Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Det er sent, og jeg er sorten fandenivoldsk, så jeg hiver en brannfakkel inn vedr. blinking til venstre inn i en rundkjøring.
Det er totalt unødvendig for flyten i trafikken, og jeg mener bestemt at man er dårlig til å lese trafikkbildet og en under pari sjåfør om man er avhengig av dette.
JM2C.

Er du med andre ord en av de som gir ett enkelt blink til høyre 2 sekunder etter at du allerde har begynt å svinge til høyre?

Er på noen måter glad jeg ikke kjører mye lenger. Mye rar kjøring ute og går. Helt andre utfordinger å stå stampa med 200 andre mennesker som skal på samme tube som deg på vei hjem fra jobb, men slipper å irritere meg på tube-sjåføren. ;)
 
Er du med andre ord en av de som gir ett enkelt blink til høyre 2 sekunder etter at du allerde har begynt å svinge til høyre?
Nix. Jeg blinker tidlig, og alltid. For er det en ting jeg hater, så er det folk som ikke har vett eller evne til å finne den jæ**a hendelen på venstre side av rattet:mad:
De glir rundt i biler til flerfoldige millioner, men evner pokker ikke å blinke ut av rundkjøringer. Når man da kun har 290 hester til å flytte 11 tonn fra 0, så skaper det en hel haug med frustrasjon.
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda
Det er riktig som @Tore skriver, De fleste rundkjøringer er feilkonstruert. Hva er hensikten med gode regninger og flotte regler om blinking når dette ikke er praktisk mulig? Min datter gav oss en del oppdatering på dette da hun tok sertifikat for et år siden . Dette med to biler i bredden er umulig i de fleste rundkjøringer. Før var grensen for merking av to kjørefelt 5,40. Det er ikke mange slike rundkjøringer. Disse 1/1,5 brede rundkjøringene er ikke gode for effektiv kjøring. Det er kanskje det som er hensikten.

Mitt råd er i alle fall å blinke til høyre og venstre. (Venstre lærte min datter var et must...). Regn ikke med at andre trafikanter gjør dette helt riktig. To biler i bredden er forbeholdt TO Buddy'er.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Kan overhodet ikke like at stoffet på den heltrukne Ugo-sofaen nærmest ser ut til å smuldre opp - selvfølgelig etter seks år..... Så mye for "uslitelig" kvalitet fra GU.....Aller verst er at det går direkte ut over klokkekontoen, for sofaen må trekkes om - okke som.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Gubben11
Norge: Mesh til Ploprof = 25K (ref. Bjerke)
Andre land: Mesh til Ploprof = 6K (bekreftes med mail fra ulike AD rundt i verden)

Norsk pris er satt av Swatch Group Norge.......!!

Sjekk om du har fått pris med eller uten spenne hos Bjerke, spennen er nemlig svært kostbar....

Jeg mener å ha sett mesh og spenne til +/- 15k hos AD i utlandet.
 
Sjekk om du har fått pris med eller uten spenne hos Bjerke, spennen er nemlig svært kostbar....

Jeg mener å ha sett mesh og spenne til +/- 15k hos AD i utlandet.

Ref. mail fra Bjerke; "Ny mesh koster kr 24850, men dette er kun selve mesh’en og ikke låsen denne ikke er tilgjengelig for salg fra Omega til oss."

Man kan bare undres over hva som er bakenforliggende målsetting fra Swatch Group Norge da jeg finner det usannsynlig at noen kommer til å betale denne prisen.

Jeg kontaktet flere AD i utlandet, og mottok kjapt svar, hvor laveste er nok 5789,-

Blir nok til å bestille fra AD i utlandet......! ;)
 
Ref. mail fra Bjerke; "Ny mesh koster kr 24850, men dette er kun selve mesh’en og ikke låsen denne ikke er tilgjengelig for salg fra Omega til oss."

Man kan bare undres over hva som er bakenforliggende målsetting fra Swatch Group Norge da jeg finner det usannsynlig at noen kommer til å betale denne prisen.

Jeg kontaktet flere AD i utlandet, og mottok kjapt svar, hvor laveste er nok 5789,-

Blir nok til å bestille fra AD i utlandet......! ;)

Utrolig! Har du hørt med en annen Omega AD i Norge?

Jeg fikk med ekstra spenne og oransje rem da jeg kjøpte min Ploprof hos AD, begge deler ble bestilt hos importøren.