Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Var liksom det som var poenget mitt..
Mener å huske at min eldste gikk fra å våkne kl. 5 til kl. 4 når vi gikk over til vintertid. Tok en ukes tid før vi var tilbake til "normalen" igjen;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
At Finn.no ikke har et "ræl" filter.
Og at sommerens innhogg på klokkekontoen gjør at det finnes altfor lite spennende på mitt prisnivå.
Og at det fortsatt er flere salgsannonser på k/s uten bilder og/eller pris(?)
Folk! ;)

Putt dette i søkefeltet, fjerner det meste ;)

-luxurywatches -wellington -michael -kors -invicta -mango -skagen -diesel -dkny -barn -jacobs -police -dyrberg -nixon -uboat -ferrari -gant -armani -guess -fossil -axcent -puma -twsteel -apple -kaoz -welder -wenger -lacoste -d&g -dolce -gabbana -gabana -puma -lommeur -inex -dilligaf -hugo -hilfiger -festina -"tw steel" -disney -"calvin klein" -triwa -kyboe -cavalli -spion -veggur -spionklokke -veggklokke -"vegg ur" -"vegg klokke" -ikea -dyreberg -sykepleier -søsterur -"søster ur" -klokkeradio -"klokke radio" -vekkerklokke -"vekker klokke" -pulsar -"jet set" -adidas -nike -honore -klein -techno -timex -sector -jaguar -volvo -bmw -audi -ford -smartwatch -"smart klokke" -"smart watch" -iwatch -dame -dameur -dameklokke -kvinne -kvinneklokke -kvinneur -barn -barneklokke -barneur -jente -jenteklokke -jenteur -gutt -gutteklokke -gutteur -diamant -diamanter -swarovski
 
Å ha lært at linfrø inneholder cyanid / blåsyre som frigis når de knuses / tygges. WTF.

Det samme har frøa i epler også!
Det er ein kjent sak at frø fra rosefamilien kan inneholda cyanogene glukosider. Cyanogene glukosider blir til til blåsyre (hydrogencyanid; HCN) i magen. Knuste frø vil frigjeree meor HCN. Kjernehuset i eplet inneholder ikkke desse stoffa, kun frøa og kjerna inne i frøa.

Andre ting som inneheld cyanogene glukosider er linfrø, aprikoskjerner, kassava og bambusskudd.
 
Seriøst?!? Er detta kvaliteten me higar etter?? Sit langt inne å "henga ut" nokon her på forumet, men fuck detta her e slett arbeid.. Eg oppfordrar moderatorane til å kjøra ei hardare linje!
Screenshot_2016-08-26-21-49-02_zpsdrjjsd3b.png
Screenshot_2016-08-26-21-49-19_zpsgvttdtat.png
 
Jeg har alltid lurt på hva som er å anse som komplett. Nå vet jeg at plast ikke er inkludert i komplett.

Enig - for dette er komplett idioti.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
La ut barnevogn på finn.no -gis bort på fredag.

Renner inn meldinger fra folk som sier de vil ha den.

1. Avtaler med førstemann at han kan hente den kl.10-11 lørdag formiddag. Hører deretter nada fra ham. Klokken 12 sender jeg ny PM via Finn.no at jeg ikke orker vente på ham og at vognen går til nestemann.

2. Nestemann er fremdeles interessert. Gir henne adressen. Får til svar at "min mann kommer". Han kom ikke. 2t senere purrer jeg. Han kunne ikke komme. Neivel, da får nestemann på listen få vogna.

3. Nestemann på listen kontaktes. Han er fremdeles interessert. Kunne han komme etter kl.18? Ja, bare kom før 20 du så går det greit. Vi enes om det, han får adressen min. Nå er klokken nærmere 20:30..

Jeg kommer til å trekke vogna fra "markedet" Jeg orker ikke å administrere dette faenskapet lengre.
Vil du ha vogna? Vel, NÅR FAEN HENTER DU DEN DA? Jeg gir den vekk. Ikke akkurat at jeg krever så mye av deg. Hver gang jeg kjøper noe på finn.no så ser transaksjonen slik ut:

-Er x fremdeles tilgjengelig
-Ja

Jeg kommer klokken 16:00 og henter den, passer det?
-Ja

Jeg ankommer 15:55-16:05 og henter den. Takk for handelen.

Jeg orker ikke starte noen lang diskusjon med finn-folk. Enten så går det på engelsk eller dårlig norsk. Intet negativt om de ikke snakker norsk, men poenget er at jeg gir noe vekk for å slippe hassle med å selge ting for 50kr. Prøver å være snill, spare tid hvis alternativet å kjøre på dynga eller bruke tid på salg. Respekter at jeg gjør deg en tjeneste og hold din del av avtalen.

Link til oppdatert annonse
 
Redigert:
La ut barnevogn på finn.no -gis bort på fredag.

Renner inn meldinger fra folk som sier de vil ha den.

1. Avtaler med førstemann at han kan hente den kl.10-11 lørdag formiddag. Hører deretter nada fra ham. Klokken 12 sender jeg ny PM via Finn.no at jeg ikke orker vente på ham og at vognen går til nestemann.

2. Nestemann er fremdeles interessert. Gir henne adressen. Får til svar at "min mann kommer". Han kom ikke. 2t senere purrer jeg. Han kunne ikke komme. Neivel, da får nestemann på listen få vogna.

3. Nestemann på listen kontaktes. Han er fremdeles interessert. Kunne han komme etter kl.18? Ja, bare kom før 20 du så går det greit. Vi enes om det, han får adressen min. Nå er klokken nærmere 20:30..

Jeg kommer til å trekke vogna fra "markedet" Jeg orker ikke å administrere dette faenskapet lengre.
Vil du ha vogna? Vel, NÅR FAEN HENTER DU DEN DA? Jeg gir den vekk. Ikke akkurat at jeg krever så mye av deg. Hver gang jeg kjøper noe på finn.no så ser transaksjonen slik ut:

-Er x fremdeles tilgjengelig
-Ja

Jeg kommer klokken 16:00 og henter den, passer det?
-Ja

Jeg ankommer 15:55-16:05 og henter den. Takk for handelen.

Jeg orker ikke starte noen lang diskusjon med finn-folk. Enten så går det på engelsk eller dårlig norsk. Intet negativt om de ikke snakker norsk, men poenget er at jeg gir noe vekk for å slippe hassle med å selge ting for 50kr. Prøver å være snill, spare tid hvis alternativet å kjøre på dynga eller bruke tid på salg. Respekter at jeg gjør deg en tjeneste og hold din del av avtalen.

Link til oppdatert annonse
Syntes du i det minste bør levere den.(Gratis naturligvis)
 
Minner meg om en gang jeg ga bort en svær modulsofa fra danske Engell. Sofaen var ca. 4mx4m. En av de som kontaktet meg spurte om jeg kunne sende den til Oslo - gratis siden det var en "Gis bort"-annonse.

* facepalm *

Når jeg tenker på det, må Finn.no være en antropologisk gullgruve. Hvor ellers finner men såpass bredt sammensatt utvalg med snodige karakterer som på Finn. :)