Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Det kan være jeg som henger litt etter, men NSFW er et kjent begrep. Fikk nettop hint fra en om NSFL, der L står for Life. Jeg angrer, jeg angrer så hardt på at jeg måtte sjekke det ut.
Jeg visste heller ikke hva NSFL var, men det var jo ikke verre enn fra den gang man tvang seg selv til å se på rottendotcom på ungdomsskolen, for 'det var jo tøft...' *facepalm*
 
Jeg har også minner fra rottendotcom, særlig en scene med japansk scat - to japanske damer i et badekar som bokstavelig talt dreit seg ut. Den glemmer jeg aldri.
 
  • Liker
Reaksjoner: HadronCollider
Rett skal være rett!
Bavaria Oslo rettet opp en rimelig miserabel kundeopplevelse og jeg sitter igjen med "nesten" samme gode følelser for dem.
Skikkelig leiebil (ikke noe fancy, men fin bil) ble utlevert og skaden verkstedet påførte bilen ble rettet opp på dagen.
Med andre ord slik det skulle ha vært fra dag en når de først er uheldige på verkstedet.

(Kun FYI @andres )
 
Rett skal være rett!
Bavaria Oslo rettet opp en rimelig miserabel kundeopplevelse og jeg sitter igjen med "nesten" samme gode følelser for dem.
Skikkelig leiebil (ikke noe fancy, men fin bil) ble utlevert og skaden verkstedet påførte bilen ble rettet opp på dagen.
Med andre ord slik det skulle ha vært fra dag en når de først er uheldige på verkstedet.

(Kun FYI @andres )

Bra de rydder opp etter seg. Alle gjør feil, det er hvordan man rydder opp som avgjør om man er flink eller ei... ;)
 
Jeg har kommet frem til at jeg ennå ikke er komfortabel med den nye forumprogramvaren. Det ser tungt og trist ut sammenliknet med den gamle. En ting er at knapper er på andre plasser enn tidligere - det blir man vant til. Men jeg har merket meg at alle video-taggene ikke lenger blir virker, og alle liker jeg har mottatt er borte. Jeg har også merket meg at man ikke ser hvor mange sider en tråd har uten å holde over trådtittelen i forumet. Det er rett og slett en del småting som skurrer. Blir sikkert vant til det - er alltid litt ubehagelig med en gang.
 
  • Liker
Reaksjoner: Teddy91
Mulig det jeg som tar feil, men er alle bilder også blitt større? Synes forumet virker litt for "trangt" på min 11" MBAIR.
 
Kan definitivt ikke like å plutselig oppdage at man har bestilt flybillett til feil dag. Særlig ergerlig å finne det ut 5 minutter før boarding..men fortsatt 1 døgn for tidlig for min reise.
 
Liker ikke størrelsen på putene under armene på dagens unger, ref. bl.a. http://www.vg.no/rampelys/tv/foreldre-og-barn/foreldre-raser-mot-barne-tv-klassiker/a/23451504/
Samtidig vil jeg påstå at det er en alt for høy tendens til ansvarsfraskrivelse på høyt plan blant mange av dagens småbarnsforeldre.
Det er f.eks. ikke deres ansvar å lære ungene sine hvordan en myk trafikant skal oppføre seg, se begge veier og grunnleggende ting som det. Nei, i dag er det fullt og helt bilisten sin oppgave å ikke kjøre på barnet som plutselig kan komme løpende ut i veien fordi mamma og pappa er for opptatt med å brette ut nakenbilder og andre svært personlige bilder av ungene sine over hele internettet, til å lære de en ting eller to om hvordan man fungerer som menneske. Jeg har siden jeg var 3-4 år fått rusla alene relativt lange avstander fra hjemmet da jeg faktisk ble skikkelig opplært. Jeg har aldri slått en bildør i bilen ved siden av. Jeg har klatret i trær, falt ned og klatret opp igjen. Jeg endte da opp som et oppegående og fungerende individ.

Har også sett flere på sin vanlige handlerunde i butikken med sitt avkom som griner for full hals i umiddelbar nærhet, uten å gjøre noe med det. I min tid ble jeg dratt ut fra butikken og inn i bilen om jeg ikke klarte å oppføre meg på butikken. Unger har bare godt av litt disiplin, ellers ender de bare opp som manipulative bortskjemte snørrunger. Lar du ungen skrike og ignorerer det kan du banne på at samtlige andre som befinner seg inne på butikken ikke har de helt store tankene om deg.
Og de har ikke vondt av å se barne-tv som ikke er 110% pedagogisk riktig vas som gjør kål på det de måtte ha av fantasi (Jeg er sikker på at dagens barne-tv gjør skade, det virker som at mye av det er laget av folk som er på syretrip). Jeg så Thomas Toget, Postmann Pat, og den kjekke og stramme Brannmann Sam når jeg var liten. Jeg husker enda marsboerne som besøkte Bernt og Erling, kakemonsteret som regelrett var en kaketyv og alt annet som ikke er 110% politisk korrekt. Jeg endte opp som et oppegående og reflekterende menneske. Med store puter under armen blir man ikke forberedt på at livet ikke alltid er en dans på roser og kan sikkert få vanskeligheter med å faktisk takle det.. Nei, disse mammabloggerne og andre hårsåre individer synes jeg kan la Thomas Toget i fred!
 
Mulig det jeg som tar feil, men er alle bilder også blitt større? Synes forumet virker litt for "trangt" på min 11" MBAIR.
@Mathfjeld Ja, merker det samme. Det virker som om bilder tar litt større plass i selve forumrammen enn før, det tar lengre tid å scrolle forbi dem.

En annen ting er at det nå er 20 poster per side, hvor det vel var 10 før. Dette gjør også at tråder virker litt mer klaustrofobiske da at man må scrolle så voldsomt får å komme ned. Man får mindre sider, men samtidig blir hver side for stor etter min mening - litt som å lese en stor bok med mye tekst på hver side kontra en "page turner". Den forrige løsningen føltes lettere.

@Fyrsten Kan mengden poster per side stilles inn noe sted? Finner det ikke under innstillinger, overser jeg kanskje noe?
 
Liker ikke størrelsen på putene under armene på dagens unger, ref. bl.a. http://www.vg.no/rampelys/tv/foreldre-og-barn/foreldre-raser-mot-barne-tv-klassiker/a/23451504/
Samtidig vil jeg påstå at det er en alt for høy tendens til ansvarsfraskrivelse på høyt plan blant mange av dagens småbarnsforeldre.
Det er f.eks. ikke deres ansvar å lære ungene sine hvordan en myk trafikant skal oppføre seg, se begge veier og grunnleggende ting som det. Nei, i dag er det fullt og helt bilisten sin oppgave å ikke kjøre på barnet som plutselig kan komme løpende ut i veien fordi mamma og pappa er for opptatt med å brette ut nakenbilder og andre svært personlige bilder av ungene sine over hele internettet, til å lære de en ting eller to om hvordan man fungerer som menneske. Jeg har siden jeg var 3-4 år fått rusla alene relativt lange avstander fra hjemmet da jeg faktisk ble skikkelig opplært. Jeg har aldri slått en bildør i bilen ved siden av. Jeg har klatret i trær, falt ned og klatret opp igjen. Jeg endte da opp som et oppegående og fungerende individ.

Har også sett flere på sin vanlige handlerunde i butikken med sitt avkom som griner for full hals i umiddelbar nærhet, uten å gjøre noe med det. I min tid ble jeg dratt ut fra butikken og inn i bilen om jeg ikke klarte å oppføre meg på butikken. Unger har bare godt av litt disiplin, ellers ender de bare opp som manipulative bortskjemte snørrunger. Lar du ungen skrike og ignorerer det kan du banne på at samtlige andre som befinner seg inne på butikken ikke har de helt store tankene om deg.
Og de har ikke vondt av å se barne-tv som ikke er 110% pedagogisk riktig vas som gjør kål på det de måtte ha av fantasi (Jeg er sikker på at dagens barne-tv gjør skade, det virker som at mye av det er laget av folk som er på syretrip). Jeg så Thomas Toget, Postmann Pat, og den kjekke og stramme Brannmann Sam når jeg var liten. Jeg husker enda marsboerne som besøkte Bernt og Erling, kakemonsteret som regelrett var en kaketyv og alt annet som ikke er 110% politisk korrekt. Jeg endte opp som et oppegående og reflekterende menneske. Med store puter under armen blir man ikke forberedt på at livet ikke alltid er en dans på roser og kan sikkert få vanskeligheter med å faktisk takle det.. Nei, disse mammabloggerne og andre hårsåre individer synes jeg kan la Thomas Toget i fred!

Tjaa.. det kan virke som om mange av dagens småbarnsforeldre virkelig tok skade av "Thomas toget" - eller hva det de nå ble utsatt for i sin egen oppvekst.
Hvordan kan de ellers ha blitt så håpløse i sin egen rolle som foreldre?:p
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Eksamen 18ende mai, så nasjonaldagen blir tilbrakt på lesesal, dørgende edru og lite feststemt (men i dress selvsagt, vi er da ikke dyr..). Når eksamensmotivasjonen i år også kan beskrives som apatisk er det ikke rart dagene telles ned til jeg går inn i jobb igjen..
 
Liker ikke størrelsen på putene under armene på dagens unger, ref. bl.a. http://www.vg.no/rampelys/tv/foreldre-og-barn/foreldre-raser-mot-barne-tv-klassiker/a/23451504/
Samtidig vil jeg påstå at det er en alt for høy tendens til ansvarsfraskrivelse på høyt plan blant mange av dagens småbarnsforeldre.
Det er f.eks. ikke deres ansvar å lære ungene sine hvordan en myk trafikant skal oppføre seg, se begge veier og grunnleggende ting som det. Nei, i dag er det fullt og helt bilisten sin oppgave å ikke kjøre på barnet som plutselig kan komme løpende ut i veien fordi mamma og pappa er for opptatt med å brette ut nakenbilder og andre svært personlige bilder av ungene sine over hele internettet, til å lære de en ting eller to om hvordan man fungerer som menneske. Jeg har siden jeg var 3-4 år fått rusla alene relativt lange avstander fra hjemmet da jeg faktisk ble skikkelig opplært. Jeg har aldri slått en bildør i bilen ved siden av. Jeg har klatret i trær, falt ned og klatret opp igjen. Jeg endte da opp som et oppegående og fungerende individ.

Har også sett flere på sin vanlige handlerunde i butikken med sitt avkom som griner for full hals i umiddelbar nærhet, uten å gjøre noe med det. I min tid ble jeg dratt ut fra butikken og inn i bilen om jeg ikke klarte å oppføre meg på butikken. Unger har bare godt av litt disiplin, ellers ender de bare opp som manipulative bortskjemte snørrunger. Lar du ungen skrike og ignorerer det kan du banne på at samtlige andre som befinner seg inne på butikken ikke har de helt store tankene om deg.
Og de har ikke vondt av å se barne-tv som ikke er 110% pedagogisk riktig vas som gjør kål på det de måtte ha av fantasi (Jeg er sikker på at dagens barne-tv gjør skade, det virker som at mye av det er laget av folk som er på syretrip). Jeg så Thomas Toget, Postmann Pat, og den kjekke og stramme Brannmann Sam når jeg var liten. Jeg husker enda marsboerne som besøkte Bernt og Erling, kakemonsteret som regelrett var en kaketyv og alt annet som ikke er 110% politisk korrekt. Jeg endte opp som et oppegående og reflekterende menneske. Med store puter under armen blir man ikke forberedt på at livet ikke alltid er en dans på roser og kan sikkert få vanskeligheter med å faktisk takle det.. Nei, disse mammabloggerne og andre hårsåre individer synes jeg kan la Thomas Toget i fred!

Du glemmer at dagens barn heller ikke kan huske i husker som ikke har støtdempende matter og leker i sandkasser som har sand det ikke går ann å bygge i. Jo, jeg tror ikke barn har vondt av å stilles krav til....

Slik som at "du spiser ikke av godteriet som ligger i løsvekthyllene i butikken"....

8
 
Et rungende amen fra meg på den uttalelsen der @waterbottom
Barn og ungdom idag vet lite og ingenting om noe som helst, især ikke praktiske ting! Merker enormt stor forskjell på lærlingene vi tar inn på arbeid, større tretall enn et par av de i fjorårskullet har jeg søren meg ikke vært borti!
 
Det virker som det er en trend i dag, at man skal måle alle mulige slags gamle og gode barneklassikere opp mot den glinsende PK-standarden. Pæng! Der røyk Tintin i Kongo, Poff! Der røyk pappaen til Pippi rett vest - negerkung og greier, fysj og fy! Kampam! Der røyk Egners barneviser "For han var en liten Hottentott" - hørt på maken til rasistisk sørpe.

Og nå: Thomas-toget, frekke - lite oppbyggelige og med kvinnediskriminerende kommentarer til det kvinnelige toget. Få det vekk!

Samtidig, et annet sted i verden: Her slippes oljefat fylt til randen med sprengstoff og skrapjern ned fra helikopter i boligområder, barn og unge, voksne og gamle meies ned. Godt da, at det fortsatt er energi til å få gjort noe med det diskriminerende toget.
 
Jeg kan definitivt ikke like at et mini display-port til DVI-adapter har gått til helvete, slik at jeg nå kun har 2 av 3 skjermer operative. Hvordan i hel.. skal jeg få spilt DCS med bare to skjermer?!

Trodde virkelig ikke at en sånn sak uten videre kunne gå i stykker.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tetragrammaton
Når man får så sykt lyst på sjokolade, og man ikke har det i hus på Kristi himmelfartsdag, at man må kjøre 1,5 mil til nærmeste kebabsjappe som selger sjokolade (siden alle matbutikker og bensinstasjoner i nærområdet er stengt). Man kommer så hjem, setter seg ned i sofaen, og synes den smaker litt rart. Gått ut på dato for 7 måneder siden!
 
Fytti F!
I dag har jeg polert bilen. Åtte timer uten pause. Den ble fin, men hvorfor skulle ryggen bli så morken?

Jeg må få tatt den andre bilen i morgen. Hvor har det blitt av poleringskondisjonen?

8