Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Å skrive melding på en Sony Xperia. En eller annen programmerer der må ha investert dyrt i legemiddelindustrien. Får behov for blodtrykksmedisin og syredempende hver gang. Når jeg setter tegn hopper ordvalget til et kortere - absurd - ordalternativ. Må taste bokstav for bokstav for ikke å bli overkjørt av den helv..... malwaren. Aaaaaaaarghhhhhh. (Håper oppdatering hjelper).
 
Var nettopp en uke på Island. Ekkert rok eða rigning, bara yndislegt veður! (oversatt fritt etter dårlig opplæring) Galskap å bo i Bergen framfor Island! :p

Prikkfri islandsk, så opplæringen er det ingenting å si på ;) Helt enig, fullstendig galskap, men sånn har det blitt o_O
 
Å skrive melding på en Sony Xperia. En eller annen programmerer der må ha investert dyrt i legemiddelindustrien. Får behov for blodtrykksmedisin og syredempende hver gang. Når jeg setter tegn hopper ordvalget til et kortere - absurd - ordalternativ. Må taste bokstav for bokstav for ikke å bli overkjørt av den helv..... malwaren. Aaaaaaaarghhhhhh. (Håper oppdatering hjelper).
Det gjør det nok ikke. Liker min Z5 Compact på en del områder (hovedsakelig størrelsen), men pølsefingrene går dårlig overens med "tastaturet" (det være seg Sonys eller substitutter). I løpet av mine 20 år med mobiltelefon har jeg vel aldri skrevet så mye feil som nå.
 
Det gjør det nok ikke. Liker min Z5 Compact på en del områder (hovedsakelig størrelsen), men pølsefingrene går dårlig overens med "tastaturet" (det være seg Sonys eller substitutter). I løpet av mine 20 år med mobiltelefon har jeg vel aldri skrevet så mye feil som nå.

Kan dere ikke bare bytte tastatur?
F.eks SwiftKey er jo glimrende
 
Kan dere ikke bare bytte tastatur?
F.eks SwiftKey er jo glimrende
Jeg bruker SwiftKey (ref "substitutter"). Blir fortsatt mye feil, vet ikke om det er snakk om ufølsom eller tvilsomt kalibrert skjerm eller noe annet. Hadde også et kort stunt med MessagEase, men det ble for outrert for meg.
 
Kan dere ikke bare bytte tastatur?
F.eks SwiftKey er jo glimrende

Kanskje jeg må prøve det, men det har ikke vært noe problem tidligere. Tror denne irritervannetavbrukervedåkortenedalleordtiletparbokstavermedpunktumbak-modusen kom med forrige "oppdatering" fra Sony.
 
Var nettopp en uke på Island. Ekkert rok eða rigning, bara yndislegt veður! (oversatt fritt etter dårlig opplæring) Galskap å bo i Bergen framfor Island! :p

Jeg var på Island for noen år siden, i forbindelse med en speiderleir.
Det kan oppsummeres med at Island er et fantastisk sted! Vi var vel også ganske heldige med været. Dagen vi kom måtte vi bolte fast teltene i bakken. Det regnet vannrett. Resten var seks dager med strålende skyfri himmel.

Men, fantastisk land og fantastisk natur!

8
 
Hvorfor så sinna? Boligutleiere er faktisk en nødvendighet i vårt marked. Selv om man kunne fint klart seg uten dette i en kommuniststat.
 
Hvorfor så sinna? Boligutleiere er faktisk en nødvendighet i vårt marked. Selv om man kunne fint klart seg uten dette i en kommuniststat.
Dårlig dag, beklager.
Men nei, vi trenger ikke et boligmarked hvor nær halvparten av kjøpere av mindre leiligheter i Oslo, ikke bor i de selv. Mange av disse leier heller ikke ut, siden verdistigningen uansett sikrer de en pen gevinst. Dette er kun spekulasjon som blir finansiert av ungdom i etableringsfasen, altså de som skal finansiere og betale for din og min alderdom.
Jeg mener disse fortjener bedre og dette har ingen ting med kommunisme å gjøre.
 
Dårlig dag, beklager.
Men nei, vi trenger ikke et boligmarked hvor nær halvparten av kjøpere av mindre leiligheter i Oslo, ikke bor i de selv. Mange av disse leier heller ikke ut, siden verdistigningen uansett sikrer de en pen gevinst. Dette er kun spekulasjon som blir finansiert av ungdom i etableringsfasen, altså de som skal finansiere og betale for din og min alderdom.
Jeg mener disse fortjener bedre og dette har ingen ting med kommunisme å gjøre.
Som representant for ungdomen må jeg si meg enig... Men vil også si at min generasjon er en gjeng late bortskjemte drittunger :D

Kan jo sette tråden tilbake på sporet :p

Kan IKKE like klaget, bortskjemte og late unge mennesker som forventer at alt skal gå deres vei uansett
 
Dårlig dag, beklager.
Men nei, vi trenger ikke et boligmarked hvor nær halvparten av kjøpere av mindre leiligheter i Oslo, ikke bor i de selv. Mange av disse leier heller ikke ut, siden verdistigningen uansett sikrer de en pen gevinst. Dette er kun spekulasjon som blir finansiert av ungdom i etableringsfasen, altså de som skal finansiere og betale for din og min alderdom.
Jeg mener disse fortjener bedre og dette har ingen ting med kommunisme å gjøre.

Kan være enig med deg at den spekuleringen hvor man lar boliger står tomme er en uting, eneste jeg er usikker på er faktisk hvor stort dette omfanget er. Tror det er en litt tabloid vinkling, finner ihvertfall ikke så mye tall på det.
Leiemarkedet har faktisk blitt bedre for leietakerne sin del den siste tiden opplever jeg. Sitter med litt eiendom selv, og i Oslo hadde jeg vesentlig mer pågang av leietakere ved annonsering i fjor enn i år. Leieprisen er uendret, og verdien på leiligheten er opp 20%, så yielden går i gulvet. Og da kommer problemet til syne, yielden blir lav, så private investorer går fra å tjene penger på god yield, til å flippe kontrakter, og sitte på småleiligheter noen få mnd uten leieboere. Den enorme omprisingen av eiendom vi har sett i Oslo det siste året, lager litt kaos i markedet, selv er jeg sikker på at markedet kommer til å balansere seg selv.

Uansett, dette er en tråd som heter "Nei det kan jeg ikke like" så jeg skal ikke ødelegge din "ikke like", men du sparka meg midt i lommeboka, og da kom det en reaksjon;)

Håper du får en bedre dag imorgen @Gin, da er det ihvertfall fredag om ikke annet:D
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Gin
Etter to dager på workshop, dvs tilbringe hele dagen på konferanserom og høre luftige planer. Er jo ikke noe bedre en å vite at en er booket på møter hele dagen. Slipper lunch møte, da