Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Haha:D Mamma og pappa hadde en timeslang krangel rundt "talefeil" samt syntaks og gramatikkfeil hos Karpe Diem og Aleksander Rybak :D

Og jeg gremmes over at artister med engelsk som sitt morsmål ikke har lært seg at det heter "If I WERE..." og tilsvarende når det er snakk om tenkt tilfelle. Det fremstår så inn i hampen lite intelligent å basere hele refrenget sitt på en skrivefeil.

(Dette er sannsynligvis en gammelmannsirritasjon på linje med "kjøpe versus skjøpe", dvs lost cause, men det får så være.)
 
Og jeg gremmes over at artister med engelsk som sitt morsmål ikke har lært seg at det heter "If I WERE..." og tilsvarende når det er snakk om tenkt tilfelle. Det fremstår så inn i hampen lite intelligent å basere hele refrenget sitt på en skrivefeil.

(Dette er sannsynligvis en gammelmannsirritasjon på linje med "kjøpe versus skjøpe", dvs lost cause, men det får så være.)

D r som alle nårske som ikke kan forskjell på og og å. Eller å å å å, som de ville ha skrevet det!

8
 
Folk som binder renta og klager når den flytende renta synker.

De bør heller være glade for at de får bidra aktivt til bankenes overskudd! Uten dem hadde ikke vi andre hatt så lav rente! Du må be dem om å se det positive i situasjonen!

8
 
Henta kona og 2 av barna på Gardermoen sent onsdag kveld etter at de hadde vært 10 dager på Gran Canaria.
Vi bor i Røyken, rett utenfor Oslo og Asker. På vei tilbake fra Gardermoen så var det omkjøring, men kom omsider ut på motorveien igjen. Det var mørkt, ingen gatelys og tett tåke. I tillegg havnet vi fort i prat om hvordan de hadde hatt det. Plutselig, når jeg så skilt om Espa boller, så forstod jeg hva som hadde skjedd. Flott å måtte kjøre 10 ekstra mil kl 01 om natten med sliten kone og barn i bilen, som allerede hadde X antall timers reise bak seg.
 
Henta kona og 2 av barna på Gardermoen sent onsdag kveld etter at de hadde vært 10 dager på Gran Canaria.
Vi bor i Røyken, rett utenfor Oslo og Asker. På vei tilbake fra Gardermoen så var det omkjøring, men kom omsider ut på motorveien igjen. Det var mørkt, ingen gatelys og tett tåke. I tillegg havnet vi fort i prat om hvordan de hadde hatt det. Plutselig, når jeg så skilt om Espa boller, så forstod jeg hva som hadde skjedd. Flott å måtte kjøre 10 ekstra mil kl 01 om natten med sliten kone og barn i bilen, som allerede hadde X antall timers reise bak seg.
Men det ble vel bolle?
 
Henta kona og 2 av barna på Gardermoen sent onsdag kveld etter at de hadde vært 10 dager på Gran Canaria.
Vi bor i Røyken, rett utenfor Oslo og Asker. På vei tilbake fra Gardermoen så var det omkjøring, men kom omsider ut på motorveien igjen. Det var mørkt, ingen gatelys og tett tåke. I tillegg havnet vi fort i prat om hvordan de hadde hatt det. Plutselig, når jeg så skilt om Espa boller, så forstod jeg hva som hadde skjedd. Flott å måtte kjøre 10 ekstra mil kl 01 om natten med sliten kone og barn i bilen, som allerede hadde X antall timers reise bak seg.

Men det ble vel bolle?

Normalt sett kjører jeg aldri forbi der uten å kjøpe boller. Men lysten ble borte der og da
Jeg mente i dansk forstand.
 
Å stå midt opp i priskrigen som herjer landet. Man kan bli matt av mindre. Om ikke 2016 blir det året i historien nordmenn kaster mest mat forstår jeg ikke noe. På den lyse siden sikkert gode tider for transportnæringen som skal flytte alt dette..
 
Jeg kan ikke like at kona sender melding om at hun har kjørt på et plastrør på parkeringsplassen med den 3mnd gamle bilen:

IMG_58731.jpg


Vel kjære konemor: jeg tror ikke det er plastrøret som er det største problemet, er vel heller den 500kg store steinklossen som står bak plastrøret:

IMG_5872.jpg
IMG_1497.jpg


Deilig start på dagen, not!!
 
Jeg måtte faktisk le litt selv, når hun sendte bilde av "plastrøret" :)
Snakket akkurat med hun, bakstillingen er skeiv også, så billig blir det ihvertfall ikke!