Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Ikke mindre enn 19 rullestoler i boardingkø til flyet fra Port au Prince i dag. Helt normalt derfra. Bevegelseshemmede på tur til det ellers så lite rullestolvennlige Haiti? Nope! Slik blir det i land hvor alt er til salgs, inkludert handicapbevis. Da slipper man nemlig å gå så mye. Interessant å se på når de spretter opp av stolen og tripper lettbent gjennom sikkerhetskontrollen.
AE0761AD-7907-47FE-B8B7-251577EF047B.jpeg

Ikke mindre enn 19 rullestoler i boardingkø til flyet fra Port au Prince i dag. Helt normalt derfra. Bevegelseshemmede på tur til det ellers så lite rullestolvennlige Haiti? Nope! Slik blir det i land hvor alt er til salgs, inkludert handicapbevis. Da slipper man nemlig å gå så mye. Interessant å se på når de spretter opp av stolen og tripper lettbent gjennom sikkerhetskontrollen.
Vis vedlegg 87908

Skal se det blir mange mirakler ila dagen ;)

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Vis vedlegg 87908
Både vekt og alder, ser jo ut til å være en god del over snittet på det klientellet der, kanskje også noe med saken å gjøre?

Vis vedlegg 87908

Rullestoler betalt av Clinton Foundation kanskje: de ga mye hjelp i Haiti etter jordskjelvet hørte jeg :rolleyes:

Det har du helt rett i. Clinton har vært svært tilstedeværende helt siden første halvdel av 90-tallet. Definitivt med på bistandslaget i 2010 også.

Ja tilstedeværende var de det.
Men angående mengden av pengene som ble gitt og hjelpen som kom ble det en del klage for å si det mildt.
Det der har vært over mange kjente aviser og mer.

Ja tilstedeværende var de det.
Men angående mengden av pengene som ble gitt og hjelpen som kom ble det en del klage for å si det mildt.
Det der har vært over mange kjente aviser og mer.
Ja, det er jeg helt enig i. Har vært massivt med kritikk på grunn av manglende koordinering og feilslått nødhjelp etter jordskjelvet. På det meste befant det seg flere tusen hjelpeorganisasjoner i landet med null samhandling.

• Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Og du er rammet av en sluttpakke? If so, kondolerer.

Vel, jeg hadde egentlig en egen løsning hvor min stilling kunne overføres til Oslo, noe som passet meg fint da jeg uansett må flytte dit til høsten. Men så kommer den generelle nedturen i bedriften noe som umuliggjør overføringer av rent politiske grunner (lokalisering av avdelinger/ansatte i større bedrifter er jo alltid en het potet). Når man så legger på at sluttpakken er omformulert og laget slik at man kun får pakken om stillingen ikke må erstattes, da ender man fort opp mellom alle stolene når man sitter under banneret "kritiske oppgaver" og må flytte på seg..

Jeg datt av den forklaringen der ca. tre linjer inn, så jeg forstår frustrasjonen.
Du er uunnværlig, men skal ikke erstattes? Forsto jeg det rett da?

Beklager noe rotere formulering. Man får nå kun sluttpakke om man sitter i en stilling som ikke må erstattes om man sier opp.

Jeg sitter på kritiske oppgaver, så jeg må da erstattes når jeg sier opp for å flytte, ergo er jeg plutselig ikke i målgruppen for sluttpakker. Når man tar det i tillegg til at overføring av stilling ikke lenger er mulig, vel da faller man mellom alle stolene :confused: