Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

NSB-streik. Klarer ikke å bli klok på om det er selve streiken jeg ikke liker eller om jeg ikke liker arbeidsgiver her - klarer ikke å lese ut hvorfor de streiker:

Norsk Lokomotivmannsforbund (NLF) krever en tekst i forbindelse med overenskomsten som forplikter selskapene til å opprettholde en felles nasjonal standard på lokomotivførerutdanningen som tilsvarer nivået som til enhver tid er gjeldende ved Norsk Jernbaneskole. Kravet omhandler i prinsippet en spesifisering av allerede eksisterende avtale, ifølge NLF.​

Skulle gjerne fått både det og denne matematiken forklart: "Torsdag morgen er nesten 150 tog innstilt som følge av at 71 lokførere er tatt ut i streik". Kjører hver lokfører 2,1 tog av gangen?
 
  • Liker
Reaksjoner: Wangensten
NSB-streik. Klarer ikke å bli klok på om det er selve streiken jeg ikke liker eller om jeg ikke liker arbeidsgiver her - klarer ikke å lese ut hvorfor de streiker:

Norsk Lokomotivmannsforbund (NLF) krever en tekst i forbindelse med overenskomsten som forplikter selskapene til å opprettholde en felles nasjonal standard på lokomotivførerutdanningen som tilsvarer nivået som til enhver tid er gjeldende ved Norsk Jernbaneskole. Kravet omhandler i prinsippet en spesifisering av allerede eksisterende avtale, ifølge NLF.​

Skulle gjerne fått både det og denne matematiken forklart: "Torsdag morgen er nesten 150 tog innstilt som følge av at 71 lokførere er tatt ut i streik". Kjører hver lokfører 2,1 tog av gangen?

De mener nok 150 avganger... vil jeg tro
 
Jeg spiser ikke kjøpebacon etter at jeg begynte å røyke bacon selv. Anbefales virkelig hvis man er glad i bacon.

Men kan love deg at man blir allergisk mot kjøpebacon fulle av vann, liquid smoke osv

Dette er fra forrige runde:)

Vis vedlegg 14215
Send meg gjerne en PM på fremgangsmåten din, da jeg er godt i gang med forberedelse til eget røykeri. For hjemmerøykt bacon høres nydelig ut :)
 
Når man oppdager grove feil i viktige datasystemer på jobb - og konsekvensen er å stenge strømmen til feil hus!
Kjenner jeg blir mektig irritert på sånt, særlig når jeg mener jeg har mitt på det tørre. Det har jeg jo også, men føler det allikevel som min feil at feil hus ble direkte rammet av noe så banalt.
 
Å handle lørdagsgodt i poser mest egnet for flyttelass og julenissenår

20161001_173209_zps0rdhjlx2.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj