Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

• Liker
Reaksjoner: Trulle75 og Vasbotten
Forsikringsselskapet nekter å anerkjenne verdivurderinger fra Bjerke og Protid.

Ble henvist til Bjørklund :mad:

facepalm.jpg

Redigert:
Jeg trodde dette var en spøk, men et raskt Google-søk viste et stort utvalg i gåseler for barn. Leid, milde ljos, jeg syntes mange småbarnsforeldre var overbeskyttende da mine var små for ti-femten år siden, med dagens syn på barn som skjøre porselensfigurer ville vår "de lærer best av egne feil, sålenge faren ikke overstiger skrubbsår og neseblod er det ingen grunn til å gripe inn"-oppdragelse antakelig ført til egne tråder på mammaforum.

Min mor hadde meg i en periode i bånd da jeg var liten. Det var nok mest fordi jeg hadde.. en utforskertrang. Jeg stakk av så fort muligheten var til stede, og gjerne uten at det ble oppdaget. På et tidspunkt var jeg på vei ut på E6 på trehjulssykkelen min - jeg kom så langt som til påkjøringsrampen da noen snille vilt fremmede mennesker tok hånd om meg og fikk retunert meg til min rettmessige "eier" etterhvert. Jeg stakk av på Strømmen storsenter. Jeg forsvant for min mormor en gang hun passet meg - hun skulle betale noe i kassen, og da hun snudde seg igjen var jeg borte. Det finnes flere eksempler.

Det kan altså være mange grunner til at man velger å ha barnet i bånd!

Bytt selskap. Og opplysom hvilket, slik at det går an å unngå for andre.

Dette gjelder forøvrig flere forsikringsselskaper. Ved verdigjenstandsforsikring over 50 000.- kreves det nå takst fra "autorisert urmaker" og ikke nyprisbekreftelse fra AD.
For Bergensregionen var det kun Bjørklund som var ansett "autorisert"

En del kollegaer har oppfattet min klokkeinteresse, så alltids hyggelig med klokkespm, men ble usikker da jeg fikk tips om denne skjønnheten (verdt å merke seg (?) at opplaget er begrenset):

This is the watch Marco Polo needed when he was exploring the world in the 1200's. Equipped with 3 separate movements, you can control 3 different time zones at once. This swanky timepiece is a unique one and you'll be hard-pressed to find anything even comparable elsewhere.

This watch is a loud fashion statement, but it's versatile because it can be worn for sports and even with a suit.

**Limited supply available, if sold out please check back February 07, 2017.
Unknown-2.jpeg

Passer (nok et ?) også til dress:
Unknown-1.jpeg

Jeg klarte ikke å svare særlig høflig. Kunne kanskje postet i humortråden? Men syns ikke det var så morsomt, mest trist.

At julebrusen er i butikkene allerede...

Jule-artiklene kom sent i år. Midten av oktober! Det første jeg har sett i butikkene var en lego-kalender i en leketøysbutikk. Det var i går. Det beste er å se julemarsipan i matbutikken i slutten av august. Kult med en sur mine fra damen i kassen da jeg høflig ønsket henne god jul.

Julen kommer tidlig. Selv venter jeg til 1 desember.

8

• Liker
Reaksjoner: JohanB