX i Norge....var meglerne i RE/MAX.

De har et konsept hvor av hver enkelt megler betaler for å få lov til å få en kontorplass osv. i RE/MAX. Belønningen er da at meglerne skal beholde en høyere andel av kurtasjen. Flere av meglerne tok opp millionlån for å satse på egen fremtid da de så at dette hadde fungert i alle andre land som RE/MAX hadde satset i. Problemet var at nøkkelpersonene i Norge var vesentlig mer interessert i å selge franchise-rettigheter enn å drive meglerbutikk. Det ble ansatt "meglere" rett fra NAV og seriøse meglerer omhverandre....volum...volum..selg franchise...selg.

Det gikk ad dundas.
Hvorfor relanseringen ikke fungerte, vet jeg ikke. Antar at de seriøse meglerne ikke turte å bli med på lasset?

Når det gjelder uttalelsen om at "...normann som tror at alt som går opp - går opp for evig" støtter jeg fullt ut. Dessverre. Jeg tror mange blir overrasket over at på et tidspunkt at leiligheten ikke har en verdistigning på 11% i året, jobben er ikke sikker og at Rolexen stuper i verdi.

PS! Jeg er ikke megler, men jeg jobber i Eiendom. Jeg har møtt mange, mange hardtarbeidene og dyktige meglere i løpet av årene. En god megler skal være...ja, en megler og tilrettelegger mellom kjøper og selger. Disse finnes, Hammerfjord. De finnes så absolutt.
 
Redigert av en moderator:
Her har du nok ikke gjort hjemmeleksa godt nok, @Hammerfjord ;)
De som virkelig tapte på RE/MAX i Norge....var meglerne i RE/MAX.

De har et konsept hvor av hver enkelt megler betaler for å få lov til å få en kontorplass osv. i RE/MAX. Belønningen er da at meglerne skal beholde en høyere andel av kurtasjen. Flere av meglerne tok opp millionlån for å satse på egen fremtid da de så at dette hadde fungert i alle andre land som RE/MAX hadde satset i. Problemet var at nøkkelpersonene i Norge var vesentlig mer interessert i å selge franchise-rettigheter enn å drive meglerbutikk. Det ble ansatt "meglere" rett fra NAV og seriøse meglerer omhverandre....volum...volum..selg franchise...selg.

Det gikk ad dundas.
Hvorfor relanseringen ikke fungerte, vet jeg ikke. Antar at de seriøse meglerne ikke turte å bli med på lasset?

Når det gjelder uttalelsen om at "...normann som tror at alt som går opp - går opp for evig" støtter jeg fullt ut. Dessverre. Jeg tror mange blir overrasket over at på et tidspunkt at leiligheten ikke har en verdistigning på 11% i året, jobben er ikke sikker og at Rolexen stuper i verdi.

PS! Jeg er ikke megler, men jeg jobber i Eiendom. Jeg har møtt mange, mange hardtarbeidene og dyktige meglere i løpet av årene. En god megler skal være...ja, en megler og tilrettelegger mellom kjøper og selger. Disse finnes, Hammerfjord. De finnes så absolutt.

Jeg er ingen Re/max historie ekspert @The Player
Alt jeg så var at når de kom i Nordland hvor jeg bodd(fra 2000 til 2005) var prisene stabile og de åpnet kontorene med folk som kom fra alle kantene: Til og med Rimi kassene.
Da gikk de rundt og sagt alle sammen den samme skitt "Kjøp nå fordi det går opp..."
Ja klart det, når kjøpefeberen går opp, prisene går opp:rolleyes:
Etter 1-2 år var det full fyr på markedet og de forsvant som sagt rett før finanskrisen: Den som kom etter den boligkrakk Re/max hadde vært med å skape i USA. Bare tilfeldig ikke sant.
Lokale interne problemer tar ikke knekken av verdens største meglerselskaps implantering i lille Norge: De hadde bare ikke noe mer å kremme ut med krisen på vei.
Hadde det vært fortsatt mye å kremme ut, hadde det hovedkontoret i USA sparket en del folk fra den norske avdeling og pumpet opp hele "pengeproblemet" for å fortsette i landet.
Det fines sikkert en del god megler som du sier: Ja.
Men helt ærlig, jeg ståler ingen av de fordi jeg har 13 år på bygg&anlegg i min karriere og er ikke blind: Det de selger er superdyrt/overvurdert og ofte pyntet møkkahus full av problemer og dårlig hjemmelaget arbeid.
Da er det 2 mulig ting hos disse megler: Veldig begrenset kompetanser på bygg eller uerlighet.
 
Redigert av en moderator:
Skifte dynetrekk, blir et helvete hver gang

Jeg har befridd meg fra den skjærsilden på følgende måte:

1: Kjøp dynetrekk med åpning i kortsiden
2: Vreng trekket
3: Legg dynen på sengen med kortsiden mot deg
4: Kjør begge armer inn i åpningen på trekket slik at hendene befinner seg i hjørnene på kortsiden som er motsatt kortsiden med åpning i
5: Grip kortendehjørnene på dynen gjennom trekket
6: før hendene sammen mens du løfter dyne og trekk. Rist. Voilá!