Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Kan IKKE like dette.
image_zpsx6ktit0v.jpeg
?? Vennligst forklar hva dette er?
 
Ugh!
Det må vel kunne kalles noe unormalt høyt forbruk...

usj!
Dette ble vel en garantisak?

8

72,5 liter - hele "drivstofflinjen" var utpumpet. Tilførselsslangen hadde løsnet fra motoren, og hele tankens innhold pumpet inn i motorrommet. Dette er definitivt en garantisak, med ytre og indre rens. Dessuten trenger jeg sannsynligvis ny tectylbehandling, ettersom dieselen løser opp tectylen, i følge bilbergeren. Så det økonomiske bør være OK. Plunder og heft er imidlertid vel så irriterende, samt den potensielle problemstillingen som oppstår dersom de ikke blir kvitt diesellukten i kupéen. Jeg håper på det beste.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Dårlig med diesel på Tesla, @Loevhagen!
(Innlegget ditt sto så godt plassert i forhold til @Tetragrammaton sitt diesel-utbrudd!)

Vel, en gamme kollega hadde fått låne en Buddy-EL-bil en vinterdag. Hans første tur med bilen gikk til bensinstasjonen! Han måtte fylle diesel på varmapparatet! Etter 20 minutter var det -15 i kupeen. "Dette var det tristeste han hadde kjørt", fortalte han.

Så; Det er ikke uten grunn jeg koblet sammen Tesla/EL-bil og diesel....

8
 
La ut barnevogn på finn.no -gis bort på fredag.

Renner inn meldinger fra folk som sier de vil ha den.

1. Avtaler med førstemann at han kan hente den kl.10-11 lørdag formiddag. Hører deretter nada fra ham. Klokken 12 sender jeg ny PM via Finn.no at jeg ikke orker vente på ham og at vognen går til nestemann.

2. Nestemann er fremdeles interessert. Gir henne adressen. Får til svar at "min mann kommer". Han kom ikke. 2t senere purrer jeg. Han kunne ikke komme. Neivel, da får nestemann på listen få vogna.

3. Nestemann på listen kontaktes. Han er fremdeles interessert. Kunne han komme etter kl.18? Ja, bare kom før 20 du så går det greit. Vi enes om det, han får adressen min. Nå er klokken nærmere 20:30..

Jeg kommer til å trekke vogna fra "markedet" Jeg orker ikke å administrere dette faenskapet lengre.
Vil du ha vogna? Vel, NÅR FAEN HENTER DU DEN DA? Jeg gir den vekk. Ikke akkurat at jeg krever så mye av deg. Hver gang jeg kjøper noe på finn.no så ser transaksjonen slik ut:

-Er x fremdeles tilgjengelig
-Ja

Jeg kommer klokken 16:00 og henter den, passer det?
-Ja

Jeg ankommer 15:55-16:05 og henter den. Takk for handelen.

Jeg orker ikke starte noen lang diskusjon med finn-folk. Enten så går det på engelsk eller dårlig norsk. Intet negativt om de ikke snakker norsk, men poenget er at jeg gir noe vekk for å slippe hassle med å selge ting for 50kr. Prøver å være snill, spare tid hvis alternativet å kjøre på dynga eller bruke tid på salg. Respekter at jeg gjør deg en tjeneste og hold din del av avtalen.

Link til oppdatert annonse

I forbindelse med flytting har jeg gitt bort en del ting i det siste, og har sluttet å legge av ting. Ber interessenter ringe meg maks en time før de kommer og spørre om varen fortsatt er ledig. For jeg har hatt et par runder som det der. Hat!
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Folk.
Særlig disse plassforpestende oksygenutnyttende idiotene som 'skal bare..' og parkerer på plasser for bevegelseshemmede. Nei, du skal ikke bare. Det du skal, er å parkere tre(!!) usle meter til siden for den plassen du ikke har rett på, og la den korpulente kroppen få de sårt tiltrengte ekstra metrene i bevegelse før du faller inn i bilen med fire pølser og tre liter sukkerholdig drikke.
Folk..
 
Folk.
Særlig disse plassforpestende oksygenutnyttende idiotene som 'skal bare..' og parkerer på plasser for bevegelseshemmede. Nei, du skal ikke bare. Det du skal, er å parkere tre(!!) usle meter til siden for den plassen du ikke har rett på, og la den korpulente kroppen få de sårt tiltrengte ekstra metrene i bevegelse før du faller inn i bilen med fire pølser og tre liter sukkerholdig drikke.
Folk..
Legg til folk som alltid klarer og bruke to parkeringsplasser :)

Edit: hehe
parkering_4521156a.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Folk.
Særlig disse plassforpestende oksygenutnyttende idiotene som 'skal bare..' og parkerer på plasser for bevegelseshemmede. Nei, du skal ikke bare. Det du skal, er å parkere tre(!!) usle meter til siden for den plassen du ikke har rett på, og la den korpulente kroppen få de sårt tiltrengte ekstra metrene i bevegelse før du faller inn i bilen med fire pølser og tre liter sukkerholdig drikke.
Folk..

Vis ingen nåde!!

Ivrig i tjenesten.jpg


8
 
Annonser som tar forbehold om "sendes for kjøpers risiko". Hvis man selger en ting og inngår kontrakt med spedisjonsselskap / posten, så må man jo ta ansvaret selv som selger hvis ting ikke kommer frem. Ærlig talt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bears