Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Det hørtes gammeldags ut. Pop ut krona, fest krona i chucken på drillen og kjør på. Funker på alle klokker som har mindre enn 13mm kroner. DVS alle, bortsett fra Invicta.
Lurt! Godt tips :)
Men hvordan vil urverket takle den hastigheten? Er jo veldig små tannhjul og overføringer?

--------

Invicta er ikke klokker...det er trendræl.
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84
Jeg prøvde med drillen i dag - men for å unngå en direkte overføring - så tvinnet jeg en 10 cm lang spiral av elektrikker tape. Når den var snurret, så fungerte den som en clutch. Anbefales. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Thomas84
Her er i hvert fall en person som ikke vanker her inne så mye (selv om det nok rører seg om gulvur)
http://www.svd.se/jag-lider-av-klockskrack/om/att-bota-fobier

Själv har jag klockskräck ... För några år sedan fann jag faktiskt två damer i USA via internet, som hade samma skräck. En skrev, att de med romerska siffror var värst. Jag känner på exakt samma sätt. Siffrorna gör klockorna mörkare och äldre och därmed mer skrämmande. Jag tror att min rädsla härstammar från min barndom. Stora hus med många gamla möbler, däribland klockor. Troligtvis har jag stått intill ett golvur när det börjat slå. Jag har ett tidigt minne från ungefär vid sex års ålder när min lillebror blev totalt vettskrämd av att en stor klocka slog och jag minns att jag var mycket förstående inombords. På den tiden yttrade sig inte barn. Ingen annan förstod varför han grät hysteriskt. Jag är mycket begränsad i mitt liv. För att nämna ett exempel, så var jag bjuden på ett frukostmöte av min bank. Detta möte skulle äga rum i ett äldre hus. Jag stoppade in huvudet i varje rum först, för att förvissa mig om att där inte stod en klocka. Gjorde det det, så fick jag backa och invänta fler gäster som jag kunde haka på. Även ett mycket litet barn kan inge trygghet. Men ensam, då känns det som om jag inte är kapabel att svara för mina handlingar. Jag har gått hos psykolog med mitt ”hjärnspöke”. Vi började verkligen från grunden med att jag fick sitta och titta på små, svartvita bilder på klockor. Jag hade en tendens att bläddra snabbt, så psykologen fick säga till mig att titta noggrant. Sedan lämnade hon mig ensam med boken. Hjärtat slog mycket snabbt, andningen var kort och jag kallsvettades. Det var inte lätt att hålla sig kvar vid bilderna. Jag prenumererade på auktionsmail från USA om klockor. Jag får fortfarande 17 mail varje fredag kväll. Tidigare öppnade jag dem alla plågade mig igenom dem. Det gör jag inte längre. Jag har nämligen insett, att varje ny klocka kräver minst tio KBT-sessioner. Det känns lite hopplöst. Ett golvur ser ut som en människa. Urtavlan är ansiktet som ständigt iakttar en. Och vad som är rätt ”roligt” i sammanhanget är, att urtavla på engelska heter ”face” och visare ”hands”. Inte undra på att man är rädd!​
 
  • Liker
Reaksjoner: Skoggy og Hansur
https://aho.no/no/nyhetsarkiv/aho-mest-populre-lrested

"2015 ble rekordår for søkere til AHO. (...) AHO mottok totalt 2533 søknader til 90 studieplasser."


Gjett hvem som ble nummer 91?

Tror nok du trygt kan kjøpe pensum altså. Om ikke noen er droppet ut enda, så gir jeg det maksimalt 1 uke før det skjer. Den kabalen med studieplasser og hvor folk ender opp ved semesterstart er relativt fascinerende.
 
Mulig det er slik overalt, men Trondheim framstår helt ekstremt på dette punktet. Der bygging av 2 stk bussholdeplasser og fjerning av midtrabatt i Innherredsveien har tatt 2,5 år.

At jeg må stå i kø hver dag fordi noen jobber seg nesten i hjel. Rekorden jeg har registrert er 11 mann på ca 200m bru hvorav en i "gravemaskin", en som jobbet foran og ni som "diskuterte" i to grupper på hhv fire og fem personer. Planlegging og statusmøte er greit det, men jeg mistenker at det forekommer litt ofte. Gjennom sommeren er nevnte episode den eneste gangen jeg har registrert at mer enn en person har jobbet når jeg har kjørt forbi.
 
  • Liker
Reaksjoner: Greg og crown guard
At @Loevhagen har så støvfritt interiør i bilen.
Det ligger alltid en slik en som dette i bilene - klar til bruk. Hater støv på dashbord, mediaskjerm, etc.

GTechniq%20MF1.jpg
 
At selv med en slik i bilen ser innsiden ut som om noen har deponert halve Solastranden der én dag etter støvsuging og vask.
Da er det rutinene i bilen du må ta tak i.
I vår bil er det null spising, og til nød drikking. Eldstemann får ikke lov å gå ut og inn av bilen selv, og tar av skoene og plasserer de i bagasjerommet om de er gravskitten.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Det der er gyldne og gode regler @Skovdahl!! Stå på og hold på dem.... Jeg merker at etter 20 år i motgang begynner jeg å gi opp kampen, men jeg prøver fortsatt!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher