Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Noe liknende kan vel sies om brannslukningsapparater og røykvarslere.
Ikke enig. Etter femte forsøk på å resette en slik dings som ikke lar meg slå på min induksjonstopp, med middagen på overtid og sultengretne unger i bakgrunnen, så har jeg et heller anstrengt forhold til komfyrvakt. Den fremstår for meg som et påbudt produkt som er uferdig og samtidig relativt irrelevant for dagens kjøkken. I motsetning til røykvarslerne mine og brannslukningsapparatet mitt.
 
Redigert:
Og her jeg sitter i byttekø på IKEA ble jeg nå utsatt for noe annet jeg absolutt ikke kan like. Hva feiler folk?

DSC_0609.JPG
 
Det at jeg mottok min nye klokke fra Christopher Ward på fredag, etter at posten hadde sendt den til feil del av Norge. I tillegg sluttet den i dag å fungere, da det plutselig kom en høy lyd fra urverket i det jeg holdt på å trekke den opp. Nå står klokken stille, og sekundviseren gikk til og med feil vei en liten periode. :mad:
 
Folk som sier "sprøløk" i stedet for "sprøstekt løk".
Hva f**n skal det bli av samfunnet etterhvert?

Folk som sier "hvem" i stedet for "hvilken" eller "hvilket" også. Folk som sier "råsjbiff" i stedet for roastbeef. Folk som sier "bærne'" i stedet for bearnaise-saus. Folk som sier "angtrekå" i stedet for entrecôte. Folk som sier "grang hotell" i stedet for Grand Hotel. Folk som sier "garang" i stedet for M1 Garand-riflen (uttales /ˈɡærənd/ for den som måtte lure). Folk som sier "pomfri" i stedet for pommes frites. Folk som sier "liten strit" og "stor strit" i stedet for liten og stor straight i f.eks Yatzy.
 
Redigert: