Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Halloween kan ta seg ei bolle...noe mer hjelpeløst enn å sende ungene ut på tiggerferd kledd som smådjevler og annet utøy, er altså så lavpannet og amerikansk, at jeg blir dårlig.
Ikke respekterer de folk som har gjort det tydelig at de ikke vil ha besøk heller. Når huset er mørklagt, både ute og inne, så betyr det 'GÅ FORBI':mad:

Alle som kom til oss måtte gi meg noe også!
Alle som ville ha godteri måtte synge en sang for meg! Dette ble en artig seanse for meg også; Disse smådjevlene som sto og sang ute på trappen!

Derimot; Det var INGEN som hadde på seg indianer-kostyme! Jeg som hadde planlagt at de skulle få ekstra mye godteri!

8
 
Halloween kan ta seg ei bolle...noe mer hjelpeløst enn å sende ungene ut på tiggerferd kledd som smådjevler og annet utøy, er altså så lavpannet og amerikansk, at jeg blir dårlig.
Ikke respekterer de folk som har gjort det tydelig at de ikke vil ha besøk heller. Når huset er mørklagt, både ute og inne, så betyr det 'GÅ FORBI':mad:
Du burde sette opp et skilt :D
 
Du burde sette opp et skilt :D

il_fullxfull.998481512_beze.jpg
 
Fruen hadde fått høre på jobben at å slå av utelyset betydde at man ikke ønsket besøk. Andre fortalte at å sette ut lys betydde at man ønsket besøk.... Det er ikke så lett, men det kan nok være at det vil bli en tradisjon og tegn som vil gå seg til.

Fra USA sin tradisjon skulle djeveldyrene gi noe tll giverne. Derfor holder jeg på sangen, Det at noen sier "ikke gå dit, for der må vi synge", gjør meg ikke noe.....
(He he! Det er mitt dårlige navn og rykte!!!)

8
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Gjerrige folk som ikke kan kjøpe inn litt godteri og smile når skjønne og håpefulle barn tropper opp på døra, EN gang i året.
Kjøper godteri til de håpefulle barna en gang i året, 31. Desember. Er vel ikke lenge før 4. Juli skal feires her også...
 
Kjøper godteri til de håpefulle barna en gang i året, 31. Desember. Er vel ikke lenge før 4. Juli skal feires her også...

Alle dager kan feires!
Når barna var små så syntes de det var urettferdig at det var Morsdag og Farsdag. Hva med "Barnasdag"??

"Det var Julaften", prøvde jeg meg på, men den gikk ikke; "Da var det også gaver til far og mor!"

Dermed ble Barnasdag innført; 24 juni! Da er det et halvt år igjen til julaften. Siden den gang har vi alltid feiret Barnasdag den 24 juni! Dagen blir feiret med små gaver til barna, kake og "hurra for barna"-rop.

8
Edit: Dette er selvfølgelig hyggelig og burde egentlig vært i den andre tråden!
 
Alle dager kan feires!
Når barna var små så syntes de det var urettferdig at det var Morsdag og Farsdag. Hva med "Barnasdag"??

"Det var Julaften", prøvde jeg meg på, men den gikk ikke; "Da var det også gaver til far og mor!"

Dermed ble Barnasdag innført; 24 juni! Da er det et halvt år igjen til julaften. Siden den gang har vi alltid feiret Barnasdag den 24 juni! Dagen blir feiret med små gaver til barna, kake og "hurra for barna"-rop.

8
Edit: Dette er selvfølgelig hyggelig og burde egentlig vært i den andre tråden!
Det er jo en fin ting dere har laget sammen med ungene, Halloween blir for påtvunget og krampaktig for min del men regner med at guttungen vil ta del i det etterhvert som han vokser til.
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø og Grendel
Folk som tydeligvis har allergi mot å svare til alle som er kopiert på opprinnelig epost.
Hvor jævla vanskelig kan det være å trykke "Reply all" slik at den som kan løse problemet får vite det på direkten?:mad:
 
  • Liker
Reaksjoner: bjorngb og Preacher
Folk som tydeligvis har allergi mot å svare til alle som er kopiert på opprinnelig epost.
Hvor jævla vanskelig kan det være å trykke "Reply all" slik at den som kan løse problemet får vite det på direkten?:mad:

"Undersøkelsen viser at mer enn 50 prosent av skandinaver er på nivå 1 eller lavere i digital kompetanse. Det er definert som at man klarer å bruke «svar alle» på en epost. Kan du vise større problemløsningsevne, som å søke etter en bestemt epost i postkassen din, er du på kompetansenivå 2"

https://www.dn.no/nyheter/2017/08/1...m-de-fikk-det-gratis-na-star-de-pa-venteliste
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og fredskijj
Jeg kan ikke like at å telle noen har blitt hatefullt, krenkende, hånende og stigmatiserende - akkurat som i "Geitekillingen som kunne telle til ti". Jeg liker det så lite at jeg synes det er hatefullt, krenkende og hånende.

https://www.dagbladet.no/kultur/rel...igmatisering-det-er-nodvendige-fakta/68846134

Enkelt og grei: Skal du gjøre en god jobb, så må du ikke gjøre den for bra, dersom det kan støte noen eller om det kan bli politisk ukorrekt!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
Enkelt og grei: Skal du gjøre en god jobb, så må du ikke gjøre den for bra, dersom det kan støte noen eller om det kan bli politisk ukorrekt!

8

Jeg vet ikke så mye om kvaliteten på de aktuelle analysene, men jeg vet at dersom noen sier at vi må være «varsomme med forskning og statistikk som potensielt kan stigmatisere grupper», så har vedkommende et sykt, sykt sinn og er uegnet til å lede SSB.
 
At immunsystemet er blitt helt skakkjørt av alle barnehagesykdommer guttungen drar med seg. Er igang med tredje runde siden ferien.
Det finnes vel 200 ulike varianter av influensa og du kan kun ha hver enkelt av de EN gang. Så da er det bare å "jobbe" seg gjennom de en for en, når du runder sånn ca. 70+ så blir du aldri sjuk igjen. :D
 
Det finnes vel 200 ulike varianter av influensa og du kan kun ha hver enkelt av de EN gang. Så da er det bare å "jobbe" seg gjennom de en for en, når du runder sånn ca. 70+ så blir du aldri sjuk igjen. :D
Gleder meg, har bare 195 igjen. Forsetter det i samme tempo er jeg superimmun etter fylte 40:D
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel