Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Venstre felt er for de som har råd til å betale boten sa alltid min kjørelærer!

Herlig sitat!
Selv om jeg egentlig, mener at det i realiteten ikke er morsomt...
I virkeligheten er det fryktelig synd på de politifolk som krever inn slike bøter. Det er litt gal prioritering av ressurser når tyngre kriminelle får løpe fritt omkring i naturen.

De aller aller fleste jeg har sett som har blitt stoppet av UP har behandlet bilen forsvarlig og ikke drevet hasardiøs kjøring. Fort, ja, men ikke uforsvarlig. Det er en stor forskjell her.

8

• Liker
Reaksjoner: Stamnes
ELKJØP!!! :mad::mad::mad:

Kjøpte nye "hvitevarer" den 19 mai, med en lovet leveranse den 22 mai, følgende hendelser har skjedd siden da:

- 22. mai = endret levering til 26. juni.
- 23. juni = endret levering til 29. juni
- 09. juni : mottar SMS bekreftelse på at varer er mottatt på lager og vil bli levert til oss den 29.6 som lovet.
(Tilpasser da hjemkomst fra ferie en dag tidligere enn planlagt pga. dette)
-15. juni : mottar en ny SMS bekreftelse på leveransen den 29.6
-28. juni : blir oppringt om at levering allikevel ikke kan skje den 29.6. Ny leveranse blir lovet den 03.07
-03. juli : blir oppringt om at levering må flyttes til den 04.7
-04. juli kl. 08.10 : blir oppring med bekreftelse av leveringstidspunkt samme dag.
-04. juli kl 08.15 : får en SMS om at ny levering nå er den 06. juli:mad:
-06. juli : ????

Kan si med sikkerhet at jeg aldri mer kommer til å kjøpe noe som helst hos Elkjøp:mad:

..og dette fortsetter:
-06. juli : blir oppringt av sjåføren som sier han er på vei, men kun med 1 av 2 varer, han visste ikke hvorfor del 2 manglet. Takket da nei til leveranse, siden samtidig leveranse er ønskelig.
-06. juli : blir oppringt igjen, hvor de beklager at del 2 manglet, som ble forklart med at denne allikevel ikke hadde ankommet til deres lager. Ny samlet levering ble da lovet den 09. juli.
-09. juli : venter på levering til avtalt tid - ingen leveranse skjer (kundeservice var da stengt på dette tidspunkt).
-10. juli : får SMS med at levering vil skje idag - dette gjenstår å se.:confused:

..og dette fortsetter:
-06. juli : blir oppringt av sjåføren som sier han er på vei, men kun med 1 av 2 varer, han visste ikke hvorfor del 2 manglet. Takket da nei til leveranse, siden samtidig leveranse er ønskelig.
-06. juli : blir oppringt igjen, hvor de beklager at del 2 manglet, som ble forklart med at denne allikevel ikke hadde ankommet til deres lager. Ny samlet levering ble da lovet den 09. juli.
-09. juli : venter på levering til avtalt tid - ingen leveranse skjer (kundeservice var da stengt på dette tidspunkt).
-10. juli : får SMS med at levering vil skje idag - dette gjenstår å se.:confused:

De vil sikkert trekke ut, slik at du ikke kan benytte returretten innenfor xxx dager.

Undersøk om våren finnes billigere nå. De har vel en slik garanti for å alltid være billigst. Etter så mange dager finnes sikkert samme være rimeligere.

8

• Liker
Reaksjoner: Gin
Returretten begynner vel ikke løpe før leveringen er utført? I alle fall ikke angrefristen, skulle det ha vært et nettsalg.

Klart det. Jeg tenkte at de ville prøve seg på noen fordeler med forsinkelsene...

8

..og dette fortsetter:
...og dette fortsetter:mad::mad::confused:
-10. juli : sjåføren ringer kl 20:43 og sier han kommer innen 30 minutter (levering var lovet mellom kl 19-21). Klokken er nå 22:30 og fremdeles ingen som har kommet - og det svares ikke på den telefonen som det ble ringt fra.
Er dette mulig!?:mad:

...og dette fortsetter:mad::mad::confused:
-10. juli : sjåføren ringer kl 20:43 og sier han kommer innen 30 minutter (levering var lovet mellom kl 19-21).
Klokken er nå 22:30 og fremdeles ingen som har kommet hit - og det svares ikke på den telefonen som det ble ringt fra.
Er dette mulig!?:mad:

Nå begynner dette faktisk å bli komisk. Sjåføren ringte tilbake å sa at han NÅ var 30 min unna. MEN... han hadde kun med seg «del 2» av leveransen, «del 1» lå igjen på lageret!?
Dette er bare helt vanvittig!

Til dere alle - Styr unna Elkjøp!

Biler som kjører alt for seint er vi vandt til her om sommeren. Smale vestlandsveger og turister er alltid en farlig kombinasjon. Men, noke som virkelig irriterer er dei som ikkje har anelse om ka blinklys er for noke eller som slår på blinklys i det dei starter svingen. Dvs, nedbrems, sving og 2 blink med blinklyset i det bilen er halvegs ute av vegen allerede.

@Gin Det minner meg om historien ved Elkjøps levering av ny vaskemaskin til oss. Vi overtok en leilighet som vi kjøpte med vaskemaskin (kombimaskin). Vi tok forbehold om at maskinen og noe annet skulle medfølge leiligheten. Megler lot være å si det til selger for å få gjennom salget, og således måtte megleren handle dette inn for oss.

Dagen var kommet for levering, og Elkjøps utsendte kom sterkt forsinket. De klarte å buksere den 100 kg tunge maskinen opp til andre etasje. Lederen av tospannet kunne fortelle at "han andre er utslitt". Han klarte ikke bære mer. Jeg kan forsåvidt forstå det, for de to var blottet for bæreteknikker. Det endte med at jeg måtte hjelpe de med å bære, for å hindre at oppgangen var sperret til neste dag... Vel inne på rommet hvor maskinen skulle stå, nektet de for at det var plass til den. De forlot maskinen i døråpningen.

Det hadde stått en identisk maskin der tidligere, og et raskt øyemål tilsa at den lett kunne plasseres der.

Resultatet var at Elkjøp måtte sende nye to mann dagen etter, som heldigvis uten vanskeligheter kunne plassere maskinen på ønsket sted.

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Gin
Nå begynner dette faktisk å bli komisk. Sjåføren ringte tilbake å sa at han NÅ var 30 min unna. MEN... han hadde kun med seg «del 2» av leveransen, «del 1» lå igjen på lageret!?
Dette er bare helt vanvittig!

Til dere alle - Styr unna Elkjøp!
Løsning!:)
Ringte kundeservice når de åpnet idag kl 09.00 - endelig traff jeg på en løsningsorientert Elkjøp ansatt!
Hun bestilte en budbil mens vi snakket, slik at manglende vare ble levert iløpet av 40 min. I tillegg refunderte hun 10% av kjøpesummen til meg, som kompensasjon for alt dette tullet:)

Gjorde nylig et forsøk på å flytte over forsikringer til Gjensidige grunnet gunstige rabatter gjennom jobb og fagorganisasjon.
Maken til noe møkkverk og ubrukelige saksbehandlere :mad:
Etter to uker med konstante spørsmål som: "Hvordan har du råd til slike klokker?" "Sikker på at de er kjøpt lovlig?" "Du vet at det er ulovlig med innførsel av klokker fra utlandet uten MVA dokumentasjon?"
Var til ingen hjelp å svare på spørsmålene heller.

Jeg skjønner og respekterer at de har spørsmål til nye kunder ihht. hvitvaskingsloven men dette var rett og slett håpløs kundebehandling. Om jeg ønsker å snakke med nedlatende drittsekker finner jeg heller et kommentarfelt på en nettavis.

Ble også henvist til NURK listen for godkjente foretak for taksering. Listen er heldigvis revidert med at Bjørklund Nesttun er fjernet :p og flere seriøse aktører er tilføyd.
Men verdivurdering og kvitteringen fra Bjerke og en del andre Protid-butikker var ikke akseptabelt. :mad:

Merkelig at ordningen for verdigjenstandsforsikring for klokker fortsatt er så kronglete.
Med tanke på antall klokkesamlinger her til lands burde det vært en enklere prossess å forsikre armbåndsur.

transformers-insurance_o_241113.jpg

Gjorde nylig et forsøk på å flytte over forsikringer til Gjensidige grunnet gunstige rabatter gjennom jobb og fagorganisasjon.
Maken til noe møkkverk og ubrukelige saksbehandlere :mad:
Etter to uker med konstante spørsmål som: "Hvordan har du råd til slike klokker?" "Sikker på at de er kjøpt lovlig?" "Du vet at det er ulovlig med innførsel av klokker fra utlandet uten MVA dokumentasjon?"
Var til ingen hjelp å svare på spørsmålene heller.

Jeg skjønner og respekterer at de har spørsmål til nye kunder ihht. hvitvaskingsloven men dette var rett og slett håpløs kundebehandling. Om jeg ønsker å snakke med nedlatende drittsekker finner jeg heller et kommentarfelt på en nettavis.

Ble også henvist til NURK listen for godkjente foretak for taksering. Listen er heldigvis revidert med at Bjørklund Nesttun er fjernet :p og flere seriøse aktører er tilføyd.
Men verdivurdering og kvitteringen fra Bjerke og en del andre Protid-butikker var ikke akseptabelt. :mad:

Merkelig at ordningen for verdigjenstandsforsikring for klokker fortsatt er så kronglete.
Med tanke på antall klokkesamlinger her til lands burde det vært en enklere prossess å forsikre armbåndsur.

transformers-insurance_o_241113.jpg
Hadde dessverre samme erfaring spm deg hos Sparebank1. Fikk hele veien tilbakemelding om at jeg måtte skaffe første kjøpers kvitt ved kljøp av brukte klokker. Pga hvitvaskingloven. Har aldri følt meg så mistenkeliggjort som med dem. Endte opp med at jeg flyttet alt til Frende.

• Liker
Reaksjoner: Grendel og gulenissen
Synes det er bra jeg, at forsikringsselskapene tar et ansvar og bidrar til å kjempe mot den kriminelle handelen med klokker.
Det er mange flere enn bare «klokkemannen», som beriker seg på illegal handel med ur.
Om lovlydige klokke-entusiaster får litt mer pes med å få sine ur forsikret, får i denne sammenheng en relativ liten betydning.
Når jeg kjøper et nytt ur, så sender jeg bare en kopi av kvitteringen til Gjensidige - så er den saken grei. ;)

Det er jo også et økt fokus på problemet med illegal handel med klokker internasjonalt.
Sist jeg var i London og skulle innom «tax-refund» på vei hjem, så plukket de ut de som hadde med klokker til en særskilt behandling/registrering.

Tror det bare blir viktigere og viktigere og kun ha ur hvor «alt er på stell» og som innehar full dokumentasjon.

• Liker
Reaksjoner: DoDe
Jeg har problemer med Storebrand om dagen, hvor jeg har alle forsikringer. Klokker jeg selv har kjøpt i Norge er null problem selvfølgelig, men det er en jeg har kjøpt brukt som jeg ikke får gjennom systemet. Klokka er kjøpt på Bjerke i 2016, men jeg har ikke opprinnelig kjøpskvittering. Imidlertid har jeg dokumentasjon fra Bjerke på opprinnelig kjøpsdato og at klokka er fra dem, jeg har dokumentasjon på full overhaling hos JLC via Bjerke for et par måneder siden (lang historie), og jeg har nyprisbekreftelse fra Bjerke. Har vært frem og tilbake ørten ganger med Storebrand uten å få gehør. Så sier de at jeg må ha forsikringstakst og gir meg en liste på urmakere de anbefaler. Jeg velger den på listen som ligger fysisk nærmest meg, men da jeg tar kontakt får jeg bare surt beskjed om at sånt driver de ikke med.

Endte med at jeg i går ga Storebrand et ultimatum, gi meg forsikring på klokka eller jeg flytter alt jeg har. Ikke fått svar ennå...

Som @Gin sier, dette med full dokumentasjon er ikke bare tøys.

• Liker
Reaksjoner: Pippen og gulenissen