Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

@Wangensten

80ae2d743090cb396419d4ff55159fcb_zpsae567174.jpg


Bilen er en IS200, noe som gjør deletilgangen litt tricky når det gjelder litt mer spesielle ting.

Skal aldri være lett:(
Burde være mulig å få dette langt billigere enn 44':confused:
Lykke til...
 
Redigert av en moderator:
En del av det der fikser et ok verksted av den gamle skolen... Tannstag og oppheng bør være dyrest. På tide å jakte på gode verksteder.

Malapropos og ikke ment som en "æddabædda" men akkurat sånt er hva jeg ble lei av og er hvorfor jeg kjøpte kliss ny bil.

Verditap er så utrolig mye enklere å forholde seg til i motsetning til å måtte hoste opp en ny sub annethvert år i vedlikehold. Jeg orket ikke mer.
 
De lillos - nå vil vi til sverige (å reparere bil, for der erre faktisk billig og kjapt og får jo handla flesk attpåtell)
 
Folks forhold til telefonselgere.

Har klekt ut en teori om at store deler av Norges befolkning må ha blitt missbrukt av telefonselgere som barn. Det er det eneste som kan forklare det irrasjonelle hatet og de hysteriske emosjonelle reaksjonene til folk.

Det eneste positive ved det hele er at arbeiderpartipolitikere, pedofile og advokater ikke lenger trenger bekymre seg for hvem som er den minst likte gruppen i befolkningen….
 
Er du telefonselger, Lemen?

I ung alder jobbet jeg med dette, nettopp for å lære salg... rettere sagt, for å lære hva som ikke fungerer når det kommer til raske salg.

Grunnen til at telefonselgere sjelden blir godt tatt imot er fordi;
-Pitchen er elendig.
-De leser fra manuskript.
-De ringer ikke personlig, men fra maskin og idet du rekker telefonen legger maskinen på fordi du ikke var raskest av de 15 slåtte numrene.
-Behovsanalyse, hva er det for noe?
-Closer for tidlig, eller... closer ikke..
-Tror at imaget; Slitsom dørselger på koffein-tabletter, er en suksess over telefon.

Forstår godt at folk blir irritert jeg. Men, det er så fantastisk nydelig når du knekker koden, og kan gjøre gode relasjonsalg i løpet av 15 minutter, til folk som elsker deg for det, og som blir fornøyd med produktet fordi de er 100% klar over hva de har kjøpt, og til hvilke priser og forutsetninger.

Lykke til;)
 
-De ringer ikke personlig, men fra maskin og idet du rekker telefonen legger maskinen på fordi du ikke var raskest av de 15 slåtte numrene.

Og godt er det :). En powerdialer øker effektiviteten til det punktet at du kan differensiere om det er liv laga med selgerene eller ikke i dagens marked med en dialer.

Powerfaktoren er heldigvis regulert og bransjen pleier å være god på å følge normen.

Brudd på norm eller bare feil oppsett blir dog ekstremt - ekstremt - fort veldig irriterende for prospects.

Raten er forøvrig aldri på 1:15.... For å slippe unna med det må du har ekstremt dårlige ringelister og selv ikke hos inkasso ser vi så dårlige lister (og de har kunder som bytter nummer usedvanlig ofte).

Just sayin' :p.
 
Er du telefonselger, Lemen?

I ung alder jobbet jeg med dette, nettopp for å lære salg... rettere sagt, for å lære hva som ikke fungerer når det kommer til raske salg.

Grunnen til at telefonselgere sjelden blir godt tatt imot er fordi;
-Pitchen er elendig.
-De leser fra manuskript.
-De ringer ikke personlig, men fra maskin og idet du rekker telefonen legger maskinen på fordi du ikke var raskest av de 15 slåtte numrene.
-Behovsanalyse, hva er det for noe?
-Closer for tidlig, eller... closer ikke..
-Tror at imaget; Slitsom dørselger på koffein-tabletter, er en suksess over telefon.

Forstår godt at folk blir irritert jeg. Men, det er så fantastisk nydelig når du knekker koden, og kan gjøre gode relasjonsalg i løpet av 15 minutter, til folk som elsker deg for det, og som blir fornøyd med produktet fordi de er 100% klar over hva de har kjøpt, og til hvilke priser og forutsetninger.

Lykke til;)

Det stemmer..

Jeg selger avisabonnement for en rekke aviser på vestlandet. Primært cold-calling og en gang i skuddåret litt oppfølgning på tidligere kunder. Har en relativt avslappet holdning til det hele og bruker aldri manus da behovsanalysen er relativt drillet inn, men føler tidvis jeg hadde hatt mer hell med salg av sand i Sahara.

Sånn jeg ser det ligger problemet ved bransjens manglende evne til å holde seg konkurransedyktig i forhold til nettbaserte løsninger. De hyppige prisøkningene hjelper heller ikke når man konkurrerer mot noe som er gratis..

Det som derimot forbløffer meg er at det virker bortimot umulig for folk å bare si pent nei og legge på. På en gjennomsnittlig arbeidsdag er det sjeldent man ikke er bortom grove ærekrenkelser, krampegråt og et volum av en annen verden.

Avslutningsvis må det nevnes at når man får det til er det få ting som slår godfølelsen ved en fornøyd kunde og ett godt salg :)
 
Skal aldri være lett:(
Burde være mulig å få dette langt billigere enn 44':confused:
Lykke til...

Håper det, har heldigvis en kollega som har jobbet som bilmekaniker hos Jæger og som nettop har bygget seg ny garasje med alt man trenger for å skru bil og litt til. Håper han er villig til å skru litt for noen kroner. Fikk opplyst fra Jæger at de opererer med timepris på 1200 kr + mva.

En del av det der fikser et ok verksted av den gamle skolen... Tannstag og oppheng bør være dyrest. På tide å jakte på gode verksteder.

Malapropos og ikke ment som en "æddabædda" men akkurat sånt er hva jeg ble lei av og er hvorfor jeg kjøpte kliss ny bil.

Verditap er så utrolig mye enklere å forholde seg til i motsetning til å måtte hoste opp en ny sub annethvert år i vedlikehold. Jeg orket ikke mer.

Helt enig med deg Christian. Hvis det ikke er mulig å få gjort jobben til en grei pris, så selger jeg bilen som den står til en grei pris og bytter den ut til fordel for noe nyere. Litt av problemet mitt er at jeg kjøpte leilighet for ca. to år siden. Dessverre har den ikke steget nok i pris til at det er hensiktsmessig å refinansiere med de nye lånereglene. Et billån med 8% rente blir dyrt på toppen av alt annet, spesielt hvis man skal ha en bil til 300-400 k.
 
Min påstand er nå at jeg heller hadde kjøpt en kliss ny VW UP! enn å kjøre rundt i en 10-15 år gammel bil.

Men jeg har som sagt blitt fryktelig lei av å påkoste bruktbil. De siste 3-4 årene har jeg vel brukt bortimot 300' på å holde div. biler på veien. Det er litt i overkant.
 
Liker ikke at det jeg trodde var min bestevenn har fått tak i ip adressen min; og nå sitter han og terroriserer meg med å spamme nettet mitt slik at jeg ikke kommer inn på wifi og må bruke mobilen istedenfor!!! Forbanna irriterende når jeg prøver å levere arbeidskrav på skolen og ikke kommer inn på internett! AAAAAAHHHHHHHHHHHH....!:mad::mad::mad:
 
Har du iPhone? Bare sett opp eget nett over 3g. Tar litt tid, men du får levert oppgaven. Ring nettleverandør i morgen og bytt IP. Sørg for å pønsk it en god prank tilbake og slutt å betro deg hvis du tror dette er mer enn kun en practical joke fra hans side.
 
Har du iPhone? Bare sett opp eget nett over 3g. Tar litt tid, men du får levert oppgaven. Ring nettleverandør i morgen og bytt IP. Sørg for å pønsk it en god prank tilbake og slutt å betro deg hvis du tror dette er mer enn kun en practical joke fra hans side.

Ja, det ordnet seg:) Truet med å sende albaneren som bor over han ned på en liten visitt:eek:
Fikk levert oppgaven på iPhonen så alt i orden. I morgen skal jeg se om jeg klarer å spleise han med noe uhygg på byen:cool:
 
Jeg kan ikke like å enda en gang tilbringe timer av en etterlengtet fredagskveld i knestående på kjøkkengulvet i hytta bevæpnet med varmepistol og støvsuger for å tine opp de jævla vannrørene. Enda mindre kan jeg like at hele dette sirkuset kunne vært unngått om rørleggerne hadde lagt rørene slik jeg foreslo dengang for fire år siden, men NEIDA, det er sikkert bra nok å gjøre det slik vi pleier nede i byen hvor det ikke har vært kaldere enn fire minusgrader siden det gikk tyske soldater i gatene. Og jeg liker kjempelite at når de endelig innser at rørene må legges om "er det ingenting å gjøre før til våren" før jeg -en rørleggerfaglig førskolegutt - er nødt til å skissere for to rørleggermestere hvordan et tappesystem og en hobbykompressor vil fungere greit slik at vi faktisk kan være være her og gå på ski mens det fremdeles er snø, noe som overraskende for dem er litt viktig for oss. Også liker jeg ekstremt forbasket dårlig at når jeg kommer opp idag har de linningslave noksagtene montert tappesystemet feil, og dermed tømt DE RØRENE SOM ALDRI FRYSER MENS PROBLEMRØRENE NOK EN GANG ER BLÅFROSNE SOM HARDANGERJØKULEN OG JEG MÅ LIGGE HER PÅ KNÆRNE OG BANNE ISTEDETFOR Å DRIKKE MEG SALONGBERUSET FORAN PEISEN MED KONA I ARMKROKEN OG BIKKJA PÅ FØTTENE. HVOR JÆVLA VANSKELIG KAN DET VÆRE? HVA ER DET VI HAR SPESIALISTER TIL OM DE IKKE KAN BEDRE ENN AMATØRENE? Det jeg vet om rørlegging kan man skrive på øyet uten å få vondt, men hva forteller det om rørleggerne når de blir forvirret i et skap med syv rør? Århhh! Heldigvis har det kommet mye snø så jeg kan måke av meg forbannelsen, ellers ville noen fått sinte telefonsamtaler klokken to i natt.
 
Jeg kan ikke like å enda en gang tilbringe timer av en etterlengtet fredagskveld i knestående på kjøkkengulvet i hytta bevæpnet med varmepistol og støvsuger for å tine opp de jævla vannrørene. Enda mindre kan jeg like at hele dette sirkuset kunne vært unngått om rørleggerne hadde lagt rørene slik jeg foreslo dengang for fire år siden, men NEIDA, det er sikkert bra nok å gjøre det slik vi pleier nede i byen hvor det ikke har vært kaldere enn fire minusgrader siden det gikk tyske soldater i gatene. Og jeg liker kjempelite at når de endelig innser at rørene må legges om "er det ingenting å gjøre før til våren" før jeg -en rørleggerfaglig førskolegutt - er nødt til å skissere for to rørleggermestere hvordan et tappesystem og en hobbykompressor vil fungere greit slik at vi faktisk kan være være her og gå på ski mens det fremdeles er snø, noe som overraskende for dem er litt viktig for oss. Også liker jeg ekstremt forbasket dårlig at når jeg kommer opp idag har de linningslave noksagtene montert tappesystemet feil, og dermed tømt DE RØRENE SOM ALDRI FRYSER MENS PROBLEMRØRENE NOK EN GANG ER BLÅFROSNE SOM HARDANGERJØKULEN OG JEG MÅ LIGGE HER PÅ KNÆRNE OG BANNE ISTEDETFOR Å DRIKKE MEG SALONGBERUSET FORAN PEISEN MED KONA I ARMKROKEN OG BIKKJA PÅ FØTTENE. HVOR JÆVLA VANSKELIG KAN DET VÆRE? HVA ER DET VI HAR SPESIALISTER TIL OM DE IKKE KAN BEDRE ENN AMATØRENE? Det jeg vet om rørlegging kan man skrive på øyet uten å få vondt, men hva forteller det om rørleggerne når de blir forvirret i et skap med syv rør? Århhh! Heldigvis har det kommet mye snø så jeg kan måke av meg forbannelsen, ellers ville noen fått sinte telefonsamtaler klokken to i natt.

Ai ai ai. Har hatt som fast sommerrituale i snart 15 år å bytte noe rørfaenskap på hytta pga tilsvarende rørleggergenistreker.

Det verste er jo at vi har forsøkt nye hvert år med like idiotiske resultater. Løsningen er frustrerende nok å sløse strøm vinteren gjennom for å holde plussgrader.

Håper du kommer deg til salongbrisen tilstand snart. Da blir det nok bedre :)
 
Det vi gjør på hytta, som funker veldig bra er å tømme rørene ved avreise, og helle litt frostveske i vasker, toalett osv.

Skjønner godt frustrasjonen din.
For morroskyld kan du sende de udugelige rørleggerne en faktura på jobben du nå har gjort....
 
Merker jeg blir mektig irritert på disse Invicta selgerne på finn.no. Ikke nok med at de lyver i annonsene sine og har 400% avanse, de unndrar seg også alle skatter og avgifter redelige business folk betaler!!!:mad:
Føler meg litt som Atle Antonsen akkurat nå:p
 
Bompenger. Satans payback for at han ble sendt ned i undergrunnen, det er jeg helt sikker på!