Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Liker ikke at når jeg en sjelden gang må til lege, alltid da må vente 30-50 minutter over avtalt tid.
Nå trodde jeg at jeg hadde første time og har alikevel sittet å ventet i 30min. :mad:

Det rare er:
- Hvis du kommer for sent til legetimen din; så må du betale for timen.

- Hvis legen IKKE behandler deg til avtalt tid og du kommer inn "timen etter" eller senere, så må du fortsatt betale!

Du får ingen erstatning når du ikke kommer inn til avtalt tid!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Det rare er:
- Hvis du kommer for sent til legetimen din; så må du betale for timen.

- Hvis legen IKKE behandler deg til avtalt tid og du kommer inn "timen etter" eller senere, så må du fortsatt betale!

Du får ingen erstatning når du ikke kommer inn til avtalt tid!

8

Ubenytta timar er tapt inntekt og det må du betale for.Raten er forskjellig fra plass til plass.

Du betalar for den jobben legen gjer og tida til legen, så sjølv om du kjem inn etter tiden så lyt ein betale.
Erstatning omlegen er sein?? Får du erstatning av NSB om toget er 15m for sein? Av Norwegian når take off skjer 20min etter oppsatt tid fordi dei ventar på nokon? Kom igjen, skjerp deg..

Sjølv om du har første time er det mange ting som du ikkje ser/får med deg/ veit. Er ikkje automatikk at første time = aldri for sein.

Det er heller ikkje slik at folk gjørs på å væra seine. Og det er slik at jobbar ein med mennesker så kan ein ikkje alltid 100% kalkulere tiden slik enkelte perimeter ønsker.

Ei heller er dette eksklusivt for legar.

Sånn, da var torsdags-utblåsinga ferdig.

Helsing ein som sjølv jobbar etter timebok.
 
  • Liker
Reaksjoner: morpheus
Ubenytta timar er tapt inntekt og det må du betale for.Raten er forskjellig fra plass til plass.

Du betalar for den jobben legen gjer og tida til legen, så sjølv om du kjem inn etter tiden så lyt ein betale.
Erstatning omlegen er sein?? Får du erstatning av NSB om toget er 15m for sein? Av Norwegian når take off skjer 20min etter oppsatt tid fordi dei ventar på nokon? Kom igjen, skjerp deg..

Sjølv om du har første time er det mange ting som du ikkje ser/får med deg/ veit. Er ikkje automatikk at første time = aldri for sein.

Det er heller ikkje slik at folk gjørs på å væra seine. Og det er slik at jobbar ein med mennesker så kan ein ikkje alltid 100% kalkulere tiden slik enkelte perimeter ønsker.

Ei heller er dette eksklusivt for legar.

Sånn, da var torsdags-utblåsinga ferdig.

Helsing ein som sjølv jobbar etter timebok.
Jeg skjønner hva du mener, men samtidig synes jeg de kunne vært flinkere til å holde timeplanen. Da får de heller ombooke/informere om forsinkelser, ikke la pasientene vente unødvendig lenge. Leger er ikke de eneste med en viktig jobb i samfunnet vårt. Jeg forstår også at en ikke alltid kan forutse hvor lang hver konsultasjon blir, men da får man evt legge inn litt slingringsmonn, selvom det er lite effektivt. Folk flest møter opp i god tid, og en kan da ta inn "kundene" litt tidligere.
 
Jeg skjønner hva du mener, men samtidig synes jeg de kunne vært flinkere til å holde timeplanen. Da får de heller ombooke/informere om forsinkelser, ikke la pasientene vente unødvendig lenge. Leger er ikke de eneste med en viktig jobb i samfunnet vårt. Jeg forstår også at en ikke alltid kan forutse hvor lang hver konsultasjon blir, men da får man evt legge inn litt slingringsmonn, selvom det er lite effektivt. Folk flest møter opp i god tid, og en kan da ta inn "kundene" litt tidligere.

Ang informasjonsflyt/ombooking/ventetid/forsinkelsar; Heilt enig! I mine aiger er det normal folkeskikk!:)
Nei legar er ikkje dei einaste med viktig jobb.Eg sikta ikkje spesifikt til legar men alle profesjonar som jobbar etter bok.

Kan kun uttale meg om eigen jobb; men slingringsmonn vert lagt inn, men sjølv det strekk ikkje alltid til.Folk flest møter til god tid er og min opplevelse, og mang ein gang kjem folk inn før tiden/ på tiden.Men dei høyrer ein ikkje noko om.

Ei heller her er timebok-arbeidarar unike; men det er enklare å få ris enn ros.

Følte vel berre innlegget var vel forenkla og litt urettferdig vinkla :)
 
Tja.... Jeg har også en tapt arbeidsfortjeneste når legen ikke kan holde timeplanen sin.

Og en ting er i alle fall sikkert; Min tid er mer verdifull enn legen sin!

8- D
 
  • Liker
Reaksjoner: crown guard
Tja.... Jeg har også en tapt arbeidsfortjeneste når legen ikke kan holde timeplanen sin.

Og en ting er i alle fall sikkert; Min tid er mer verdifull enn legen sin!

8- D

Om tiden din er meir verdifull enn legen sin har eg ingen formening om, og kan ikkje spekulera i det. Det er ikkje ein konkurranse.Men går da utifra at om du er forsein så betalar du folk erstatning slik du sjølv "krev" ? ;):p

Men det er det eg prøver å få fram: Det å jobba med mennesker kan ikkje alltid kalkulerast ned på sekundet, og det er få/ingen som går bevist inn for å væra sein eller laga ventetid/problem.Gjer ein det er ein isofall eit rævhol.

Men det er klart at det er begredelig å venta og det er alltid beklagelig å ikkje holde tida...Kanskje meir for behandleren, enn kunden :)
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: morpheus og Callahan
Årsaken til forsinkelser på fastlegekontoret/hos fastlegen er grunnet påkrevd antall pasienter pr fastlege, pr dag, fra kommunen/statens sin side. Det er manko på leger, og det er ingen nyhet at enkelte fastleger i tett bebygde områder/byer har alt for mange pasienter. Noen 2000 +. Dette kommer fra min egen fastlege og onkel (som også er lege) som begge havner på etterskudd med timeavtalene, på daglig basis. Husker ikke hva kravet på antall pasienter pr dag, var, men det var såpass høyt at å unngå forsinkelse ville så og si være uungåelig.
 
Hos min(e) lege(r) har jeg aldri opplevd å komme inn til timen min på avtalt tidspunkt. Ved seneste anledning ventet jeg i halvannen time, og jeg har aldri opplevd å vente mindre enn 30 minutter. Jeg skjønner at timeplanen kan være krevende, men jeg mistenker at man i noen grad bedriver en slags dobbelbooking. Det har aldri vært forskjell på ventetiden om jeg kommer til time 08 eller 15.

For mitt vedkommende som fast ansatt i staten er det bare tap tap.. staten betaler full sats til legen, selv om konsultasjonen ikke utføres til avtalt tidspunkt, og jeg får dekket lønn mens jeg venter. Jeg er i alle fall glad jeg ikke er selvstendig næringsdrivende, men da hadde jeg nok valgt en privat lege.
 
Tror jeg har kommet inn til avtalt tid 1 gang. Det var takket være fastlegen min har/hadde timer fra 0700 et par dager i uken. Da bar det rett inn :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Hos min(e) lege(r) har jeg aldri opplevd å komme inn til timen min på avtalt tidspunkt. Ved seneste anledning ventet jeg i halvannen time, og jeg har aldri opplevd å vente mindre enn 30 minutter. Jeg skjønner at timeplanen kan være krevende, men jeg mistenker at man i noen grad bedriver en slags dobbelbooking. Det har aldri vært forskjell på ventetiden om jeg kommer til time 08 eller 15.

For mitt vedkommende som fast ansatt i staten er det bare tap tap.. staten betaler full sats til legen, selv om konsultasjonen ikke utføres til avtalt tidspunkt, og jeg får dekket lønn mens jeg venter. Jeg er i alle fall glad jeg ikke er selvstendig næringsdrivende, men da hadde jeg nok valgt en privat lege.

Etter jeg begynte og bruke privat lege har jeg aldri ventet mer enn 10 minutter over tiden. Så er nok snakk om noe dobbel booking og dårlig planlegging ute og går.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
At flytoget ikke går helt til sentrum og at jeg må ta buss. Som bruker 3 ganger så lang tid.
(Bryr meg ikke så mye som jeg normalt hadde gjort. Tror ferien har virket).
 
Grunnen til ekstra ventetid hos legen, er at de må ta akutte henvendelser innimellom de oppsatte timene. Akutte hendelser kan man ikke planlegge med. Dersom de skulle lagt inn slingringsmonn mellom alle timer, hadde det ført til at mange ikke fikk legetime så raskt de ønsket.
 
Tok med et glemt quartz-ur til Bjørklund Lagunen for batteriskift.
Dama bak kassen klarte å lage fire dype hairlines til nette sum av 150.-
Det er vel kanskje dette som er kjent som Zaratzu-finishing :mad: