Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Det vi gjør på hytta, som funker veldig bra er å tømme rørene ved avreise, og helle litt frostveske i vasker, toalett osv.

.


Jeg gjør det samme her, men dessverre er rørene lagt med fall feil vei slik at de ikke kan tømmes helt uten trykkluft. Nå har jeg kompressor, og tappeventiler er montert, men dessverre på feil rør. Jaja, nå er det både vann, varme i badstue og trøtte bein etter skitur, så tilværelsen føles nokså ålreit.
 
Jeg kan ikke like å enda en gang tilbringe timer av en etterlengtet fredagskveld i knestående på kjøkkengulvet i hytta bevæpnet med varmepistol og støvsuger for å tine opp de jævla vannrørene. Enda mindre kan jeg like at hele dette sirkuset kunne vært unngått om rørleggerne hadde lagt rørene slik jeg foreslo dengang for fire år siden, men NEIDA, det er sikkert bra nok å gjøre det slik vi pleier nede i byen hvor det ikke har vært kaldere enn fire minusgrader siden det gikk tyske soldater i gatene. Og jeg liker kjempelite at når de endelig innser at rørene må legges om "er det ingenting å gjøre før til våren" før jeg -en rørleggerfaglig førskolegutt - er nødt til å skissere for to rørleggermestere hvordan et tappesystem og en hobbykompressor vil fungere greit slik at vi faktisk kan være være her og gå på ski mens det fremdeles er snø, noe som overraskende for dem er litt viktig for oss. Også liker jeg ekstremt forbasket dårlig at når jeg kommer opp idag har de linningslave noksagtene montert tappesystemet feil, og dermed tømt DE RØRENE SOM ALDRI FRYSER MENS PROBLEMRØRENE NOK EN GANG ER BLÅFROSNE SOM HARDANGERJØKULEN OG JEG MÅ LIGGE HER PÅ KNÆRNE OG BANNE ISTEDETFOR Å DRIKKE MEG SALONGBERUSET FORAN PEISEN MED KONA I ARMKROKEN OG BIKKJA PÅ FØTTENE. HVOR JÆVLA VANSKELIG KAN DET VÆRE? HVA ER DET VI HAR SPESIALISTER TIL OM DE IKKE KAN BEDRE ENN AMATØRENE? Det jeg vet om rørlegging kan man skrive på øyet uten å få vondt, men hva forteller det om rørleggerne når de blir forvirret i et skap med syv rør? Århhh! Heldigvis har det kommet mye snø så jeg kan måke av meg forbannelsen, ellers ville noen fått sinte telefonsamtaler klokken to i natt.

Du har min fulle sympati!

Vi har selv ifbm oppussing hjemme hatt store problemer med håndverkere. Sist elektrikeren. Vi fikk problemer med at hovedsikringen gikk. Elektriker byttet til større. Han nevnte aldrfi at denne delen av anlegget burde byttes (for øvrig en pølse i slaktetiden mot alt det andre han har byttet/nyinnstallert).

Noen uker etter var jeg på barnerommet, hvor hovedinntak kommer inn, og sikringsboksen er speilegg-varm! Elektriker sa i ettertid at det var et under at ikke huset var brent ned, at alt av ledninger og isolasjon var svidd bort osv. Da jeg frittet ham om hvorfor han ikke hadde forutsett dette før, kom det bare en haug med tynne tynne unnskyldninger. faen, mannen kunne tatt livet av oss :( Selvsagt skulle ha ikke satt inn større sikringer uten en helhetlig vurdering. Vi har betalt ham 100K+ for å bytte alt. Hvorfor lar han det mest kritiske være igjen, og hvorfor er han ikke i stand til å legge seg flat?!? Kan ikke like det!
 
Dritstygge klokkerelaterte artikler, fått gratis hos AD, som forsøkes solgt på TS. Kjenner at et Kinderegg av misnøye veller frem.
 
Tja hva annet skal man gjøre? Jeg får ikke slikt når jeg stikker innom og om jeg da vil ha en caps måtte jeg ha kjøpt den.
 
Du har min fulle sympati!

Vi har selv ifbm oppussing hjemme hatt store problemer med håndverkere. Sist elektrikeren. Vi fikk problemer med at hovedsikringen gikk. Elektriker byttet til større. Han nevnte aldrfi at denne delen av anlegget burde byttes (for øvrig en pølse i slaktetiden mot alt det andre han har byttet/nyinnstallert).

Noen uker etter var jeg på barnerommet, hvor hovedinntak kommer inn, og sikringsboksen er speilegg-varm! Elektriker sa i ettertid at det var et under at ikke huset var brent ned, at alt av ledninger og isolasjon var svidd bort osv. Da jeg frittet ham om hvorfor han ikke hadde forutsett dette før, kom det bare en haug med tynne tynne unnskyldninger. faen, mannen kunne tatt livet av oss :( Selvsagt skulle ha ikke satt inn større sikringer uten en helhetlig vurdering. Vi har betalt ham 100K+ for å bytte alt. Hvorfor lar han det mest kritiske være igjen, og hvorfor er han ikke i stand til å legge seg flat?!? Kan ikke like det!

Om jeg skulle ramse opp mine dårlige erfaringer med håndverkere hadde det blitt Min Kamp 1-6. Det er en grunn til at jeg har gjort nesten alt selv i huset. Sikringsskapet er vel det eneste jeg har holdt meg unna.
 
Kan ikke like at det har vært innbrudd i tennisklubben for 4 gang siden november!!!
Som tidligere finnes det ikke særlig med verdier der inne, det eneste verdifulle er døren de til stadighet skal ødelegge!
Denne gangen fikk de med seg en server, 5 gamle rackerter, en dvd-spiller fra 2004, noen tennisbagger og gensere.
Nå må tiltak settes i gang, alarm, sikkerhetsselskap, overvåkning, låser og det som følger med...
Å det var ikke akkurat sånn jeg hadde sett for med ferien skulle starte!:mad: Bare utgifter, utgifter for at noen jævla tapere skal få gjøre det de kan best; bryte seg inn på amatørmessig måte og klare å stjele noe av absolutt NULL i verdi.

Måtte bare få ut litt aggresjon... TAKK!
 
OK!!!

Her skal ting gå bra i dag, i tillegg til mye snø skal lastebilsjåfører gi FAEN i trafikkreglene...!
I filmen som følger er bare deler, men som man kan se i slutten er det så god plass at SAABen bak kommer fint forbi og har ingen problemer å kjøre på høyre siden... Hvorfor i svarte satan kan ikke lastebilen også gjøre dette, men forvente at jeg skal legge meg over i motsatt slik at han kommer frem. Jeg er en sta jævel, og jeg vil si vi sto der i rundt 2 minutter før han skjønte at her skal du følge reglene. Helvete heller, er det så mye å forlange. Virker som det har blitt norm at den som har forkjørsrett skal vike enten opp på fortau, kjøre over i motsatt eller rygge slik at dette pakket skal komme frem, for de har jo tross alt hindringen på sin side!!! Merker jeg blir så forbanna når jeg skriver dette; så best å stoppe nå.

[video=youtube;zi-9VSkKtLY]http://www.youtube.com/watch?v=zi-9VSkKtLY[/video]
 
Haha veien nedenfor her er slik, parkert på ene siden slik at de som egentlig har forkjørsrett "må" opp på fortauet.

Det er ganske artig å høre når folk går ut av bilene sine og krangler - spesielt med tanke på at én har rett og én tar feil.
 
Å finne feil i jobbsøknaden 2 sekunder etter at den ble sendt. Det er bare så jævlig dårlig! Arrgh

Been there, done that. Ikke bare jobbsøknader heller. Pleier å kjøre det gode gamle: "Sorry, glemte å lagre før jeg sendte, så du fikk ikke siste versjon"-trikset.