Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Ah, håper jeg aldri får innpass i den klubben. ;)
image.jpeg
 
Kan ikke like at selgeren på clasohlson lurte på hva i alle dager jeg skulle med verktøy... Jo og første april...orker ikke...grrrrrrrrr...
 
"Kan sendes for kjøpers regning og risiko" Nei Nei Nei. Det er selger som bærer risiko ved forsendelse. Hvorfor skriver flere og flere selgere dette? Planlegger de å si sorry, den forsvant gitt, for så å beholde pengene fra kjøper OG heve forsikringen selv?
 
"Kan sendes for kjøpers regning og risiko" Nei Nei Nei. Det er selger som bærer risiko ved forsendelse. Hvorfor skriver flere og flere selgere dette? Planlegger de å si sorry, den forsvant gitt, for så å beholde pengene fra kjøper OG heve forsikringen selv?
Eller fordi ting kan bli ødelagt i posten :D?
 
Det er vel samme grunnen som at folk skriver "selges som den står" om bilen de selger, og tror at de dermed er fritatt for alt ansvar i forbindelse med eventuelle feil og mangler. Men sånn fungerer det jo ikke.
 
Sidespeil som hadde et ublidt møte med en betongstolpe på kjøpesenteret. :(

Noen som kjenner til et greit sted å få festet dette igjen og relakkert det i Oslo-området?
 
Det er vel samme grunnen som at folk skriver "selges som den står" om bilen de selger, og tror at de dermed er fritatt for alt ansvar i forbindelse med eventuelle feil og mangler. Men sånn fungerer det jo ikke.
Det er ikke langt i fra. Kjøper har undersøkelsesplikt like mye som selger har opplysningsplikt, og om selger skriver 'Selges som den er', og kjøper i etterkant oppdager feil som han likegodt kunne ha oppdaget ved besiktigelse/prøvekjøring, er det kjøpers skjegg i uglen.

Og hva pakker angår; så lenge sender har sørget for å pakke skikkelig(inner- og ytteremballasje, m/fyllmasse og evt. fuktsperre), så er faktisk ansvaret for sendingen kjøpers.
 
Husk at det er en hake med Norgespakke: Maksimalt begrenset oppad til 10K i forsikring.

Og EON er 50K.

Så, dersom en forsendelse via e.g. EON skjer - så er det en risiko for begge parter - hvis "standard TS-oppgjør".

Paradokset er imidlertid at mange her inne kjøper klokker til mer enn 50K via EON fra forhandler. Hvis noe skjer i den forsendelsen, tror jeg ikke forhandler sier "Vel, det er din risiko kjære kjøper".
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Hva er alternativet for klokker over denne summen? Personlig overlevering?
Spør av ren nysgjerrighet.
Selv reiste jeg med fly for å hente Red Sub. Å sende med EON tok jeg som kjøper ingen risiko på (f.eks. forklare at en over 40 år gammel klokka var forsvunnet og argumentere for at den er verd mer enn 200 kroner). "Frakten" koster litt mer, men man får også en litt annen opplevelse av "handover". :)

Når / hvis jeg selger den røde, så sender jeg den aldri via noe EON. Enten får kjøper spesialbestille spedisjon eller fly inn og hente den selv.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Preacher
Selv reiste jeg med fly for å hente Red Sub. Å sende med EON tok jeg som kjøper ingen risiko på (f.eks. forklare at en over 40 år gammel klokka var forsvunnet og argumentere for at den er verd mer enn 200 kroner). "Frakten" koster litt mer, men man får også en litt annen opplevelse av "handover". :)
Er man heldig, kommer man jo tur/retur for prisen av EON, så det er vel det beste alternativet.
Men uansett, ved klokkekjøp til over 50k - hva er vel en flytur til 1000kr i tillegg?
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel